Lotnisko w Billund wykorzysta przyszłościową technologię Amadeusa
Drugie największe lotnisko w Danii wybrało nowoczesną technologię w chmurze firmy Amadeus, aby poprawić obsługę klientów i zwiększyć automatyzację procesów.
Billund wdrożyło innowacyjne rozwiązania firmy Amadeus, aby przeprowadzić transformację cyfrową i usprawnić obsługę pasażerów dzięki automatyzacji procesów i funkcjom samoobsługowym.
Lotnisko Billund zostało otwarte w celu obsługi fabryki Lego w tym mieście i wciąż jeszcze obsługuje wiele czarterowych linii lotniczych przewożących pasażerów do pobliskiego Legolandu. Te loty czarterowe będą teraz obsługiwane przez system Altéa Departure Control System. Po tym wdrożeniu pasażerowie zarówno połączeń czarterowych, jak i rejsowych będą mogli korzystać z opcji samoobsługowego zostawienia bagażu oraz z odprawy przez Internet.
W ramach strategicznego przejścia na technologię w chmurze lotnisko wdrożyło również system bagażowy Amadeus Baggage Reconciliation System, który jest w pełni zintegrowany z systemami linii lotniczych i obsługi naziemnej.
To innowacyjne rozwiązanie wykorzystuje dane przekazywane w czasie rzeczywistym, aby śledzić bagaż pasażerów, co zwiększa jego widoczność i zmniejsza liczbę przypadków jego zgubienia. Rozwiązanie to pozwala również liniom lotniczym korzystającym z lotniska spełnić wymagania Rezolucji IATA 753, zgodnie z którą linie lotnicze muszą dysponować dokładnymi danymi o bagażu na kluczowych etapach podróży.
René Høgh Jensen, dyrektor lotniska Billund ds. operacyjnych, powiedział: „Projektując nasze lotnisko, zawsze myślimy o pasażerach. Obecna modernizacja technologii pozwala nam usprawnić obsługę pasażerów już teraz oraz spełnić wymagania dotyczące przepustowości w przyszłości. W firmie Amadeus znaleźliśmy dobrego partnera informatycznego, który pomoże nam zwiększyć jakość naszych procesów i przejść do nowego etapu podróży w kierunku całkowitej cyfryzacji”.
Yannick Beunardeau, dyrektor działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, dodał: „Amadeus zawsze stara się dostarczać klientom odpowiednie technologie zaspokajające ich potrzeby biznesowe. Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli pomóc lotnisku Billund we wdrożeniu nowoczesnych funkcji samoobsługowych dorównujących największym lotniskom w Europie. Jest to zaawansowana infrastruktura chmurowa, którą można łatwo i szybko wdrożyć”.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Ryanair połączy Rzeszów z Alicante
Od 3 kwietnia 2024 roku z podrzeszowskiego lotniska w Jasionce będzie można polecieć do…
0 Komentarzy2 Minuty
5 grudnia 2023
Lotnisko Zielona Góra-Babimost: historyczny rok pod względem liczby odprawionych pasażerów
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost od początku roku odprawił ponad 51 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2023
Wizz Air przewiózł 100 mln pasażerów w Polsce
Wizz Air poinformował o przewiezieniu 100 mln pasażerów w Polsce. Nie była to jedna…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2023
Świąteczne wyjazdy Polaków
Polacy polubili świąteczne podróże. 27 proc. grudniowych rezerwacji zrobiono z ponad…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2023
14 mln pasażerów Ryanair w Gdańsku
Ryanair poinformował o przekroczeniu 14 mln obsłużonych pasażerów, którzy podróżowali z…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2023
11,7 mln pasażerów Ryanair w listopadzie 2023
4 grudnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za listopad 2023 roku. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuty
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty