Lufthansa Group – nowa dyrektor sprzedaży

archiwum Lufthansa Group

Heike Birlenbach została nową dyrektor ds. sprzedaży Lufthansa Group oraz dyrektorem handlowym portu przesiadkowego Frankfurt.
Przejmie ona obowiązki od Jensa Bischofa, który 1 stycznia 2017 obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego SunExpress – spółki joint venture Lufthansy i Turkish Airlines.

Od 1 stycznia 2017 roku Heike Birlenbach przejmie odpowiedzialność w zakresie globalnej sprzedaży w liniach Lufthansa Group działających na zasadzie hubu (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines) oraz będzie wspierać działania sprzedażowe w Eurowings i Brussels Airlines. Heike Birlenbach będzie odpowiadać bezpośrednio przed Harrym Hohmeisterem, Członkiem Zarządu Deutsche Lufthansa AG odpowiedzialnym za linie pasażerskie. Birlenbach będzie również odpowiedzialna za kwestie handlowe linii Lufthansa na lotnisku we Frankfurcie jako Dyrektor Handlowy Portu Przesiadkowego Frankfurt. Na tym stanowisku jej przełożonym będzie Klaus Froese, Dyrektor Lufthansa German Airlines Hub Frankfurt.

Harry Hohmeister, członek zarządu Lufthansa Group, powiedział: “Heike Birlenbach jest sprawdzonym ekspertem, który z sukcesem podnosił wolumen sprzedaży na różnych rynkach europejskich. Idąc naprzód, będzie odpowiedzialna za dalszy rozwój i podsumowanie integracji procesów sprzedażowych przewoźników Lufthansa Group. Heike Birlenbach zmodernizuje również system dystrybucji we współpracy z naszymi partnerami sprzedażowymi.”

Jako szefowa sprzedaży Lufthansa Group, Heike Birlenbach będzie zarządzać miernikami sprzedaży B2B na całym świecie – m.in. wśród klientów korporacyjnych, biur podróżyi operatorów turystycznych. Rozwinie także bezpośrednie rozwiązania dla partnerów korzystających z systemów rezerwacyjnych przewoźników Lufthansa Group i będzie kontynuować rozwój kanałów sprzedaży bezpośredniej. Dodatkowym celem Grupy jest stworzenie globalnej, w pełni zintegrowanej, obejmującej wszystkie marki organizacji sprzedażowej.

Birlenbach dołączyła do Lufthansy w 1990 roku. W bazie we Frankfurcie zyskała doświadczenie na kilku stanowiskach jeszcze podczas studiów z turystyki i ekonomii, w 1994 przeniosła się do działu sprzedaży, a do jej obowiązków należało zarządzanie kluczowymi globalnymi klientami. W 1999 awansowała na stanowisko Dyrektora Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Europie, które objęła w Londynie. Następnie, od 2002 roku była odpowiedzialna za organizację linii w krajach Beneluksu z bazą w Amsterdamie. Birlenbach powróciła do siedziby Lufthansy we Frankfurcie w 2006 roku jako Dyrektor Zarządzania Produktem w ruchu krajowym i europejskim. W 2009 została Dyrektorem Zarządzającym Lufthansy we Włoszech z bazą w Mediolanie, a w 2011 roku przyjęła posadę Dyrektor Personelu Pokładowego w oddziale Lufthansy w Monachium, będąc odpowiedzialną za 4 500 pracowników personelu pokładowego, zarządzanie
i utrzymywanie jakości usług i szkoleń. Następnie kierowała sprzedażą w Europie.

Birlenbach ukończyła studia magisterskie z zarządzania na Uniwersytecie McGill w Montrealu w Kanadzie.