Marketing hotelarski zmierza ku mediom społecznościowym
Jak wynika z raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w najbliższym czasie marketing w sektorze hotelarskim będzie opierał się na skutecznym wykorzystaniu Internetu i mediów społecznościowych, w tym storytellingu, livestreamingu oraz współpracy influencerami, czyli wpływowymi twórcami opinii.
Zachowania internautów uległy w ostatnich latach diametralnej zmianie. Liczba trafiających do użytkowników informacji jest tak ogromna, że wymusza na nich jedynie skanowanie udostępnianej treści.
Milena Kurek, specjalista ds. marketingu internetowego w Profitroom, powiedziała: „Dlatego dodawanie standardowych wpisów i informowanie o aktualnych promocjach na profilach hoteli w mediach społecznościowych jest niewystarczające, aby można było zaliczyć je do efektywnych kanałów sprzedażowych. Atrakcyjna forma reklamy, chociaż nadal istotna, coraz częściej ustępuje miejsca personalizacji przekazu i budowaniu relacji z potencjalnym gościem.”
Wykorzystanie transmisji na żywo (livestreamingu) w marketingu podnosi autentyczność obiektu w oczach potencjalnych klientów. Dużym atutem jest przedstawienie hotelu w czasie rzeczywistym oraz zainspirowanie widza możliwościami ciekawego spędzania czasu. Liczy się bowiem „tu i teraz” – tworzenie prawdziwej relacji, a nie jej kreowanie.
Bartosz Piński, starszy konsultant ds. strategii w Deloitte Digital, dodał: „Livestreaming daje nie tylko możliwość podejrzenia „na żywo” danego miejsca, ale przede wszystkim oferuje spersonalizowane doświadczenie, którego nie potrafią oddać treści przygotowane przez markę czy komentarze innych gości. Nie bez znaczenia jest fakt, że zyskujemy pewność, że to, co oglądamy nie jest zmontowanym wideo, gdyż jest transmitowane w czasie rzeczywistym. Te doświadczenia mogą stać się koronnym argumentem, przemawiającym za ostatecznym wyborem i niejednokrotnie przeważyć inne czynniki, takie jak lokalizacja czy cena, zwłaszcza dla bardziej wymagających klientów z zasobniejszym portfelem.”
Podobną rolę zaczyna odgrywać w marketingu storytelling, czyli sprzedawanie oferty i usług poprzez opowiadanie historii, które mają angażować i przyciąga klientów. Hotele powinny więc skupić się na tworzeniu treści, które będą tętnić emocjami, bo dziś tylko takie mają szansę na przykucie uwagi potencjalnych gości.
W tym roku marketingowcy będą odmieniali słowo „emocje” przez wszystkie przypadki i to właśnie doznania staną się podstawą najskuteczniejszych kampanii reklamowych. W tym kontekście mówi się nawet o zmianie podejścia do formułowania strategii, gdzie USP (Unique Selling Proposition) całkowicie zastąpić ma ESP (Emotional Selling Proposition).
Marek Kaczmarek, menadżer ds. marketingu w Profitroom, podkreślił: „Według tej koncepcji już w trakcie formułowania przekazu osoba odpowiedzialna w obiekcie hotelowym za marketing powinna przede wszystkim zastanowić się, jakie emocje chce u odbiorcy wywołać, a nie, tak jak było wcześniej, jaką korzyść chce mu zaprezentować. Aby stworzyć skuteczny przekaz marketingowy, a co za tym idzie skutecznie sprzedawać, należy znać myśli, uczucia, potrzeby, pragnienia, a nawet frustracje swoich klientów.”
Youtuberzy, blogerzy i vlogerzy przez to, że dzielą się swoimi opiniami z internetową publicznością należą do grona tzw. influencerów, czyli twórców opinii. Aż 53 proc. osób subskrybujących kanały najpopularniejszych blogerów i youtuberów deklaruje, że podjęło decyzję o zakupie na podstawie ich opinii. Swoje decyzje motywują zaufaniem do nich, jako osób, które specjalizują się w konkretnych obszarach, np. w modzie, motoryzacji, a w ostatnim czasie również w podróżach. Youtuberzy są blisko swoich widzów, przekazują edukacyjne treści trafiające do wyselekcjonowanego grona odbiorców. Aż 88 proc. osób oglądających treści podróżnicze na YouTube poszukuje informacji na temat destynacji, atrakcji, miejsc wartych zobaczenia i ogólnych inspiracji. Często dopiero po obejrzeniu danej treści podejmują oni ostateczną decyzję dotyczącą wyjazdu. Dlatego dzięki reklamie na kanale vlogera lub umiejętnemu zarządzaniu własnym z filmami wideo marka hotelu może być lepiej zapamiętywana przez odbiorcę, a w rezultacie chętniej wybierana.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Marriott International planuje ekspansję na polskim rynku hotelarskim. W najbliższych latach otworzy ponad dziesięć obiektów
Marriott International ogłosił plany rozszerzenia portfolio w Polsce, gdzie w ciągu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy coraz chętniej wybierają majówkę w górach. Hotelarze mają powody do optymizmu
Zainteresowanie noclegami na majówkę rośnie z dnia na dzień, a liczba rezerwacji sięga…
0 Komentarzy3 Minuty
29 marca 2024
Travelist.pl: tanie wakacje w maju. Polacy chętnie rezerwują urlopy
Jak wynika z danych ekspertów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl, jeszcze w marcu długi…
0 Komentarzy4 Minuty