Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2021/12/Chopin-front-wieczór-napis-Lotnisko-Chopina-fot.-D.Klosiński-....jpg)
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału na lotnisku funkcjonuje letnia siatka połączeń. Z myślą o zbliżającym się sezonie wakacyjnym, w terminalu pojawiły się kolejne źródełka z filtrowaną i darmową wodą dla pasażerów.
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło dokładnie 1 588 901 osób. To o 8,6 proc. więcej niż w rekordowym jak do tej pory kwietniu 2019 roku, kiedy stołeczny port obsłużył ponad 1,46 mln pasażerów. Najwięcej, bo aż 62 834 osób, przez lotniskowe bramki przeszło tuż przed majówką – 26 kwietnia. W sumie od początku 2024 roku w Warszawie odprawiło się 5 891 799 podróżnych.
Ruch na Lotnisku Chopina systematycznie rośnie, dlatego port stara się zapewnić pasażerom jak najwięcej udogodnień. Z początkiem maja w terminalu oddano do użytku nowe źródełka z wodą pitną oraz zmodernizowano te wcześniej istniejące. Pierwsze takie urządzenia w stołecznym porcie pojawiły się już kilka lat temu. Aktualnie dostępnych jest siedem poidełek, wkrótce będzie ósmy. Źródełka zlokalizowane są zarówno w strefie Schengen jak i non-Schengen. Poidełka umożliwiają pasażerom darmowe napełnienie butelek, bidonów czy termosów filtrowaną wodą pitną. To nie tylko poprawa komfortu podróżowania, ale także działanie na rzecz edukacji dotyczącej zużycia plastiku.
„Źródełka w terminalu naszego lotniska dostępne są dla pasażerów już od kilku lat. Cieszymy się, że tuż przed nadchodzącym sezonem wakacyjnym udało nam się oddać do dyspozycji podróżnych kolejne poidełka, a te które były, przeszły modernizację. Dostęp do bezpłatnej, pitnej wody to spore udogodnienie w podróży. Pasażerowie bardzo cenią sobie ten wygodny sposób napełniania własnych butelek czy bidonów. Zachęcamy wszystkich do korzystania ze źródełek” – mówi Anna Dermont, rzecznik Lotniska Chopina.
W tym roku w stołecznym porcie odprawiono ponad 540 tys. pasażerów w ruchu czarterowym, to 42 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku. Wśród pięciu najchętniej wybieranych kierunków czarterowych z Lotniska Chopina w okresie od stycznia do kwietnia znalazły się: Marsa Alam, Hurghada, Szarm el-Szejk, Antalya i Fuerteventura. Natomiast w ruchu regularnym najpopularniejszymi miastami okazały się: Londyn, Paryż, Amsterdam, Frankfurt i Dubaj.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty