KLM podpisały umowę code share z linią ITA

KLM i włoska linia lotnicza ITA Airways podpisały umowę o wspólnym oferowaniu lotów (tzw. code-share), dzięki której klienci KLM zyskują 8 nowych kierunków we Włoszech i w Europie Południowej, dokąd mogą teraz polecieć przez Amsterdam.
Są to Palermo, Reggio Calabria, Bari, Brindisi, Lamezia Terme i Triest we Włoszech, a także Malta i albańska Tirana.
Powyższe rejsy będą oznakowane wspólnymi kodami AZ (linie ITA) i KL (KLM), a pasażerowie KLM będą mogli podróżować do tych miast na jednym bilecie, rezerwując go na klm.pl.
Umowa o code-share z KLM oznacza też znaczne korzyści dla ITA Airways. Klienci włoskiej linii zyskają lepszy dostęp do wielu europejskich miast, zwłaszcza destynacji w Wielkiej Brytanii i Skandynawii, gdzie KLM dysponuje bogatą siatką lotów. Ponadto, porozumienie między KLM i ITA oznacza ułatwienia dla ich pasażerów w przesiadkach na lotniskach bazowych obu linii – amsterdamskim Schiphol i rzymskim Fiumicino.
Aktualnie KLM oferuje własne loty do Mediolanu (18 połączeń dziennie na lotniska Malpensa i Linate), Turynu, Genui, Rzymu, Wenecji, Florencji, Bolonii i Katanii. Od teraz klienci linii planujący podróż do Katanii, Genui i Wenecji, poza codziennymi rejsami KLM, będą mieli do wyboru więcej połączeń – na pokładach ITA. Oprócz tego z Amsterdamu (lub przez Amsterdam) będzie można polecieć na pokładach ITA do Palermo, Reggio Calabria, Bari, Brindisi, Lamezia Terme i Triestu. Łącznie włoska oferta KLM liczy teraz 14 miast. Ponadto dzięki nowemu partnerstwu, w KLM kupimy bilety na Maltę i do Tirany w Albanii.
Pieter Elbers — prezes i dyrektor generalny KLM, powiedział: „To naprawdę dobra wiadomość, że KLM i ITA Airways były w stanie tak szybko osiągnąć porozumienie po zakończeniu działalności Alitalii. Nawiązanie współpracy w zakresie połączeń europejskich jest dla nas bardzo ważne z uwagi na kluczowe znaczenie rynku włoskiego, jako popularnego celu podróży zarówno w segmencie turystycznym, jak i biznesowym. Partnerstwa takie jak to pomagają nam stworzyć bogatszą ofertę i zapewnić najlepszą możliwą obsługę naszym klientom, którzy podróżują przez Schiphol ze wszystkich zakątków świata.”
ITA Airways (Italia Trasporto Aereo) to włoska linia lotnicza, która powstała po zakończeniu działalności linii Alitalia. ITA jest członkiem sojuszu Sky Team. Jedynym udziałowcem linii jest skarb państwa.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










