Lotnisko w Modlinie – wrzesień trzecim najlepszym miesiącem w historii

Lotnisko w Modlinie/fot. MM

Lotnisko w Modlinie obsłużyło we wrześniu 316 998 pasażerów i odnotowało 2 181 operacji lotniczych. To 129 proc. wolumenu pasażerów i 132,8 proc. operacji startów i lądowań w stosunku do analogicznego okresu roku 2019. To jednocześnie trzeci najlepszy pod względem liczby pasażerów miesiąc w historii lotniska.

W porównaniu z wrześniem 2021 roku odnotowano o 153,7 proc. więcej obsłużonych pasażerów i o 120,7 proc. operacji.
Wrzesień 2022 roku okazał się trzecim najlepszym przewozowo miesiącem w ponad 10-letniej historii lotniska. Poprzednie rekordy przewozów zostały ustanowione w sierpniu i lipcu 2022 roku, kiedy obsłużono odpowiednio 331 267 i 329 527 pasażerów.
W najlepszym przewozowo miesiącu roku 2019 – sierpniu – obsłużono 303 133 pasażerów.

W minionym miesiącu pasażerowie lotniska najczęściej wybierali Londyn, a w następnej kolejności Dublin, Rzym, Bergamo i Rygę.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku lotnisko obsłużyło 2 393 910 pasażerów i 17 341 operacji startów i lądowań. To odpowiednio 98,5 proc. wolumenu pasażerów i 105,6% operacji startów i lądowań w stosunku do pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2019.

Tomasz Szymczak, p. o. prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, powiedział: „Wrzesień to piąty w kolejności miesiąc, w którym Lotnisko Warszawa/Modlin odnotowało rekordowe, najwyższe w swej historii przewozy. Poprzednie rekordy padły w maju, czerwcu, lipcu i sierpniu tego roku. Cieszymy się, że na szczyt przewozów przygotowane zostały we współpracy z naszymi partnerami nowe, znacznie powiększone powierzchnie handlowe i gastronomiczne a także nowa poczekalnia na antresoli terminala. We wrześniu ukończony został pierwszy etap rozbudowy sklepu typu Travel Essential działającego pod globalną marką Relay, dzięki czemu wzbogacona została dostępna oferta prasy i książek, akcesoriów podróżnych, pamiątek, przekąsek, słodyczy oraz napojów. Już wkrótce rozpoczną się kolejne prace w adaptacyjne w terminalu pasażerskim, zarówno w strefie ogólnodostępnej jak i zastrzeżonej, dzięki którym powstaną nowe lokale gastronomiczne.”

Ryanair nie dogadał się z Modlinem i obetnie trasy na zimę. „Z Radomia nie polecimy nigdy”