Mercure Warszawa Centrum angażuje się w proekologiczną inicjatywę

Mercure Warszawa Centrum, z myślą o ochronie środowiska, całkowicie wyeliminował butelkowaną wodę z hotelowych pokoi. To jeden z dobrych przykładów i inspiracji dla całej branży do kreowania oraz wdrażania zrównoważonego hotelarstwa przyszłości.
Cointainer Recycling Institute podaje, że w zaledwie samych Stanach Zjednoczonych rocznie ponad 60 milionów plastikowych butelek ląduje w koszu. Jednorazowe opakowania po napojach stanowią ponad 14 proc. wszystkich śmieci na Ziemi. Jak można temu zapobiec?
Mercure Warszawa Centrum postanowił wziąć sprawę w swoje ręce. Aby promować ekologiczne nawyki, obiekt całkowicie zrezygnował z butelkowanej wody. W pokojach hotelowych goście znajdą szklane karafki wielokrotnego użytku, które mogą do woli napełniać, korzystając z dystrybutorów zamontowanych na korytarzach. To dobry przykład zobowiązania grupy Accor do wyeliminowania jednorazowych tworzyw sztucznych w obsłudze gości – jednego z filarów strategii ESG sieci.
„Plastikowa butelka potrzebuje ponad 500 lat, aby ulec biodegradacji – to czas, który trudno sobie wyobrazić. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie kryzysu klimatycznego potrzebne jest zaangażowanie każdego z nas. Jako Mercure Warszawa Centrum chcemy dawać przykład naszym gościom, a także i innym hotelom, promując odpowiedzialne praktyki środowiskowe. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej i całkowicie wyeliminować plastikowe butelki z naszych pokoi. Wierzymy, że nawet drobne inicjatywy tworzą dobre nawyki, a w rezultacie mogą przynieść pozytywne zmiany dla nas wszystkich” – wyznaje Krzysztof Rek, dyrektor hotelu Mercure Warszawa Centrum.
Inicjatywa warszawskiego hotelu to nie pierwsza i niejedyna tego typu zmiana wprowadzana w obiektach Accor na całym świecie. Grupa, jako lider branży, realizuje szereg inicjatyw z zakresu zrównoważonego hotelarstwa i ochrony środowiska, promując pozytywne postawy w całej branży i jej otoczeniu. Sieć pracuje nad wyeliminowaniem jednorazowych tworzyw sztucznych z obsługi gościa, a także zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
W ramach tych zobowiązań Accor uruchomił kalkulator emisji dwutlenku węgla netto, umożliwiając gościom i partnerom biznesowym obliczanie śladu węglowego ich spotkania czy imprezy oraz zakup kredytów węglowych w celu zbilansowania pozostałej emisji poprzez inwestycję np. w posadzenie określonej liczby drzew lub wsparcia wybranej proekologicznej fundacji. Grupa wprowadza zrównoważone podejście we wszystkich obszarach działalności. Kluczowa filozofia sieci rozpoczyna się już od samego etapu projektowania hotelu i inwestycji, po codzienne funkcjonowanie.
„Nie jest zaskoczeniem, że troska o środowisko naturalne powinna być dzisiaj priorytetem działalności biznesowej. Jako międzynarodowa grupa chcemy wyznaczać standardy i kierunki rozwoju dla całej branży tak, aby wyrobić dobre nawyki i przyzwyczajenia, które będą korzystne dla naszej planety. Rozwiązanie z karafkami wielokrotnego użytku i dystrybutorami wody jak w Mercure Warszawa Centrum to krok, który jest w stanie przynieść długofalowe pozytywne zmiany w walce z plastikiem jednorazowego użytku. W ramach dążenia do zerowej emisji netto hotele wprowadzają rozwiązania, takie jak: energooszczędne instalacje, panele fotowoltaiczne, systemy monitorowania zużycia energii, zbierania wody deszczowej, gromadzenia energii i wiele innych” – wylicza Hanna Ushal-Rudnik, Director Sustainability Accor Northern Europe.
Mercure Warszawa Centrum to niejedyny hotel Accor, który inicjuje pozytywne przyzwyczajenia w zakresie zrównoważonego podejścia do biznesu. Dobrym przykładem jest także Mercure Katowice Centrum, regularnie angażujący się w miejskie inicjatywy, np. sprzątanie miasta. Niektóre hotele grupy mogą pochwalić się także najwyższymi ekologicznymi standardami i certyfikatami, takimi jak m.in. LEED w przypadku Mercure Katowice Centrum lub też BREEAM w Mercure Kraków Stare Miasto oraz ekologicznymi rozwiązaniami w codziennych operacjach.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










