Lotnisko Chopina – wrzesień lepszy o 24 proc.

archiwum Lotniska Chopina w Warszawie

We wrześniu, Lotnosko Chopina w Warszawie obsłużył o 24 proc. pasażerów więcej niż w dziewiątym miesiącu 2016 roku.

We wrześniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, z usług warszawskiego lotniska skorzystało 1,65 mln osób, o 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ciągu trzech kwartałów 2017 roku na lotnisku odprawiono 12,05 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 24,5 proc.

W okresie od stycznia do września 2017 w ruchu międzynarodowym podróżowało 10,42 mln pasażerów (wzrost o ok. 20 proc.), a w ruchu krajowym 1,62 mln (wzrost o 68 proc.). Obecnie co czwarty pasażer korzysta z Lotniska Chopina, jako portu tranzytowego

Hubert Wojciechowski, dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina, powiedział: „Obserwowany wzrost wynika w głównej mierze z większej liczby i częstotliwości połączeń, większych maszyn wykonujących loty oraz lepszego wypełnienia samolotów. To również efekt dużego zainteresowania Polaków spędzeniem urlopu za granicami kraju. Bardzo cieszy nas fakt, że tak duża liczba pasażerów traktuje nasze lotnisko, jako hub, punkt przesiadkowy.”