Lufthansa Group – rezerwacja biletów także poza GDS-ami

archiwum Lufthansy

Lufthansa Group robi kolejny krok w kierunku wdrożenia nowej strategii handlowej gwarantując, że od 1 września koszty rezerwacji dokonywanych poprzez globalny system dystrybucji (GDS) będą bardziej przejrzyste i uczciwe dla użytkowników. Nowa opłata dystrybucyjna (distribution cost charge – DCC) w wysokości 16 euro będzie widoczna na każdym bilecie zakupionym poprzez GDS.

Klienci Lufthansa Group mogą kupić bilety bez ponoszenia dodatkowej opłaty (DCC) poprzez strony internetowe przewoźników, centrum obsługi lotniczej lub przy stanowiskach na lotniskach. Alternatywnie, agenci biur podróży mogą przy rezerwacji korzystać również z przeznaczonego dla nich portalu www.LHGroup-agent.com.

Klienci korporacyjni mogą nadal dokonywać swoich rezerwacji poprzez indywidualnie wynegocjowane stawki (to znaczy bez opłaty DCC) poprzez www.LH.com. Lufthansa podjęła także współpracę z nowym dostawcą rozwiązań informatycznych, firmą Concur, będącą własnością koncernu SAP, która od przyszłego roku będzie pod własną marką dostarczać klientom korporacyjnym Lufthansa Group narzędzi do zarządzania podróżami służbowymi ze specjalnym oprogramowaniem do obsługi rezerwacji na www.LH.com.

Wysiłki zmierzające do wdrożenia i rozwoju nowych bezpośrednich kanałów rezerwacyjnych cieszą się zainteresowaniem wśród partnerów biznesowych.

Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor handlowy Lufthansa German Airlines, powiedział: „Rynek jest z pewnością gotowy na innowacje i idący w tym kierunku rozwój. Przebudowa naszych systemów dystrybucji zaowocowała intensywną wymianą poglądów i doświadczeń branży.
Ten proces może się jednak wydawać kontrowersyjny. Mimo wszystko jesteśmy przekonani jak nigdy dotąd, że oferując zaawansowane i jednocześnie zasadniczo tańsze, dodatkowe kanały rezerwacji – pozwalające nam na lepszą prezentację naszych produktów – działamy w trosce o interesy klientów. Dlatego też kontynuujemy dalszy rozwój naszych kanałów dystrybucji.
Chcemy pracować razem z agentami biur podróży i globalnym systemem dystrybucji aby sprzedaż biletów odpowiadała potrzebom klientów, była aktualna, przystępna cenowo i jak najbardziej innowacyjna. Mając to na uwadze rozwinęliśmy odpowiednie narzędzia IT, które już wkrótce będziemy mogli zaoferować naszym klientom.”