LOT szuka pilotów

archiwum: Krzysztof Moczulski/PLL LOT

Linie lotnicze PLL LOT planują pozyskać do końca 2019 roku 300 dodatkowych pilotów do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie.

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik sfinansuje koszty szkolenia na typ samolotu, czyli Type Rating. W związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

Adrian Kubicki, dyr. Komunikacji korporacyjnej LOT, powiedział: „W odróżnieniu od wielu linii lotniczych LOT zapewnia nowym pilot pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych linii w regionie dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Zasady awansowania nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach i doświadczeniu. Bazą operacyjną dla nowych pilotów będą Warszawa albo Budapeszt. Ofertę kierujemy w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii. W ciągu najbliższych tygodni na każdym z tych rynków pojawią się przedstawiciele naszego brokera LOT Crew, żeby zaprezentować naszą ofertę w ramach dni otwartych.”

Wymagania wobec kandydatów na kapitanów to m.in.: ważna licencja liniowa, ważne badania medyczne pierwszej klasy, nalot co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, język angielski na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE. LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego. Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja „frozen”) i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Z LOT-em współpracuje dziś już ponad 600 pilotów, którzy wykonują regularne rejsy rozkładowe i czarterowe. Rozpoczynając współpracę z LOT-em, pilot zyskuje wszechstronne możliwości rozwoju: od turbośmigłowego Bombardiera Q400 poprzez wąskokadłubowe samoloty odrzutowe typu Embraer i Boeing 737 (w tym B737 MAX 8) do szerokokadłubowego Boeinga 787 Dreamliner.

Adrian Kubicki dodał: „LOT jest jedyną dynamicznie rozwijającą się i posiadającą solidne podstawy finansowelinią sieciową w Europie Środkowo-Wschodniej. Daje to pilotom perspektywę długoterminowej współpracy. Oferta, którą wspólnie z naszym brokerem LOT Crew kierujemy do pilotów, jest dodatkowo atrakcyjna z uwagi na stałe przypisanie do jednej z dwóch baz operacyjnych: w Warszawie i Budapeszcie. W przeciwieństwie do przewoźników niskokosztowych od załóg LOT-u nie oczekuje się częstych zmian lokalizacji bazy, co zmniejszałoby komfort pracy i mogłoby negatywnie wpływać na życie rodzinne.”