Legendia w Chorzowie startuje w sobotę

W najbliższą sobotę 6 czerwca o godzinie 10:30 otworzą się bramy Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka w Chorzowie. Tego dnia nastąpi premiera nowej atrakcji – Doliny Jagi.
Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko jest największym parkiem tematycznym w Polsce. Na powierzchni 26 hektarów działa blisko 40 atrakcji dla dzieci i dorosłych.
Jak będzie działać Legendia w nowej rzeczywistości?
Izabela Kieliś (Local Commercial Manager w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku), powiedziała: “Bezpieczeństwo gości oraz naszych pracowników od zawsze jest dla nas najważniejsze. Teraz, kiedy nasz park wraca do życia po przerwie spowodowanej epidemią, działania związane z kwestiami bezpieczeństwa są jeszcze bardziej zintensyfikowane. W oparciu o wytyczne Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego wprowadziliśmy szereg nowych zasad, które mają na celu maksymalną minimalizację ryzyka zarażenia koronawirusem Sars-CoV-2. Wszystko po to, aby nic nie musiało zakłócać naszym gościom dobrej zabawy.”
Na terenie parku przygotowano dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk, które dostępne będą między innymi przy alejkach i przy wejściach do atrakcji, w pobliżu punktów gastronomicznych, w sklepach oraz toaletach.
W sumie w Legendii dostępnych będzie ponad 120 takich dozowników. Starannej dezynfekcji będą poddawane powierzchnie najczęściej użytkowane przez gości, takie jak np. poręcze, siedzenia i zabezpieczenia zamontowane w wagonikach kolejek górskich i karuzel, ale także o stolikach w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Dodatkowo rekomendowane będą płatności kartami płatniczymi oraz zakup biletów za pomocą sytemu internetowego www.gopass.pl.
W Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku znaczna większość atrakcji znajduje się na świeżym powietrzu. Oznacza to, że nie jest wymagane zakrywanie nosa i ust przez gości w otwartych przestrzeniach pod warunkiem zachowania odpowiedniego dystansu społecznego (minimum dwa metry). Zalecane jest jednak zakładanie maseczek na przykład podczas oczekiwania na przejażdżkę. Innymi słowy na terenie Legendii obowiązują te same zasady co w innych parkach i w przestrzeniach otwartych, zgodnie z rozporządzeniami rządu.
Izabela Kieliś dodała: „Mimo, że od gości nie będzie wymagane noszenie maseczek w otwartych przestrzeniach, to pracownicy Legendii będą wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, takie jak przyłbice i maseczki ochronne, rękawiczki oraz płyn do dezynfekcji rąk.”
Nowa atrakcja – Dolina Jagi
Dolina Jagi to inwestycja warta ponad 4 miliony Euro. Powstała w miejscu kultowego Ześlizgu do Wody, który lata swojej świetności miał już dawno za sobą. Będzie to atrakcja typu River Rapids Ride. Osiem 9-osobowych pontonów zabierze gości Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka na dynamiczny spływ rwącym, górskim potokiem z kaskadami i wodospadami z prędkością 3,7 m/sek.
Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku, jednak proces przygotowawczy do realizacji tej inwestycji miał swój początek znacznie wcześniej. W powstawanie Doliny Jagi zaangażowano ponad 100 osób – w tym inżynierów, geologów, geodetów, czy operatorów maszyn. Za dostarczenie samego urządzenia odpowiada niemiecka firma Hafema, która tworzy atrakcje wodne dla największych parków rozrywki na całym świecie. Ich przejażdżki są doceniane przez gości takich parków jak Phantasialand w Niemczech, Toverland w Holandii, Wild Adventures w USA czy Space Land w Japonii.
Paweł Cebula, dyrektor Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka, podkreślił: “Atrakcje tego typu cieszą się niemalejącą popularnością wśród gości w parkach rozrywki na całym świecie. To dzięki temu, że zapewniają maksymalny poziom rodzinnej zabawy przy jednoczesnym zachowaniu największego stopnia bezpieczeństwa.”
Poza samym urządzeniem w Dolinie Jagi duże znaczenie będzie mieć tematyzacja nawiązująca do słowiańskich mitów. Postacią przewodnią będzie Baba Jaga, która w Legendii wystąpi w odsłonie leśnej bogini zestawiającej w sobie żywioły ludzkiej natury. Poznamy jej dobre oraz złe oblicze, zależne od zamiarów ludzi oraz ich szacunku do przyrody. Całą historię uzupełnią między innymi Rusałki, Błędne Ogniki i postać Leszego.
Nowe postacie w parku

W najbliższą sobotę, w pierwszy dzień sezonu odwiedzający będą mogli poznać nowe postacie parku. Obecnie na Facebook’owym profilu Legendii trwa głosowanie – internauci mogą zdecydować jak będą nazywać się nowe maskotki – Lisek i Wiewiórka.
Izabela Kieliś skomentowała: “Postać Liska i Wiewiórki nie jest przypadkowa. Dzięki dużej ilości drzew i zieleni Legendia jest lubiana przez zwierzaki. Często można spotkać tu wiewiórki, a po zamknięciu parku właśnie lisy, a nawet zające.”.
W Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku nadal będzie można spotkać legendarnego Lecha, Szeptunkę czy Bazyliszka, jednak są to postacie związane z poszczególnymi atrakcjami, natomiast Lis i Wiewiórka mają stać się symbolem całej Legendii.
Bilety w dobrych cenach
W sezonie 2020 niezwykle dobrze prezentują się też ceny biletów. Najlepszą opcją jest zakup Biletu Sezonowego, dzięki któremu można bawić się w Legendii aż do 31 października 2020. Za Bilet Sezonowy obecnie zapłacimy 119 zł (bilet ulgowy) i 129 zł (bilet normalny). Z uwagi na to, że cena jednodniowego biletu normalnego w sezonie letnim będzie wynosić 129 zł, to bilet sezonowy jest wyjątkowo korzystną propozycją. Na posiadaczy Biletów Sezonowych czeka znacznie więcej korzyści. Jest to m.in. 15% zniżki na zakupy w sklepach i gastronomii oraz bezpłatny wstęp na wydarzenia z cyklu Legendia At Night i bezpłatny parking.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2023
Poznaj turystyczny portal Łodzi! Lodz.Travel – Twoja baza wiedzy o Łodzi
Oficjalny turystyczny portal Łodzi Lodz.Travel to przewodnik po ofercie turystycznej…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2023
PLL LOT wznawia loty do Aten i ogłasza nowe kierunki z Radomia
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie między Warszawą a Atenami. Samoloty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2023
Jak Polacy planują spędzić Boże Narodzenie?
Większa mobilność Polaków, atrakcyjne oferty i zmiany stylu życia powodują że część z nas…
0 Komentarzy5 Minuty
27 listopada 2023
Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele
FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik…
0 Komentarzy5 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2023
Festiwal Podróżników: kto, gdzie i kiedy
Jak co roku, targom TT Warsaw towarzyszy Festiwal Podróżników. Organizatorzy zapraszają…
0 Komentarzy2 Minuty