Lotnictwo będzie potrzebowało ćwierć miliona pilotów
Według szacunków międzynarodowych organizacji lotniczych, w ciągu następnych 10 lat światowy rynek lotniczy będzie musiał zatrudnić ponad 250 tysięcy nowych kapitanów. W Polsce w tym czasie będzie potrzebnych ponad dwa tysiące nowych pilotów i specjalistów branży lotniczej.
Ten rekordowy popyt stanowi duże wyzwanie dla ośrodków szkolących pilotów. Potrzebne są nowe, innowacyjne ścieżki kariery za sterami oraz nowoczesne systemy szkoleniowe.
Dostępne raporty i analizy wskazują na zmianę trendów w szkoleniu pilotów: coraz mniej z nich wywodzi się obecnie z wojska lub aeroklubów, natomiast coraz więcej z kursów organizowanych przez linie lotnicze oraz niezależne, certyfikowane organizacje. Z analiz UnitedSky wynika, że przyszli piloci coraz częściej wybierają prywatne szkoły gwarantujące wysoką jakość kursów, dostępność statków powietrznych, indywidualne i przyjazne podejście instruktorów oraz elastyczność czasową. – mówi Włodzimierz Soiński, prezes zarządu certyfikowanego Ośrodka Szkolenia Lotniczego UnitedSky.
Równolegle do prognozowanego rozwoju lotnictwa liniowego, notujemy w kraju duży wzrost zainteresowania lotami samolotami prywatnymi, zarówno w celach biznesowych, jak i rekreacyjnych. Jeszcze kilka lat temu prywatne przeloty kojarzyły się nam głównie z milionerami lub gwiazdami kina czy muzyki. Dziś oferty lotów indywidualnych są coraz bardziej dostępne i znacznie chętniej z nich korzystamy.
Jeszcze sześć, siedem lat temu w Polsce było zarejestrowanych ok. 400 prywatnych samolotów, dziś jest ich już ponad 1400. W tym samym czasie liczba prywatnych helikopterów zwiększyła się z 42 do blisko 200. Stąd też obserwujemy w UnitedSky coraz większe zapotrzebowanie na szkolenia PPL (Private Pilot Licence). Potencjał rozwoju jest ogromny, np. w Czechach, gdzie mieszka blisko cztery razy mniej ludzi niż w Polsce, prywatnych samolotów jest prawie o połowę więcej niż u nas. – dodaje Soiński.
Tym bardziej warto zwrócić uwagę na ścieżkę kariery, jaką jest zawód pilota. Co prawda samo szkolenie lotnicze to spory wydatek, natomiast jak potwierdzają doświadczeni piloci, to inwestycja która bardzo szybko się zwraca. Rynek w sektorze prywatnym jest obecnie bardzo chłonny, a piloci na wagę złota.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Samoloty linii Emirates w nowych barwach
Charakterystyczne malowanie międzynarodowej linii lotniczej Emirates zostało odświeżone.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
17 marca 2023
Pierwsza na świecie makieta z prawdziwym deszczem w Kolejkowie
Wystawę co dziewięć minut rozświetlają błyskawice, a na mieszkańców makiety spada ulewa.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 marca 2023
MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2023
Magdalena Mucha nową dyrektorką regionalną IGHP na Pomorzu
Do grona dyrektorów regionalnych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyła…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2023
Grupa Accor otwiera w Wiedniu pierwszy hotel marki przyjaznej środowisku
Accor we współpracy z Tristar Hotel Group otworzył w Wiedniu pierwszy obiekt…
0 Komentarzy1 Minuty
13 marca 2023
Katowice Airport: w lutym wynik o 78 proc. lepszy niż w 2022
W lutym 2023 roku z pyrzowickiej siatki połączeń regularnych i czarterowych skorzystało…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2023
Polskie Airbnb z nową funkcją bezpieczeństwa dla podróżujących w pojedynkę
Airbnb uruchomił w Polsce funkcję Solo Traveler Safety. Dane platformy pokazują, że…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Zielona Góra-Babimost: ponad 3 tys. pasażerów w lutym. To dużo lepszy wynik niż przed pandemią
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost wypracował w lutym 2023 bardzo dobre wyniki…
0 Komentarzy1 Minuty