MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na Mazowszu podjęła prace nad nowym projektem Laboratorium Inicjatyw Turystycznych. Jego zadaniem będzie wsparcie rozwoju ofert turystycznych Mazowsza w sposób systemowy i zorganizowany.
Organizacja przygotowała zupełnie nową propozycję dla członków i innych partnerów, którzy będą chcieli rozwijać swoje pomysły i szeroko pojęte inicjatywy, służące przyciągnięciu odwiedzających i turystów do regionu. Dotyczyć ona będzie przede wszystkim nowych projektów, ale może też wspierać rozwój już istniejących poprzez dodanie nowych treści lub nową ciekawszą formułę. Projekt został omówiony podczas konferencji MROT na targach ITTF Warsaw.
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to projekt MROT mający na celu merytoryczne wsparcie istniejących i powstających na Mazowszu inicjatyw turystycznych poprzez przekazywanie wiedzy oraz kompetencji za pośrednictwem ekspertów, a także tworzenie środowiska do kreatywności, współpracy i integracji. Dla członków MROT w ofercie Laboratorium oprócz programu inkubacji, znajdzie się program szkoleniowo-warsztatowy –Forum Inicjatyw Turystycznych Mazowsza oraz internetowa platforma integracyjna.
Projekt jest adresowany do członków MROT, ale również wszystkich partnerów zaangażowanych w rozwój inicjatyw turystycznych na Mazowszu.
Program Inkubacji I Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza
Pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych jest uruchomienie pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Jest to pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, która w 2023 będzie miała swoją premierę w praktyce.
Organizatorzy zapraszają do udziału w pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Program nie tylko będzie uczył, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także sfinansuje m.in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki oraz promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Szkolenia
Włączenie programu szkoleń do LIT pozwoli na uporządkowanie działalności w zakresie przekazywania wiedzy i doświadczeń. Organizatorzy chcą nie tylko edukować, ale inspirować do tworzenia nowych inicjatyw turystycznych. Przede wszystkim będą stawiać na: nowoczesny marketing – w jaki sposób nie zgubić się w jego dynamicznym świecie; komercjalizację – która jest istotna dla rozwoju regionalnego Mazowsza; doświadczenia turystyczne – czyli jak zamieniać potencjał turystyczny Mazowsza na przeżycia do których turyści będą chcieli wracać.
Nabór do programu
W pilotażowej edycji Programu MROT zamierza wesprzeć do dwóch wybranych inicjatyw zestawem świadczeń o wartości do 50 tys. złotych każdy. Zakwalifikowane inicjatywy mogą liczyć na:
- doradztwo eksperta, pod którego kierunkiem powstanie dokument strategiczny marki lub produktu turystycznego;
- konsultacje dodatkowych ekspertów z różnych dziedzin specjalistycznych;
- opiekę organizacyjną MROT w postaci zapewnienia opiekuna inkubacji inicjatywy;
- organizację krajowego wyjazdu studyjnego dla członków inicjatywy;
- promocję inicjatywy przez MROT;
- możliwość uczestnictwa w organizowanych przez MROT szkoleniach, warsztatach i wyjazdach studyjnych na zasadach priorytetowych.
Inicjatywy można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy on-line. Oceniane będą pod względem formalnym i merytorycznym w dwóch etapach:
- I – ocena informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym;
- II – zaprezentowanie wybranych inicjatyw przed Komisją Oceniającą (w siedzibie MROT).
Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 14 kwietnia 2023 roku. Wyniki oceny w pierwszym etapie ogłoszone zostaną do 26 kwietnia br, a prezentacje inicjatyw odbędą się do 10 maja br. Natomiast ogłoszenie zakwalifikowanych inicjatyw odbędzie się do 15 maja br.
Inkubacja wybranych inicjatyw rozpocznie się od negocjacji zakresu inkubacji oraz podpisania porozumienia z MROT, w którym określone zostaną szczegółowe działania wraz z ich harmonogramem. Inkubacja inicjatywy potrwa maksymalnie 40 tygodni i zakończy się w 2024 roku.
Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w programie mogą wziąć udział w szkoleniu, podczas którego zaprezentowane zostaną zasady programu. Szkolenie odbędzie się w dniu 27 marca br. w formule on-line w godz. 12.00-14.00. Dodatkowe informacje dostępne są w biurze MROT pod numerem tel. 22 877 20 10.
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Travelist.pl: grudzień rekordowym miesiącem rezerwacji
Koniec roku sprzyjał planowaniu, w tym także podróży. Jak pokazują dane portalu…
0 Komentarzy3 Minuty