Marka narodowa Niemiec na pierwszym miejscu w światowym rankingu
Niemcy w 2018 roku pozostają na pierwszym miejscu w renomowanym rankingu Anholt-GfK Nation Brands Index (NBI). Ranking ten przedstawia postrzegane są marki 50 porównywanych ze sobą państw świata.
Japonia i Wielka Brytania znajdują się na 2. i 3. miejscu.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Niemcy cieszą się bardzo dobrą reputacją wśród najpotężniejszych gospodarek świata. Od 2006 roku plasujemy się ciągle w pierwszej trójce, a po raz piąty zajmujemy pierwsze miejsce. Wysoka pozycja w rankingu NBI to także zasługa długofalowego promowania Niemiec jako celu podróży. Za pomocą naszych działań marketingowych, zwłaszcza kampanii online, staramy się jak najlepiej pokazać Niemcy na tle konkurencji, także w przyszłości.”
Indeks NBI bada obecną reputację państwa uwzględniając sześć kategorii – eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka oraz imigracja/inwestycje, a te z kolei składają się z trzydziestu dodatkowych czynników. We wszystkich sześciu segmentach Niemcy znajdują się w pierwszej dziesiątce.
Długoterminowe porównanie na przestrzeni ostatnich 10 lat ukazuje nadzwyczaj stabilne postrzeganie Niemiec.
W kategorii eksport (3. miejsce) i rząd (4. miejsce) Niemcy w 2018 roku uplasowały się na takich samych miejscach co w roku 2008. Postrzeganie potencjału imigracyjnego oraz inwestycyjnego poprawiło się z piątego na trzecie miejsce, w kategorii kultura odnotowano wzrost z czwartego na trzecie miejsce, w turystyce z dziesiątego na dziewiąte miejsce.
Tylko w kategorii ludzie Niemcy spadły o jedno miejsce niżej i plasują się na ósmym miejscu.
W ramach drugiego kongresu Germany Incoming & Brand Summit zorganizowanego przez DZT w ubiegłym tygodniu w Weimarze dr Vadim Volos, dyrektor generalny NBI, omówił szczegółowe wyniki badania oraz poruszył tematykę znaczenia kultury jako integralnej części marki Niemcy-cel podróży.
Według badania 40 procent zapytanych kojarzy Niemcy ze sportem i muzeami. Pomiędzy 20 a 30 procent zapytanych podaje design, film, muzykę, sztuki wizualne oraz operę.
Niemcy są wiodącym rynkiem w segmencie podróży kulturowych w Europie. O DZT Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa „izba turystyki” Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy ustawy niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 32 przedstawicielstwa zagraniczne na całym świecie.
POWIĄZANE WPISY
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i…
0 Komentarzy2 Minuty