Linie lotnicze coraz bardziej dbają o bagaże
SITA, dostawca rozwiązań IT dla transportu lotniczego informuje, że w 2013 r. ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą osiągnęła rekordową wysokość. Jednocześnie spadł wskaźnik źle obsłużonego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten był lepszy o ponad 21 proc.
Opublikowany 10. doroczny raport SITA dowodzi, że w 2013 r. wskaźnik źle obsłużonego bagażu wyniósł 6,96 sztuki na tysiąc pasażerów. Wynik jest więc dwukrotnie lepszy w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat, kiedy liczba obsłużonych pasażerów była o 65,6 proc. mniejsza niż dziś.
W ostatnim roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu zmniejszył się o 21,2 proc., a roczne koszty, które branża poniosła z tego tytułu, spadły o 19,9 proc. W porównaniu z 2007 r, kiedy wskaźnik źle obsłużonego bagażu wynosił aż 18,88 sztuki na tysiąc pasażerów, aktualny koszt źle obsłużonego bagażu jest mniejszy o 50 proc. Znaczną poprawę uzyskano pomimo tego, że w 2013 r. liczba pasażerów wzrosła o ponad 5 proc. i wyniosła trzy miliardy.
Francesco Violante, dyrektor generalny SITA, powiedział: „Wszyscy przedstawiciele branży połączyli siły, aby rozwiązać problem ginącego bagażu, i odnieśli duży sukces. Co prawda jest wciąż wiele do zrobienia, ale 2013 rok był najlepszy w historii, co potwierdza zalety tak szerokiej współpracy. Jako dostawca usług dla branży transportu powietrznego, SITA wciąż inwestuje w innowacyjne technologie, aby obniżać wskaźnik źle obsłużonego bagażu. Obejmuje to rozwiązania dla pasażerów, takie jak samoobsługowe stanowiska odprawy bagażowej, a także nasz interfejs programistyczny BagJourney, który umożliwia integrację kompleksowego śledzenia bagażu z systemami linii i portów lotniczych, np. z wykorzystaniem aplikacji na smartfony i tablety.”
W 2013 r. pasażerowie zgłosili 21,8 mln sztuk źle obsłużonego bagażu. W 81 proc. przypadkach był to bagaż opóźniony głównie z powodu przesiadek. Choć przeładunek bagażu pozostaje problemem dla branży, sytuacja się poprawia.
W 2013 r. przeładunek podczas przesiadek odpowiadał za 45 proc. zagubionego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten jest niższy o 23,2 proc., a to dzięki większej niezawodności komunikacji, która pozwala na zidentyfikowanie bagażu wymagającego szybkiego transferu. Ważną rolę odegrała również lepsza segregacja „gorącego bagażu” w samolocie oraz inteligentne urządzenia mobilne, w które wyposażony został personel lotniczy.
SITA od 20 lat dostarcza profesjonalne rozwiązania do śledzenia i monitorowania bagażu na potrzeby transportu lotniczego. Dziś rozwiązania SITA do zarządzania bagażem są używane przez ponad 200 lotnisk i 500 linii lotniczych. W 2013 r. oferowany przez SITA system BagMessage umożliwił dostarczenie ponad 1,8 mld sztuk bagażu pomiędzy systemami kontroli odlotu linii lotniczych a zautomatyzowanymi systemami bagażowymi.
POWIĄZANE WPISY
30 listopada 2023
Enter Air osiąga rekordowe przychody. 1,1 mld zł w sezonie letnim 2023
Enter Air poinformował o rekordowych wynikach finansowych za sezon letni 2023, z…
0 Komentarzy5 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair uruchamia letni rozkład lotów 2024
Ryanair poinformował o starcie letniego rozkładu lotów na 2024 rok z prawie 10 mln miejsc…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
PLL LOT: rusza trzecia edycja konkursu dla absolwentów na najlepsze prace dyplomowe z obszaru lotnictwa
Polskie Linie Lotnicze LOT startują z trzecią edycję konkursu, zachęcając absolwentów…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
Ryanair poleci z trzech polskich miast do Dubrownika
Ryanair poinformował dziś (29 listopada) o nowych trasach z Polski do Dubrownika. Zostaną…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2023
Ryanair startuje z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT zwiększa liczbę połączeń do Korei Południowej
W dniach 16-17 listopada w Warszawie odbyły się konsultacje pomiędzy Polską a Koreą…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT wznawia loty do Aten i ogłasza nowe kierunki z Radomia
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie między Warszawą a Atenami. Samoloty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2023
Emirates: pierwszy na świecie lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa
Emirates zostały pierwszymi na świecie liniami lotniczymi, które wykonały lot…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele
FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik…
0 Komentarzy5 Minuty