Marriott przejął Starwooda

Dzięki przejęciu sieci Starwood Hotels & Resorts Worldwide Marriott stworzył największe imperium hoteli luksusowych na świecie ponad 5 700 hoteli z 1,1 mln łóżek.

Nowo powstała spółka dysponuje 30 markami hotelowymi, ponad 5 700 hotelami z 1,1 mln łożek w 110 krajach.
Marriott umożliwia od tej pory gościom uczestnictwo w programie lojalnościowym Marriott Rewards, w którego skład wchodzą Ritz-Carlton Rewards i Starwood Preferred Guest (SPG), i umożliwia transfer punktów pomiędzy poszczególnymi programami.

J.W. Marriott, dyrektor naczelny i członek zarządu Marriott International, powiedział: “Przez cały okres naszej 90 letniej historii niegdy nie przesatlismny szukac nowych sposobó, by obsłużyc naszych gości. Dodając do naszego portfolio silną markę Starwood, dodając utalentowane kadry tej firmy, rozszerzyliśmy nasze możliwości. Jako największa spółka hotelowa na świecie ponosimy odpowiedzialność nie tylko za komfort naszych kleintów, ale i za zapewnienie możliwości rozwoju naszym pracownikom i rozwój hotelarstwa.”

Arne Sorenson, prezes zarządu i dyrektor generalny Marriott International, dodał: “Sądzimy, że Marriott ma obecnie najlepsze portfolio wśród hotelowych marek świata. Mamy najbardziej wyczerpującą ofertę i najlepszy program lojalnościowy. Dzięki połączeniu z marka Starwood możmy nie tylko naszym starym klientom zaproponowac nowe usługi, ale i zdobyć nowych klientów. Przyniesie to także korzyści finansowe dla właścicieli, ajentów i udziłowców.”

Przejęcie Starwooda pozwoli Marriottowi na osiągnięcie zysków w wysokoąści 250 mln dolarów rocznie. Wartośc transakcji wynosi 12,1 mld dolraów a koszt jednorazowej transakcji połączeni spółek – ok. 140 mln dolarów.

Rada dyrektorów Marriotta została powiększona z 11 do 14 osób, dokooptowamni zostali: Bruce Duncan, dawny prezes zarządu Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Eric Hippeau z firmy partnerskiej Lerer Hippeau Ventures i prezes First Industrial Realty Trust i Aylwin Lewis, prezes zarządu Potbelly Corporation.