Lufthansa Group i Air China bardziej razem
Lufthansa Group i Air China podpisały porozumienie o szeroko zakrojonej współpracy, które pozwoli im wspólnie realizować wszystkie połączenia między Europą a Chinami w ramach joint venture. Oznacza to wprowadzenie w życie ustaleń z listu intencyjnego podpisanego latem 2014 roku.
Umowa joint venture ma na celu znaczącą rozbudowę wspólnej siatki połączeń code-share przewoźników i wzmocnienie partnerstwa handlowego. Dzięki temu Lufthansa Group będzie mogła kontynuować opartą na partnerstwie strategię w Azji. Po zawarciu joint venture z japońskimi liniami All Nippon Airlines (ANA) oraz z Singapore Airlines w listopadzie 2015 roku, jest to trzecia umowa partnerska Lufthansa Group na tym kontynencie.
Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Deutsche Lufthansa AG, powiedział: „Jako flagowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej, Air China jest dla Lufthansa Group idealnym partnerem na tym rynku. To przełomowe partnerstwo wzmocni naszą pozycję konkurencyjną na trasach między Europą a Chinami. Poszerzone porozumienie pozwoli nam zaoferować dodatkowe korzyści dla klientów. Chiński rynek lotniczy jest jednym z najważniejszych wzrostowych rynków na świecie. Chcemy czerpać korzyści z tego wzrostu wspólnie z naszym partnerem ze Star Alliance, Air China.”
Cai Jianjiang, prezes Air China, dodał: „Joint venture z Lufthansą i jej liniami z grupy – Austrian Airlines i Swiss International Air Lines – jest kolejnym dużym krokiem w strategii globalizacyjnej Air China, po przystąpieniu do sojuszu Star Alliance w grudniu 2007 roku. Obie strony mogą nadal wzmacniać wspólną pozycję konkurencyjną zarówno w Chinach, jak i w Europie. W ramach porozumienia joint venture, będziemy dalej rozwijać siatkę połączeń w Chinach, Europie i na pozostałych rynkach. Pozwoli to również na optymalizację rozkładów, zwiększenie wyboru połączeń i zaoferowanie korzystniejszych taryf, a także zapewnienie najlepszego doświadczenia w podróży.”
Joint venture Lufthansa Group z flagowym przewoźnikiem Chińskiej Republiki Ludowej ma szczególne znaczenie – jest jasnym dowodem na silną obecność linii Lufthansa Group na drugim najważniejszym rynku lotniczym na świecie. Wraz z transatlantycką trójstronną umową joint venture z United Airlines oraz Air Canada, Lufthansa Group obejmuje teraz swoim zakresem wszystkie najważniejsze rynki w ramach swoich działań joint venture.
W rezultacie około połowa połączeń międzykontynentalnych Lufthansy jest obsługiwana przez partnerów joint venture, zapewniając pasażerom dodatkowe benefity.
Lufthansa Group i Air China planują dalsze zacieśnienie współpracy w przyszłości. Rozkłady obu przewoźników będą lepiej skoordynowane, co umożliwi klientom wygodniejszy dostęp do siatki połączeń każdego przewoźnika. W perspektywie są również wspólne taryfy, modyfikacja programów korporacyjnych mająca na celu dostępność produktów dla klientów biznesowych oraz badanie możliwości optymalizacji połączeń funkcjonujących obecnie w ramach programów “frequent flyer”.
Porozumienie pomiędzy Lufthansą i Air China obejmuje również Austrian Airlines i Swiss International Air Lines.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty