Mniejszości seksualne nie wszędzie chętnie podróżują

Out Now Global – agencja zarządzana i obsługiwana przez gejów i specjalizująca się w marketingu dla mniejszości seksualnych, opublikowała wyniki kolejnych badań.
73 proc. pytanych przedstawicieli LGBT (ang. lesbian, gay, bisexual and transgender) za najważniejszy z czynników decydujących o wyborze kierunku wakacyjnego uznało przyjazny stosunek do LGBT w danym kraju. Mniejszości seksualne wydają spore sumy na wakacje – chętnie podróżują w miejsca, w których toczy się ciekawe życie nocne oraz organizowane są festiwale i imprezy kulturalne. Według raportu Out Now Global opublikowanego podczas targów World Travel Market w Londynie, turyści z tej grupy w zasadzie nie podróżują do krajów, gdzie LGBT nie mają równych praw. To oznacza, że kraje te tracą poważny procent z generowanych przez ruch turystyczny LGBT 180 miliardów USD.
Badanie pokazało, że LGBT szukają także miejsc znanych z dobrej kuchni, bogatej historii, muzeów i galerii sztuki, a w dalszej kolejności modnych i czystych plaż
Ian Johnson Ian Johnson, założyciel i dyrektor agencji Out Now Global powiedział: „Destynacje wielce przyjazne dla LGBT, takie jak Szwecja, Francja, Belgia, Wielka Brytania i Nowa Zelandia, zapewniają większość w globalnym dochodzie rynku turystycznego LGBT. Coraz częściej, jak wykazują badania Out Now Global lesbijki i geje preferują, jako kraje, w którym chcą spędzić swój miesiąc miodowy, te, w których wszyscy mają równe prawa do zawierania ślubu. To jasne, że w przypadku klientów wybierających kraj, w którym będą ewentualnie prowadzić interesy, decydować będą się na te miejsca, gdzie będą traktowani przyjaźnie I na równych prawach. Tradcyjnie wybierane na miesiące miodowe Malediwy, Mauritius czy Seszele, nie tolerują homoseksualistów i w związku z tym tracą klientów LGBT”.
Jeden z dyrektorów World Travel Market Simon Peres dodał: „Podróże i turystyka mogą być użyte do złamania barier kulturalnych, społecznych i politycznych. Kraje dyskryminujące LGBT tracą ich jako potencjalnych gości, tracą także dochody z tego rozwijającego się ciągle rynku”.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










