Kraków Airport: w październiku obsłużyliśmy ponad 868 tys. pasażerów. To o 10 proc. więcej niż przed pandemią

W październiku z usług Kraków Airport skorzystało 868 810 pasażerów, czyli o 10 proc. więcej w stosunku do października 2019 roku i o 17 proc. więcej w stosunku do października 2022 roku. Łącznie od początku roku krakowskie lotnisko obsłużyło 7 956 169 pasażerów.

Prezes zarządu Kraków Airport, Radosław Włoszek, wyraził zadowolenie z osiągniętych wyników i podkreślił istotną rolę rozbudowanej sieci połączeń.

„Miniony miesiąc zamknęliśmy wynikiem 868 810 obsłużonych pasażerów. To niewątpliwie efekt konsekwentnie odbudowywanej siatki połączeń, której atrakcyjność potwierdzają nasi pasażerowie wybierając właśnie krakowskiego lotnisko. Ruch w sezonie letnim pokazał także, że podróżni równie chętnie odwiedzali Kraków i Małopolskę w celach zarówno turystycznych, jak i biznesowych” – Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

„W ostatnią niedzielę zaczęła obowiązywać siatka połączeń Zima 2023/24. Wśród blisko 125 kierunków, mamy kilka nowości, w tym zainaugurowane we wtorek połączenie do Tirany – jednego z naszych bazowych przewoźników – linii lotniczej Ryanair. Finalizujemy także trwające obecnie rozmowy z przewoźnikami na temat siatki połączeń roku 2024, pracujemy, tak aby nadal oferować naszym pasażerom oczekiwane przez nich kierunki. Jednym z efektów tych rozmów jest powrót do Krakowa od sezonu letniego przyszłego roku połączenia do Brukseli oferowanego przez Brussels Airlines. To ważne połączenie, potwierdzające znaczenie Małopolski i Krakowa na biznesowej mapie Europy. Mamy nadzieję, że tych dobrych informacji będziemy mieć dla państwa w najbliższym czasie znacznie więcej” – dodał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.