Marketing hotelarski zmierza ku mediom społecznościowym
Jak wynika z raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w najbliższym czasie marketing w sektorze hotelarskim będzie opierał się na skutecznym wykorzystaniu Internetu i mediów społecznościowych, w tym storytellingu, livestreamingu oraz współpracy influencerami, czyli wpływowymi twórcami opinii.
Zachowania internautów uległy w ostatnich latach diametralnej zmianie. Liczba trafiających do użytkowników informacji jest tak ogromna, że wymusza na nich jedynie skanowanie udostępnianej treści.
Milena Kurek, specjalista ds. marketingu internetowego w Profitroom, powiedziała: „Dlatego dodawanie standardowych wpisów i informowanie o aktualnych promocjach na profilach hoteli w mediach społecznościowych jest niewystarczające, aby można było zaliczyć je do efektywnych kanałów sprzedażowych. Atrakcyjna forma reklamy, chociaż nadal istotna, coraz częściej ustępuje miejsca personalizacji przekazu i budowaniu relacji z potencjalnym gościem.”
Wykorzystanie transmisji na żywo (livestreamingu) w marketingu podnosi autentyczność obiektu w oczach potencjalnych klientów. Dużym atutem jest przedstawienie hotelu w czasie rzeczywistym oraz zainspirowanie widza możliwościami ciekawego spędzania czasu. Liczy się bowiem „tu i teraz” – tworzenie prawdziwej relacji, a nie jej kreowanie.
Bartosz Piński, starszy konsultant ds. strategii w Deloitte Digital, dodał: „Livestreaming daje nie tylko możliwość podejrzenia „na żywo” danego miejsca, ale przede wszystkim oferuje spersonalizowane doświadczenie, którego nie potrafią oddać treści przygotowane przez markę czy komentarze innych gości. Nie bez znaczenia jest fakt, że zyskujemy pewność, że to, co oglądamy nie jest zmontowanym wideo, gdyż jest transmitowane w czasie rzeczywistym. Te doświadczenia mogą stać się koronnym argumentem, przemawiającym za ostatecznym wyborem i niejednokrotnie przeważyć inne czynniki, takie jak lokalizacja czy cena, zwłaszcza dla bardziej wymagających klientów z zasobniejszym portfelem.”
Podobną rolę zaczyna odgrywać w marketingu storytelling, czyli sprzedawanie oferty i usług poprzez opowiadanie historii, które mają angażować i przyciąga klientów. Hotele powinny więc skupić się na tworzeniu treści, które będą tętnić emocjami, bo dziś tylko takie mają szansę na przykucie uwagi potencjalnych gości.
W tym roku marketingowcy będą odmieniali słowo „emocje” przez wszystkie przypadki i to właśnie doznania staną się podstawą najskuteczniejszych kampanii reklamowych. W tym kontekście mówi się nawet o zmianie podejścia do formułowania strategii, gdzie USP (Unique Selling Proposition) całkowicie zastąpić ma ESP (Emotional Selling Proposition).
Marek Kaczmarek, menadżer ds. marketingu w Profitroom, podkreślił: „Według tej koncepcji już w trakcie formułowania przekazu osoba odpowiedzialna w obiekcie hotelowym za marketing powinna przede wszystkim zastanowić się, jakie emocje chce u odbiorcy wywołać, a nie, tak jak było wcześniej, jaką korzyść chce mu zaprezentować. Aby stworzyć skuteczny przekaz marketingowy, a co za tym idzie skutecznie sprzedawać, należy znać myśli, uczucia, potrzeby, pragnienia, a nawet frustracje swoich klientów.”
Youtuberzy, blogerzy i vlogerzy przez to, że dzielą się swoimi opiniami z internetową publicznością należą do grona tzw. influencerów, czyli twórców opinii. Aż 53 proc. osób subskrybujących kanały najpopularniejszych blogerów i youtuberów deklaruje, że podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii. Swoje decyzje motywują zaufaniem do nich, jako osób, które specjalizują się w konkretnych obszarach, np. w modzie, motoryzacji, a w ostatnim czasie również w podróżach. Youtuberzy są blisko swoich widzów, przekazują edukacyjne treści trafiające do wyselekcjonowanego grona odbiorców. Aż 88 proc. osób oglądających treści podróżnicze na YouTube poszukuje informacji na temat destynacji, atrakcji, miejsc wartych zobaczenia i ogólnych inspiracji. Często dopiero po obejrzeniu danej treści podejmują oni ostateczną decyzję dotyczącą wyjazdu. Dlatego dzięki reklamie na kanale vlogera lub umiejętnemu zarządzaniu własnym z filmami wideo marka hotelu może być lepiej zapamiętywana przez odbiorcę, a w rezultacie chętniej wybierana.
POWIĄZANE WPISY
7 lutego 2025
Mövenpick otwiera swój pierwszy hotel w Polsce
Marka Mövenpick, należąca do Accor, oficjalnie otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 lutego 2025
Rekordowe zyski Arche. Inwestorzy zarobili 56 mln zł w 2024 roku
Grupa Arche dysponuje największą w kraju prywatną siecią hoteli z rodzimym kapitałem,…
0 Komentarzy6 Minuty
3 lutego 2025
Arche rusza z rewitalizacją Królewskiej Papierni w Konstancinie
Kolejny zabytek na mapie Polski odzyska swój blask, a wszystko za sprawą rewitalizacji…
0 Komentarzy4 Minuty
29 stycznia 2025
Accor wprowadza nową platformę do rezerwacji grupowych
Grupa hotelowa Accor uruchamia nową platformę Travel Pros Leisure Groups Online, aby…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Nocowanie.pl: Polacy nie rezygnują z zimowych wyjazdów
Temperatura kilkunastu stopni na plusie i znikoma ilość śniegu powodują, że należy uznać…
0 Komentarzy5 Minuty
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty