Łączenie pracy z odpoczynkiem. Bleisure jako kierunek rozwoju konferencji stowarzyszeniowych
Najnowsze badanie “Bleisure in Association Conferences” skupia się na zmieniających się aspektach konferencji stowarzyszeniowych. Przeprowadzone wśród planistów tego typu wydarzeń badanie ukazuje ewolucję podejścia do bleisure.
Osoby korzystające z bleisure (business + leisure) to osoby, które dodają dodatkowe dni do swojego udziału w konferencji lub podróży służbowej, aby cieszyć się rozrywką, zwiedzaniem, aktywnościami sportowymi, czy po prostu relaksem, zamieniając swój wyjazd służbowy w pełnowartościowe czas odpoczynku.
Od momentu złagodzenia restrykcji podróżnych związanych z pandemią, bleisure zyskuje na popularności w Europie i poza nią, ponieważ coraz więcej osób decyduje się wydłużać swoje podróże służbowe w celach rekreacyjnych. Ze względu na liczbę uczestników, jakie przyciągają, konferencje stowarzyszeniowe mają potencjał istotnego przyczyniania się do rozwoju trendu bleisure, wspomagając jednocześnie turystykę w miejscach, gdzie odbywają się te wydarzenia.
Raport „Bleisure in Association Conferences”
Raport zatytułowany „Bleisure in Association Conferences” przedstawia wyniki pierwszego badania planistów konferencji stowarzyszeniowych na świecie, które skupiają się na ich podejściu do spędzania dodatkowych dni na aktywnościach rekreacyjnych w miejscach konferencji. Ankieta bada również obecne trendy dotyczące organizacji wycieczek przed i po konferencji, a także programów dla towarzyszy.
Dla większości respondentów idealna konferencja stowarzyszeniowa łączy pracę i wypoczynek. Osiągnięcie równowagi między możliwościami nawiązywania kontaktów z uczestnikami wydarzenia a odkrywaniem miejsca to optymalny scenariusz. Atrakcyjność miejsca jest oceniana na podstawie szerokiego zakresu czynników, obejmujących możliwość przedłużenia podróży poza okres konferencji oraz dostęp do różnorodnych aktywności, takich jak kulinaria, wino, historia, kultura i atrakcje turystyczne.
Jedna trzecia respondentów zgłosiła, że atrakcje miast kongresowych są dla nich bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsc na swoje wydarzenia. Mniej niż jedna piąta badanych planistów konferencji stwierdziła, że atrakcje są dla nich całkowicie nieistotne.
Na pytanie o oszacowanie średniego odsetka uczestników konferencji, którzy zazwyczaj zostają dłużej w miejscu przeznaczenia z powodów rekreacyjnych, ponad jedna piąta respondentów przyznała, że nie wie, ponieważ to coś, czego nie mierzą. Jednak ponad jedna trzecia respondentów zgłosiła, że 30 proc. lub więcej ich uczestników spędza dodatkowe dni w miejscu konferencji na aktywnościach rekreacyjnych, przed lub po wydarzeniu.
W odpowiedzi na pytanie, czy bleisure był rosnącym zjawiskiem wśród uczestników ich konferencji, dwie najczęstsze odpowiedzi to rośnie (około 30 proc. respondentów) lub pozostaje bez zmian (około 30 proc. respondentów). Niemniej jednak prawie 20 proc. zgłosiło, że bleisure jako aktywność zmniejsza się wśród ich uczestników konferencji, głównie z powodu wyzwań finansowych, wzrostu presji zawodowej lub obowiązków rodzinnych.
Wyniki badań przedstawione w raporcie bleisure na konferencjach stowarzyszeniowych są ważne dla convention bureaux i biur marketingu miejsc oraz dla planistów konferencji, jeśli chodzi o aktualne podejście członków stowarzyszenia do dodawania elementów bleisure do wydarzeń, w których uczestniczą.
Podsumowanie kluczowych wniosków z badania
- Boom w bleisure: zniesienie ograniczeń po pandemii Covid-19 napędza wzrost w trendzie bleisure, przekształcając podróże służbowe w pełnowartościowe doświadczenia połączone z odpoczynkiem.
- Znaczenie destynacji: jeden na trzech planistów priorytetowo traktuje atrakcje turystyczne i inne przy wyborze lokalizacji konferencji, kwestionując tradycyjne normy wyboru.
- Rosnące zjawisko: około 30 proc. planistów stowarzyszeniowych dostrzega wzrastającą tendencję do uczestnictwa w aktywnościach Bleisure, dodając nowy wymiar do tych wydarzeń.
- Wyzwania pracy a życia prywatnego: niemniej jednak, prawie 20 proc. zgłasza spadek zainteresowania bleisure, przypisując go ograniczeniom finansowym, presji zawodowej lub obowiązkom rodzinnym.
- Brak danych: ponad 20 proc. planistów nie śledzi pobytów uczestników wydarzeń w kontekście rekreacyjnym, co wskazuje na brak zrozumienia zachowań uczestników.
Bleisure w Polsce
W raporcie dwie strony zostały poświęcone Polsce w artykule zatytułowanym “The Rise of Bleisure Travel in Poland: A Perspective from Industry Experts”. W podróżach służbowych pojawia się nowy trend, który zaciera granice między pracą a wypoczynkiem. “Bleisure”, czyli połączenie biznesu i wypoczynku, zdobywa popularność. Paula Fanderowska, prezeska zarządu Polskiego Stowarzyszenia Konferencji i Kongresów Polskich (SKKP), oraz Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau (Polska Organizacja Turystyczna), dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat tego ewoluującego trendu w przemyśle spotkań i wydarzeń. Więcej informacji w raporcie.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty