Leo Express odebrał nowy pociag Sirius

archiwum Leo Express

Nowy pociąg dotarł z portu w niemieckiej Bremie i zaczyna właśnie przygotowania do testów na torze w Velimiu. Leo Express ma nadzieje, że pociąg zostanie dopuszczony do ruchu możliwie jak najszybciej, tak aby nowe jednostki mogły zacząć swoją pracę już na początku przyszłego roku.

Pociąg Sirius, zaprojektowany przez Leo Express i partnerów jest zbudowany w oparciu o sugestie pasażerów. Wygląd pociągu, należący w całości do Leo Express to pochodna setek opinii pasażerów. Nazwa Sirius została wybrana spośród ponad 4 000 propozycji, które zostały nadesłane przez klientów Leo Express.

W projekt nowego pociągu zaangażowało się wiele czeskich studiów projektowych i krajowych dostawców. Co piąta część używana w pociągu pochodzi z Czech. Z tego kraju pochodzi także cały system bezpieczeństwa. Oprócz tego, że transport kolejowy jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu, Sirius może pochwalić się wysokim stopniem odzysku energii i niższym zużyciem dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji. Jeśli pasażerowie zdecydują się podróżować pociągiem zamiast samochodem, zaoszczędzą 97% energii i przyczynią się do obniżenia emisji.

Pasażerowie Leo Express nie tylko nazwali pociąg, ale także stworzyli całą jego koncepcję.

Wewnętrzny układ jednostek i poszczególnych elementów został zaprojektowany zgodnie z ich potrzebami, które były monitorowane przez Leo Express w czasie rzeczywistym za pomocą ankiet. Pociąg nie posiada barier dla rodziców z wózkiem, dla pasażerów na wózkach inwalidzkich oraz podróżujących z rowerami. Oczywiście w pociągu jest więcej miejsca na bagaż, narty i rowery. Uwzględniane są również indywidualne potrzeby pasażerów, jak różne klasy podróży i strefa dla dzieci.

Do tej pory Leo Express kupił trzy EZT od największego producenta na świecie i jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji i projektu. Firma ma opcję zakupu 30 kolejnych jednostek. Całkowita wartość transakcji wynosi 5 miliardów CZK. W grudniu Leo Express rozpocznie działalność na torach regionalnych w regionach Pardubice i Zlin z jednostkami Leo Express Lint. Firma ogłosiła przetarg na nowe pociągi do transportu regionalnego w regionie ołomunieckim i w Pradze oraz wyraziła zainteresowanie transportem regionalnym na Słowacji.