Mazowsze: rozwijamy sieciowe produkty turystyczne
Podczas seminarium zorganizowanego przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną, certyfikaty dla najlepszych produktów turystycznych województwa mazowieckiego 2016 otrzymały: Warszawa Singera, Park Rozrywki Julinek, Turniej Smaków na zamku w Liwie, Młyn Gąsiorowo oraz Farma Iluzji.
Seminarium “Komercjalizacja sieciowych produktów turystycznych województwa mazowieckiego” odbyło się w auli Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Otwierając imprezę, Jan Błoński, prezes zarządu MROT, powiedział: “Jeszcze dwadzieścia lat temu rządzący stolicą nie wierzyli, że w Warszawie może rozwinąć się turystyka. Mam dużą satysfakcję, że nie mieli racji. Że Warszawa jest bardzo ważnym punktem na mapie atrakcji turystycznych Polski i że turystyka w Warszawie wciąż się rozwija. Podobnie jest z Mazowszem. Przez ostatnie lata wszyscy wspólnie burzymy stereotyp, że w Polsce atrakcyjne są tylko północ i południe kraju. My wszyscy na Mazowszu pracujemy nad tym, by przekonać innych, że Mazowsze jest atrakcyjne turystycznie.
Często mamy problem z wydobyciem tego, co najbardziej atrakcyjne na Mazowszu i sprzedaniem tego. Potencjał turystyczny Mazowsza jest ogromny. Od nas zależy, jak będzie zagospodarowany. Obecnie, nasze działania promocyjne przenosimy na wyższy poziom – komercjalizacji produktów turystycznych w układzie sieciowym.”
Najprzyjemniejszym punktem programu było wręczenie certyfikatów najlepszych produktów turystycznych województwa mazowieckiego. Odebrali je przedstawiciele następujących produktów: Warszawa Singera, Park Rozrywki Julinek, Turniej Smaków na zamku w Liwie, Młyn Gąsiorowo oraz Farma Iluzji.
Natępnie Magdalena Ragus dyrektor departamentu e-Informacji Polskiej Organizacji Turystycznej wręczyła certyfikaty czterech gwiazdek reprezentantom dwóch mazowieckich punktów informacji turystycznwej: w Radomiu i Nowym Dworze Mazowieckim.
Magdalena Ragus powiedziała: “Od czerwca ubiegłego roku wprowadziliśmy nowy system certyfikacji punktów informacji turystycznej. Poprzedni, funkcjonujący od 2010 roku, skupiał się na jakości technicznej, wyposażeniu. Obecny większą wagę przykłada do jakości funkcjonalnej, jakości obsługi. Zwracamy uwagę na umiejętność porozumiewania załogi IT się z gośćmi, m.in. w językach obcych, w języku migowym, na obsługę niepełnosprawnych. Chcemy, by punkty IT czterogwiazdkowe nie były tylko punktami informacyjnymi, ale punktami obsługi turystycznej. Punkty czterogwiazdkowe powinny mieć na przykład przechowalnie bagażu.
Zmiana systemu powoduje, że punkty, które wcześniej posiadały już certyfikaty czterech gwiazdek odzyskują je.”
Iwona Majewska, zastępca dyrektora MROT, przedstawiła rozwój sieciowych produktów turystycznych na Mazowszu.
Powiedziała m.in.: “W 2011 roku postanowiliśmy zmienić dysproporcję między potencjałem Mazowsza a komercjalizacja produktów turystycznych i ich sprzedażą. Rozpoczęliśmy program rozwoju sieciowych produktów turystycznych Mazowsza. Pierwszym krokiem była identyfikacja produktów oraz liderów grup produktowych. Sieciowe produkty podzieliliśmy na marki parasolowe: kultura i sztuka, aktywny wypoczynek, historia, smaki i tradycja.
W 2012 roku zawiązaliśmy grupy robocze produktów wokół liderów oraz nawiązaliśmy współpracę między usługodawcami a touroperatorami. Opracowaliśmy również oferty turystyczne w oparciu o produkty i rozpoczęliśmy promocję oraz komercjalizację produktów.
W następnym roku nasze działania skupiliśmy na:
stworzeniu pierwszego katalogu ofert produktowych
dystrybucji katalogu
seminarium dla branży
study tour dla pracowników IT i biur podróży
spotkaniu liderów produktów.
W latach 2014-15 nastąpiła aktualizacja ofert. Zorganizowaliśmy warsztaty dla roboczych grup produktowych i opracowaliśmy pierwszy w kraju podręcznik tworzenia produktów sieciowych. Podzieliliśmy produkty na cztery grupy. W pierwszej znalazły się produkty najbardziej zaawansowane: Weekend z Termami Mszczonów, Industrialne Mazowsze, Legendy i baśnie Mazowsza, Wielki Gościniec Litewski, Szlak Folkloru i Smaku Mazowsza. W drugiej grupie – produkty, które wymagają dopracowania, m.in. Szlak Chopinowski, Szlak Bitwy Warszawskiej w 1920 roku, Szlak Książąt Mazowieckich.
W trzeciej i czwartej grupie znalazły się produkty niejednorodne, wymagające większych nakładów pracy.
W roku 2016 nastąpiła intensyfikacja pracy z produktami z grup I i II, rozszerzanie sieci każdego z produktów oraz promocja (miedzy innymi w social mediach, aplikacjach mobilnych).
Na 2017 rok zaplanowaliśmy: intensyfikację pracy z produktami z grup I i II, warsztaty produktów, wypracowanie ofert produktowych, objęcie promocją produktów z tych dwóch grup, kontynuację pracy z produktami z grup I i II, rozszerzenie sieci partnerów, dalsza promocję. Planujemy także rozszerzenie sieciowych produktów turystycznych o turystykę wodną, turystykę rodzinną oraz produkt Kampinoski Park Narodowy i okolice, także podział grupy produktowej Folklor i Smak Mazowsza. Chcemy, by pod koniec roku istniały wiodące sieciowe produkty turystyczne, niezależnie od tego, ile ich będzie. Będziemy z nimi intensywnie współpracować, będziemy je promować i nimi się chwalić. Oczywiście, nie zapomnimy o tych produktach słabszych, ale to tymi flagowymi będziemy grali.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Barometr Providenta: Polacy wybiorą majówkę w plenerze
Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty