Małe biura podróży ponoszą duże koszty nowych metod płatności
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld dolarów na zarządzanie płatnościami. Największe koszty ponoszą biura podróży, najmniejsze – branża lotnicza.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Amadeusa, firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld dolarów. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln dolarów prowizje te stanowią 7,5 proc. przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld dolarów przychodu rocznie, płacą 3,8 proc.
Branża turystyczna z opóźnieniem wdraża innowacje w płatnościach, ale ma świadomość, że jest to niezbędne. Ponad 95 proc. respondentów ankiety zrealizowanej przez portal PYMNTS planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14 proc. chce wdrożyć „wiele takich rozwiązań”. Główną przyczyną podawaną przez respondentów są sugestie ze strony klientów (91 proc.) i lęk przed ich utratą (83,3 proc.).
Kierownicy ds. płatności wskazują, że barierą dla wprowadzenia innowacji jest duża liczba nowoczesnych dostawców takich usług. Aż 85 proc. firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80 proc.) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność. Jedynie 36 proc. firm turystycznych uważa, że innowacje w płatnościach pomogą obniżyć koszty funkcjonowania.
„Branża turystyczna osiągnęła punkt zwrotny w zakresie innowacji płatniczych. Następnych kilka lat będzie dla niej okazją do usprawnienia obsługi klienta oraz obniżenia kosztów dzięki innowacjom w technologiach finansowych. Firmom, które chcą wprowadzać innowacje w płatnościach zalecamy podejście strategiczne, czyli określenie tego, co stanowi zasadniczą przewagę konkurencyjną, a co można zlecić na zewnątrz. Następnie, podczas oceny przyszłych innowacji należy skupić się wyłącznie na tych, które usprawniają obsługę klienta lub zmniejszają skomplikowanie oraz koszty pośrednie i bezpośrednie” – powiedział Bart Tompkins, dyrektor zarządzający Amadeus ds. płatności.
„Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją” – dodaje.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60 proc. generuje przychody rzędu ponad 100 mln dolarów rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld dolarów rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty
21 marca 2024
Ostatnie dni promocji na wakacje.pl
Jeszcze przez kilkanaście dni trwa promocja na letnie wyjazdy www.wakacje.pl. Niższe…
0 Komentarzy6 Minuty