Marka narodowa Niemiec na pierwszym miejscu w światowym rankingu

Niemcy w 2018 roku pozostają na pierwszym miejscu w renomowanym rankingu Anholt-GfK Nation Brands Index (NBI). Ranking ten przedstawia postrzegane są marki 50 porównywanych ze sobą państw świata.
Japonia i Wielka Brytania znajdują się na 2. i 3. miejscu.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), skomentowała: „Niemcy cieszą się bardzo dobrą reputacją wśród najpotężniejszych gospodarek świata. Od 2006 roku plasujemy się ciągle w pierwszej trójce, a po raz piąty zajmujemy pierwsze miejsce. Wysoka pozycja w rankingu NBI to także zasługa długofalowego promowania Niemiec jako celu podróży. Za pomocą naszych działań marketingowych, zwłaszcza kampanii online, staramy się jak najlepiej pokazać Niemcy na tle konkurencji, także w przyszłości.”
Indeks NBI bada obecną reputację państwa uwzględniając sześć kategorii – eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka oraz imigracja/inwestycje, a te z kolei składają się z trzydziestu dodatkowych czynników. We wszystkich sześciu segmentach Niemcy znajdują się w pierwszej dziesiątce.
Długoterminowe porównanie na przestrzeni ostatnich 10 lat ukazuje nadzwyczaj stabilne postrzeganie Niemiec.
W kategorii eksport (3. miejsce) i rząd (4. miejsce) Niemcy w 2018 roku uplasowały się na takich samych miejscach co w roku 2008. Postrzeganie potencjału imigracyjnego oraz inwestycyjnego poprawiło się z piątego na trzecie miejsce, w kategorii kultura odnotowano wzrost z czwartego na trzecie miejsce, w turystyce z dziesiątego na dziewiąte miejsce.
Tylko w kategorii ludzie Niemcy spadły o jedno miejsce niżej i plasują się na ósmym miejscu.
W ramach drugiego kongresu Germany Incoming & Brand Summit zorganizowanego przez DZT w ubiegłym tygodniu w Weimarze dr Vadim Volos, dyrektor generalny NBI, omówił szczegółowe wyniki badania oraz poruszył tematykę znaczenia kultury jako integralnej części marki Niemcy-cel podróży.
Według badania 40 procent zapytanych kojarzy Niemcy ze sportem i muzeami. Pomiędzy 20 a 30 procent zapytanych podaje design, film, muzykę, sztuki wizualne oraz operę.
Niemcy są wiodącym rynkiem w segmencie podróży kulturowych w Europie. O DZT Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa „izba turystyki” Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy ustawy niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 32 przedstawicielstwa zagraniczne na całym świecie.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty
8 listopada 2023
Ras Al Khaimah i Oman nawiązują partnerstwo w celu rozwijania produktów turystycznych
Urząd ds. Promocji i Rozwoju Emiratu Ras Al Khaimah (RAKTDA) ogłosił zawarcie…
0 Komentarzy3 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty