Linie lotnicze coraz bardziej dbają o bagaże
SITA, dostawca rozwiązań IT dla transportu lotniczego informuje, że w 2013 r. ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą osiągnęła rekordową wysokość. Jednocześnie spadł wskaźnik źle obsłużonego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten był lepszy o ponad 21 proc.
Opublikowany 10. doroczny raport SITA dowodzi, że w 2013 r. wskaźnik źle obsłużonego bagażu wyniósł 6,96 sztuki na tysiąc pasażerów. Wynik jest więc dwukrotnie lepszy w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat, kiedy liczba obsłużonych pasażerów była o 65,6 proc. mniejsza niż dziś.
W ostatnim roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu zmniejszył się o 21,2 proc., a roczne koszty, które branża poniosła z tego tytułu, spadły o 19,9 proc. W porównaniu z 2007 r, kiedy wskaźnik źle obsłużonego bagażu wynosił aż 18,88 sztuki na tysiąc pasażerów, aktualny koszt źle obsłużonego bagażu jest mniejszy o 50 proc. Znaczną poprawę uzyskano pomimo tego, że w 2013 r. liczba pasażerów wzrosła o ponad 5 proc. i wyniosła trzy miliardy.
Francesco Violante, dyrektor generalny SITA, powiedział: „Wszyscy przedstawiciele branży połączyli siły, aby rozwiązać problem ginącego bagażu, i odnieśli duży sukces. Co prawda jest wciąż wiele do zrobienia, ale 2013 rok był najlepszy w historii, co potwierdza zalety tak szerokiej współpracy. Jako dostawca usług dla branży transportu powietrznego, SITA wciąż inwestuje w innowacyjne technologie, aby obniżać wskaźnik źle obsłużonego bagażu. Obejmuje to rozwiązania dla pasażerów, takie jak samoobsługowe stanowiska odprawy bagażowej, a także nasz interfejs programistyczny BagJourney, który umożliwia integrację kompleksowego śledzenia bagażu z systemami linii i portów lotniczych, np. z wykorzystaniem aplikacji na smartfony i tablety.”
W 2013 r. pasażerowie zgłosili 21,8 mln sztuk źle obsłużonego bagażu. W 81 proc. przypadkach był to bagaż opóźniony głównie z powodu przesiadek. Choć przeładunek bagażu pozostaje problemem dla branży, sytuacja się poprawia.
W 2013 r. przeładunek podczas przesiadek odpowiadał za 45 proc. zagubionego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten jest niższy o 23,2 proc., a to dzięki większej niezawodności komunikacji, która pozwala na zidentyfikowanie bagażu wymagającego szybkiego transferu. Ważną rolę odegrała również lepsza segregacja „gorącego bagażu” w samolocie oraz inteligentne urządzenia mobilne, w które wyposażony został personel lotniczy.
SITA od 20 lat dostarcza profesjonalne rozwiązania do śledzenia i monitorowania bagażu na potrzeby transportu lotniczego. Dziś rozwiązania SITA do zarządzania bagażem są używane przez ponad 200 lotnisk i 500 linii lotniczych. W 2013 r. oferowany przez SITA system BagMessage umożliwił dostarczenie ponad 1,8 mld sztuk bagażu pomiędzy systemami kontroli odlotu linii lotniczych a zautomatyzowanymi systemami bagażowymi.
POWIĄZANE WPISY
23 maja 2025
PKP Intercity: Pendolino będzie kursować do Świnoujścia w sezonie letnim
PKP Intercity informuje, że od 18 czerwca 2025 roku pociąg Express InterCity Premium,…
0 Komentarzy1 Minuty
23 maja 2025
Wizz Air odbiera pierwszy samolot Airbus A321XLR
Wizz Air poinformował o nabyciu pierwszego w swojej historii samolotu Airbus A321XLR.…
0 Komentarzy3 Minuty
22 maja 2025
Wizz Air połączy Olsztyn-Mazury z Dortmundem
Wizz Air ogłosił uruchomienie bezpośredniego połączenia z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury…
0 Komentarzy2 Minuty
22 maja 2025
Stena Line obchodzi jubileusz. 30 lat połączenia Gdynia–Karlskrona
W maju 2025 roku mija 30 lat od uruchomienia połączenia promowego Gdynia–Karlskrona przez…
0 Komentarzy3 Minuty
21 maja 2025
Zarezerwuj i wygraj nawet 1000 euro. Wizz Air z finałową akcją promocyjną
W odpowiedzi na duże zainteresowanie pasażerów w trakcie urodzinowego tygodnia, Wizz Air…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2025
GTS Poland: oferujemy miejsca w samolotach z dziesięciu polskich lotnisk
Jako firma pośrednicząca w sprzedaży miejsc w samolotach czarterowych GTS Poland w…
0 Komentarzy6 Minuty
19 maja 2025
Emirates z rekordowym zyskiem 6,2 mld USD za rok 2024-25
Grupa Emirates zakończyła rok finansowy 2024–25 z rekordowymi wynikami. Z opublikowanego…
0 Komentarzy3 Minuty
19 maja 2025
Wizz Air przyspiesza uruchomienie nowych tras z Wrocławia
Wizz Air ogłasza przyspieszenie terminu uruchomienia czterech nowych połączeń z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 maja 2025
Rekordowy kwiecień na Lotnisku Chopina – 1 820 159 pasażerów
Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło w kwietniu 1 820 159 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy3 Minuty