Lufthansa Group kupuje samoloty nowej generacji na krótkie i średnie trasy

archiwum Lufthansa

28 września rada nadzorcza Deutsche Lufthansa AG zatwierdziła zakup 27 krótko- i średniodystansowych samolotów. Opcja zakupu 24 Airbusów A320neo i trzech A321 została przekształcona w zamówienie. Całkowita wartość tego zamówienia w cenach ofertowych wynosi około 3 miliardy dolarów.

Zwiększa to łączną liczbę zamówień grupy na A320neo i A321neo do 149, z czego 13 już zasiliło flotę Lufthansy.

A320neo i A321neo (skrót od „new engine option”) mają zostać dostarczone w 2023 i 2024 roku.

Dziesięć z 27 nowych samolotów jest przeznaczonych dla linii SWISS, pozostałe będą obsługiwały operacje lotnicze innych przewoźników grupy.

Maszyny zostaną wyposażone w silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Oba typy silników w równych proporcjach zasilą samoloty z rodziny „Neo” we flocie Lufthansa Group.

Innowacyjne technologie silników opracowane przez Pratt & Whitney i CFM International, a także aerodynamiczne końcówki skrzydeł (winglety), w które wyposażono samolot, zmniejszają zużycie paliwa aż o 20 procent w przeliczeniu na pasażerokilometr.

Jak wszystkie samoloty Lufthansy z rodziny A320, A320neo i A321neo są wyposażone seryjnie w redukujące hałas generatory wirów. Podczas startu A320neo osiąga około 50 procent mniejszy poziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.