Minister Turystyki Egiptu – stawiamy na Luksor i Asuan

materialy prasowe

Minister Turystyki Egiptu Khaled Ramy w rozmowie z Daily News Egypt powiedział m.in. Jedną czwartą budżetu promocyjnego przeznaczamy na promocję Luksoru i Asuanu. W wywiadzie dla dziennika minister Khaled Ramy poruszył wiele wątków. Wybraliśmy fragmenty, naszym zdaniem, najistotniejsze:

„Wszyscy Egipcjanie będą pracować, aby wyeliminować zagrożenie terrorystyczne…

W pierwszej połowie tego roku, przychody z turystyki wyniosły 3,3 mld dolarów, w ubiegłym – 3,2 mld. Spodziewamy się, że do końca roku liczba turystów wzrośnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o 7 proc. (w 2014 roku odnotowano ich 10 mln).

Mamy dobry plan marketingowy, który zaczniemy realizować od początku października. Umowę na światową promocję podpisaliśmy z firmą JWT. Zaczniemy od promowani Egiptu wśród Egipcjan. Egipcjanie muszą być świadomi, jak ważna jest turystyka dla naszej gospodarki i jak wiele daje dobrych miejsc pracy. Wtedy będą wspierać jej rozwój. Kampania promocyjna ma reklamować różne formy wypoczynku w naszym kraju, ma pokazywać nasze plaże, zabytki, pustynię, turystykę aktywną, np. nurkowanie. Dużą rolą w kampanii odgrywać będą nasze zagraniczne Biura ds. Turystyki. Będą one współpracować zarówno z zagranicznymi touroperatorami, jak i mediami. Oczywiście będziemy dalej organizować wyjazdy dla dziennikarzy i przedstawicieli branży turystycznej, tak by pokazać im aktualną sytuację w Egipcie i zmienić negatywny wizerunek. Jedną czwarta budżetu promocyjnego przeznaczamy na promocję Luksoru i Asuanu.

Jednym z naszych najważniejszych produktów turystycznych są rejsy po Nilu. Nikt na świecie nie ma podobnej oferty – rejs luksusowymi statkami, możliwość zwiedzania najpiękniejszych zabytków i odkryć archeologicznych. Dzięki nowym sposobom marketingu i promocji, chcemy zachęcić turystów z całego świata do rejsów po naszej rzece.

Chcemy, jako ministerstwo, wspierać te linie czarterowe, które zdecydują się latać z Europy do Luksoru i Asuanu. Połączenia takie planuje uruchomić nasz przewoźnik Egypt Air. Wspierać będziemy również organizatorów rejsów po Nilu, na całej jego długości.
Najważniejszym rynkiem dla Egiptu pozostaje Europa, stamtąd przyjeżdża do nas ok. 70 proc. gości. Wśród nich wiodącym jest rynek rosyjski. W tym roku oczekiwaliśmy spadku liczby rosyjskich turystów o ok. minus 20 proc., na szczęście spadek ten wyniósł do tej pory tylko ok. minus 13 proc. Zdaje sobie sprawę, Do końca roku oczekujemy ok. 2,7 mln rosyjskich (w ubiegłym roku było ich 3,1 mln).
Wzrasta natomiast liczba rezerwacji z Wielkiej Brytanii (o 2-3 proc.) i Niemiec (o10-15 proc.).

Tegoroczna kampania promocyjna w krajach zatoki Perskiej przyniosła doskonałe wyniki. Liczba turystów z tych krajów wzrosłą następująco: z Jordanii – o 24 proc., z Arabii saudyjskiej – o 95 proc., z Kuwejtu – o 77 proc., ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich – o 43 proc.”