Małe sprawne biura powstają także w czasie Covid – spersonalizowana usługa zawsze się sprzeda
Na jaki model biznesowy stawiają nowe mikro biura. Wiele wskazuje na to, że czeka je przyszłość.
Biuro TravelPoint24 jest przykładem na to, iż nawet w czasach dramatu w branży znajdują się chętni, by podołać wyzwaniu uruchomienia nowego przedsięwzięcia. Czy kameralne biura obsługujące podróże służbowe mają szanse na rynku? Wiele wskazuje na to że tak.
Kompaktowe biuro – bazuje na kasjerskiej perfekcji i personalnych relacjach
Dwójka przyjaciół znających się wcześniej z pracy w branży biur podróży o biznesowej specjalizacji połączyło siły, by wykreować nowy podmiot TravelPoint24.
Główną zaletą tej firmy ma być ultra spersonalizowana bazującą na przyjacielskich relacjach z klientem obsługa. Założyciele chętnie chwalą się swoimi pasjami budując otwarty klimat w relacjach z potencjalnymi klientami.
Jako biuro non-iata, wspierają się dostępem do kontentu biletowego za pośrednictwem jednego z najbardziej rozpoznawalnych na tym polu agentów tj Primapolu. Tu także mogą liczyć na więcej niż partnerskie relacje, a dodatkowo kontent biletowy agenta z Bielska Białej jest naprawdę silny. To będzie także jeden z atutów nowo powstałego biura.
Dzielenie się pasją do podróżowania może pomóc pozyskać partnerów B2B tj głównie inne biura szukające grupowych biletów lotniczych. Wieloletnie doświadczenie kasjerskie jest dodatkowym atutem szczególnie przy skomplikowanych wieloetapowych podróżach, na przykład do Afryki. Takie bilety bardzo trudno zarezerwować samodzielnie.
Kompaktowe biura i zautomatyzowane systemy wyjdą zwycięsko z post-covidowej rzeczywistości
Wydaje się, iż postawienie na powyższe atuty może okazać się strzałem w dziesiątkę. Malutkie biura nie potrzebują do przeżycia na rynku obrotów liczonych w milionach złotych miesięcznie. Dodatkowo specjalizacja w biletach grupowych, czy pakietach turystycznych szytych na miarę zapewnia wyższą niż standardową marżę.
W zasadzie kilku powtarzalnych klientów z segmentu firmowego/grupowego zapewni tego rodzaju biurom pewną przyszłość. Oczywiście muszą one dotrzymać obietnicy super-personalnej obsługi, wydaje się, iż technologia tu także im sprzyja.
Obok mikro-biur drugim wygranym będzie z pewnością segment narzędzi do samodzielnej rezerwacji. Danie pracownikom narzędzia do zarządzania swoimi podróżami zdaje się przyszłością branży. Zyskujemy tu wysoką transparentność, oszczędność czasu, plus moduł raportowy i możliwość definicji polityki podróży. Nie bez przyczyny na polskim rynku mamy coraz więcej chętnych do zagospodarowania tego tortu. Do międzynarodowych rozwiązań dochodzą rodzime start-upy jak Stery, czy Hotailors.
Zdecydowanie trudniejsza przyszłość czeka jednak średnie i duże biura, mogą mieć one istotne problemy z utrzymaniem obecnego modelu działalności. Rewolucja w segmencie TMC już jednak trwa, w Wielkiej Brytanii toczą się bardzo ciekawe panelowe dyskusje na ten temat. Z pewnością ten trend dotrze też do Polski.
Klient wciąż chce płacić za spersonalizowaną obsługę
Kluczem do zagospodarowania miejsca na rynku przez małe biura jest też gotowość klienta do płacenia za spersonalizowaną obsługę. Z pewnością często jest to świadomy wybór. Klient chce rozmawiać i mieć zapewnioną powtarzalną obsługę przez konkretną osobę. Zdarzają się przypadki, gdy małe firmy zapisywały nawet imię i nazwisko dedykowanego kasjera lotniczego w umowie z agentem.
Z drugiej strony klient B2B nie zawsze ma też pełną świadomość, ile taka spersonalizowana usługa kosztuje. Szczególnie w obszarze biletów grupowych i produktu pakietowego ustalenie tego może być dla niego trudne. Często jednak niespecjalnie przejmuje się lekkim przepłacaniem, zwykle bowiem działa w branży wysoko rentownej. Dodatkowy koszt rzędu kilkudziesięciu, czy nawet 100 zł za pasażera może nie robić na nim wrażenia.
Z pewnością taki stan rzeczy sprzyja biurom typu Travelpoint24.
Trzymamy kciuki za powodzenie projektu, gdyż jest to promyk nadziei na umęczonym kryzysem rynku obsługi podróży służbowych. Być może zwiastuje też wzmocnienie trendu, który doprowadzi do przyspieszenia automatyzacji procesów z jednej strony, a ekspansji super personalnych mikro biur – z drugiej. Po środku może nie zostać zbyt dużo miejsca.
POWIĄZANE WPISY
19 maja 2022
Trzy niezwykłe atrakcje turystyczne uruchomione w czasie pandemii. Sprawdź gorące nowości Dubaju
Wyjątkowa owalna bryła muzeum przyszłości, multimedialna aranżacja dzieł sztuki i tajniki…
0 Komentarzy11 Minuty
16 maja 2022
Rainbow kupuje od Enter miejsca w samolotach na lato i zimę za 160 mln zł
Enter Air i Rainbow Tours podpisały umowę o współpracy na sezon Lato 2022 – Zima…
0 Komentarzy1 Minuty
9 maja 2022
ATM: turystyka międzynarodowa w 2023 wróci do stanu sprzed pandemii
Optymistyczne prognozy dla branży turystycznej mimo wyczerpania pandemią i kryzysu…
0 Komentarzy10 Minuty
6 maja 2022
Korea Południowa – miejsca, które warto odwiedzić
Korea Południowa nazywana jednym z azjatyckich tygrysów należy do wysoko rozwiniętych…
0 Komentarzy5 Minuty
4 maja 2022
Współorganizatorzy Meetings Week Poland nagrodzeni za zasługi dla turystyki
Wyrazem uznania dla ludzi, aktywnie pracujących na rzecz rozwoju rynku spotkań w Polsce,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 maja 2022
Biura podróży – imprezy letnie dużo droższe od zeszłorocznych
Średnia cena sierpniowej imprezy sprzedawanej w biurach podróży była wyższa wobec…
0 Komentarzy5 Minuty
4 maja 2022
Exim Tours szkolił agentów z czarterów
W dniach 25-28 kwietnia odbył się cykl szkoleń dla agentów „Czarterem z Exim Tours”.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 maja 2022
Korea Południowa z bogatą ofertą dla każdego turysty
Korea Południowa to kraj, który można zwiedzać przez cały rok podziwiając jej wyjątkowe…
0 Komentarzy4 Minuty
2 maja 2022
Ceremonia parzenia herbaty, degustacja wina ryżowego i pokaz przyrządzania kimchi z Logos Tour
Wysoki standard wycieczek, noclegi w pięciogwiazdkowych hotelach i pobyt na wyspie…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Małe sprawne biura powstają także w czasie Covid – spersonalizowana usługa zawsze się sprzeda […]