KLM wprowadza nową kabinę: Premium Comfort

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały wprowadzenie na rynek nowej kabiny: Premium Comfort. Będzie to kabina pośrednia pomiędzy klasą ekonomiczną a biznes, dostępna na lotach międzykontynentalnych, która zaoferuje podróżnym więcej przestrzeni, komfortu, prywatności i dodatkowych usług niż klasa ekonomiczna, jednak w znacznie niższej cenie niż przelot w klasie biznes.
Kabiny pośrednie, to już znany koncept na rynku przewozów lotniczych, który cieszy się zainteresowaniem zarówno pasażerów podróżujących służbowo, jak też wśród osób w drodze na wakacje.
W nowe kabiny zostaną wyposażone szerokokadłubowe samoloty we flocie KLM: Boeing B787-9 i Boeing B 787-10 Dreamliner oraz Boeing B777-200 i 300, a w pierwszej kolejności Premium Comfort będzie dostępna na trasach do Ameryki Północnej. Sprzedaż biletów ma ruszyć od końca lipca b.r. Stopniowo będzie też rósł wybór tras, na których będzie można podróżować w nowej klasie.
Premium Comfort to zupełnie nowa klasa podróży, w osobnej kabinie, z nowym typem foteli i odrębną koncepcją serwisu pokładowego podczas lotów dalekiego zasięgu. Każda kabina zostanie wyposażona w 21 do 28 (w zależności od typu samolotu) nowoczesnych foteli, które zostały zaprojektowane przez Collins Aerospace we współpracy ze specjalistami z KLM. Poza eleganckim wyglądem, nowy fotel jest szerszy, a jego oparcie odchyla się w znacznie większym stopniu w porównaniu z klasą ekonomiczną. Podróżni będą mieli do dyspozycji więcej przestrzeni na nogi, podnóżek i większy ekran oraz słuchawki w funkcją redukcji szumu, podobnie jak pasażerowie World Business Class. Linia zaplanowała też miły akcent, jakim jest dedykowany pasażerom klasy Premium Comfort, zestaw akcesoriów podróżnych.
Niebawem specjaliści z KLM Engineering & Maintenance na lotnisku Amsterdam Schiphol rozpoczną rekonfigurację kabin w samolotach Boeing B787-9 i 10 (Dreamliner) oraz Boeing B777-200 i 300.
Boet Kreiken, Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta, powiedział: „Wkrótce oddamy do dyspozycji naszych klientów nową klasę Premium Comfort, wobec której mamy duże oczekiwania, w oparciu o szeroko zakrojone badania rynku. Oczekujemy, że Premium Comfort spełni życzenia zarówno pasażerów biznesowych, jak i osób podróżujących na urlop, wzmacniając jednocześnie pozycję KLM jako globalnego przewoźnika sieciowego oferującego atrakcyjny i zróżnicowany produkt pokładowy – od klasy ekonomicznej, poprzez Premium Comfort, po klasę biznes. Poprzez wprowadzenie nowej kabiny potwierdzamy też nasze partnerstwo z Delta Air Lines, Air France i Virgin Atlantic na trasach północnoatlantyckich, gdzie teraz dysponujemy wzajemnie korespondującymi klasami i produktami.”
Nowa odsłona serwisu pokładowego
Na potrzeby nowej klasy Premium Comfort, KLM stworzył odrębną koncepcję serwisu pokładowego. W zależności od czasu trwania lotu, goście Premium Comfort na trasach międzykontynentalnych otrzymają jeden lub dwa posiłki na ciepło, w ramach których będą dostępne do wyboru dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Po posiłku będą serwowane kawa, herbata, likier i lody. Serwis wzbogacą oferowane pomiędzy posiłkami różnorodne przekąski i koktajle, które w dużej mierze zostaną wybrane spośród najbardziej popularnych pozycji w Klasie World Business.
Z podobną starannością KLM dobiera naczynia i akcesoria do serwisu pokładowego w kabinie Premium Comfort. Większość zastawy jak specjalne sztućce, miski i talerze zostały wykonane z lekkiego polipropylenu i są przeznaczone do wielokrotnego użytku. Natomiast akcesoria, które nie nadają się do wielokrotnego użycia, zostały wykonane z PEF – tworzywa opartego na surowcach roślinnych, które podlega całkowitemu przetworzeniu. Wszystkie elementy serwisu pokładowego zostały ponadto dokładnie ocenione w kontekście gospodarki o obiegu zamkniętym, pod względem wagi oraz walorów estetycznych.
KLM świętuje piątą rocznicę połączenia Gdańska z Amsterdamem
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
FlixBus: co drugi Polak planuje wyjazd na święta. Podróże autobusem zyskują na popularności
Ponad połowa Polaków planuje wyjazd w czasie tegorocznej przerwy świątecznej – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Krakowa i Gdańska
Wizz Air uruchamia trzy nowe połączenia z Polski. Przewoźnik wprowadzi trasę z Krakowa do…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
Stworzono cyfrowe archiwum polskiej turystyki. Instytut Turystyki udostępnia 80 tys. zdigitalizowanych materiałów
Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki wraz z Instytutem Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
CzechTourism Polska: Polacy coraz chętniej odwiedzają Czechy. Liczba pobytów wzrosła o 14,9 proc.
Rok 2025 przynosi zwiększoną aktywność polskich turystów w Czechach. Po trzech kwartałach…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2025
Finnair połączy Helsinki z Melbourne w Australii
Finnair zapowiedział uruchomienie pierwszego w swojej historii regularnego połączenia do…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
Costa Cruises stawia na partnerów. Polskie biura podróży wśród nagrodzonych
Costa Cruises zorganizowała dwa wydarzenia skierowane do partnerów i przedstawicieli…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
KLM rozszerza europejską siatkę połączeń. Nowe trasy do Jersey, Santiago de Compostela i Oviedo
KLM zapowiedział uruchomienie trzech nowych połączeń w sezonie letnim 2026. W ofercie…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2025
GTS Poland uruchamia nowe zimowe połączenie z Warszawy do Monastyru
GTS Poland poszerza ofertę czarterów do Tunezji i od 25 grudnia 2025 roku uruchamia nowe…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2025
Polskie Linie Lotnicze LOT połączą Warszawę z Bangkokiem
Polskie Linie Lotnicze LOT poszerzają swoją siatkę połączeń dalekodystansowych o nową…
0 Komentarzy3 Minuty










