Marketing hotelarski zmierza ku mediom społecznościowym
Jak wynika z raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w najbliższym czasie marketing w sektorze hotelarskim będzie opierał się na skutecznym wykorzystaniu Internetu i mediów społecznościowych, w tym storytellingu, livestreamingu oraz współpracy influencerami, czyli wpływowymi twórcami opinii.
Zachowania internautów uległy w ostatnich latach diametralnej zmianie. Liczba trafiających do użytkowników informacji jest tak ogromna, że wymusza na nich jedynie skanowanie udostępnianej treści.
Milena Kurek, specjalista ds. marketingu internetowego w Profitroom, powiedziała: „Dlatego dodawanie standardowych wpisów i informowanie o aktualnych promocjach na profilach hoteli w mediach społecznościowych jest niewystarczające, aby można było zaliczyć je do efektywnych kanałów sprzedażowych. Atrakcyjna forma reklamy, chociaż nadal istotna, coraz częściej ustępuje miejsca personalizacji przekazu i budowaniu relacji z potencjalnym gościem.”
Wykorzystanie transmisji na żywo (livestreamingu) w marketingu podnosi autentyczność obiektu w oczach potencjalnych klientów. Dużym atutem jest przedstawienie hotelu w czasie rzeczywistym oraz zainspirowanie widza możliwościami ciekawego spędzania czasu. Liczy się bowiem „tu i teraz” – tworzenie prawdziwej relacji, a nie jej kreowanie.
Bartosz Piński, starszy konsultant ds. strategii w Deloitte Digital, dodał: „Livestreaming daje nie tylko możliwość podejrzenia „na żywo” danego miejsca, ale przede wszystkim oferuje spersonalizowane doświadczenie, którego nie potrafią oddać treści przygotowane przez markę czy komentarze innych gości. Nie bez znaczenia jest fakt, że zyskujemy pewność, że to, co oglądamy nie jest zmontowanym wideo, gdyż jest transmitowane w czasie rzeczywistym. Te doświadczenia mogą stać się koronnym argumentem, przemawiającym za ostatecznym wyborem i niejednokrotnie przeważyć inne czynniki, takie jak lokalizacja czy cena, zwłaszcza dla bardziej wymagających klientów z zasobniejszym portfelem.”
Podobną rolę zaczyna odgrywać w marketingu storytelling, czyli sprzedawanie oferty i usług poprzez opowiadanie historii, które mają angażować i przyciąga klientów. Hotele powinny więc skupić się na tworzeniu treści, które będą tętnić emocjami, bo dziś tylko takie mają szansę na przykucie uwagi potencjalnych gości.
W tym roku marketingowcy będą odmieniali słowo „emocje” przez wszystkie przypadki i to właśnie doznania staną się podstawą najskuteczniejszych kampanii reklamowych. W tym kontekście mówi się nawet o zmianie podejścia do formułowania strategii, gdzie USP (Unique Selling Proposition) całkowicie zastąpić ma ESP (Emotional Selling Proposition).
Marek Kaczmarek, menadżer ds. marketingu w Profitroom, podkreślił: „Według tej koncepcji już w trakcie formułowania przekazu osoba odpowiedzialna w obiekcie hotelowym za marketing powinna przede wszystkim zastanowić się, jakie emocje chce u odbiorcy wywołać, a nie, tak jak było wcześniej, jaką korzyść chce mu zaprezentować. Aby stworzyć skuteczny przekaz marketingowy, a co za tym idzie skutecznie sprzedawać, należy znać myśli, uczucia, potrzeby, pragnienia, a nawet frustracje swoich klientów.”
Youtuberzy, blogerzy i vlogerzy przez to, że dzielą się swoimi opiniami z internetową publicznością należą do grona tzw. influencerów, czyli twórców opinii. Aż 53 proc. osób subskrybujących kanały najpopularniejszych blogerów i youtuberów deklaruje, że podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii. Swoje decyzje motywują zaufaniem do nich, jako osób, które specjalizują się w konkretnych obszarach, np. w modzie, motoryzacji, a w ostatnim czasie również w podróżach. Youtuberzy są blisko swoich widzów, przekazują edukacyjne treści trafiające do wyselekcjonowanego grona odbiorców. Aż 88 proc. osób oglądających treści podróżnicze na YouTube poszukuje informacji na temat destynacji, atrakcji, miejsc wartych zobaczenia i ogólnych inspiracji. Często dopiero po obejrzeniu danej treści podejmują oni ostateczną decyzję dotyczącą wyjazdu. Dlatego dzięki reklamie na kanale vlogera lub umiejętnemu zarządzaniu własnym z filmami wideo marka hotelu może być lepiej zapamiętywana przez odbiorcę, a w rezultacie chętniej wybierana.
POWIĄZANE WPISY
31 stycznia 2023
B&B Hotels Polska: mamy 10 hoteli w Polsce, planujemy więcej
Początek roku to zawsze dobry moment na podsumowanie minionych dwunastu miesięcy i…
0 Komentarzy4 Minuty
31 stycznia 2023
WorkTrips.com integruje się z bazą noclegową Booking.com
Po rozszerzeniu bazy noclegowej, WorkTrips.com znacząco ułatwia organizację podróży…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników
Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Hotel Saski w Krakowie nagrodzony Property Design Awards 2023
Otwarty pod koniec lipca ubiegłego roku Hotel Saski Kraków, Curio Collection by Hilton…
0 Komentarzy4 Minuty
26 stycznia 2023
Accor otworzy nowy hotel ibis Styles w Warszawie
Grupa hotelowa Accor podpisała umowę o zarządzanie z ISWM Real Estate Fund RAIF V.C.I.C.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 stycznia 2023
IGHP: grudzień słabszy niż się spodziewaliśmy
W grudniu wyraźnie więcej hoteli odnotowało frekwencję poniżej 30 proc. i jednocześnie…
0 Komentarzy10 Minuty
25 stycznia 2023
Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu
2022 był najlepszym rokiem biznesowym w dotychczasowej historii firmy a&o Hostels: z…
0 Komentarzy5 Minuty
23 stycznia 2023
Sieć Accor otworzy cztery nowe hotele w Izraelu
Po sukcesie hoteli Ibis w centrum Jerozolimy, międzynarodowa sieć hotelowa Accor otwiera…
0 Komentarzy2 Minuty