KLM – karty pokładowe przez Twittera

archiwum KLM

Linie lotnicze KLM wprowadziły do swojej oferty obsługę pasażerską przez Twittera i WEChat. Posiadacze kont mogą otrzymywać wszystkie dokumenty podróżne, łącznie z boardingiem przez wybrany przez siebie kanał społecznościowy. Nowa usługa jest od wczoraj dostępna dla klientów z Polski, rezerwujących bilety na www.klm.pl.

Serwis poprzez Twitter i WeChat miał swoją światową premierę ponad dwa tygodnie temu kilka dni temu i stopniowo jest uruchamiany na stronach internetowch KLM na całym świecie. Wczoraj wystartował na klm.pl.

Pieter Elbers, prezes i dyrektor generalny KLM, powiedział: “Po wprowadzeniu rok temu usług poprzez Messenger, dziś jesteśmy obecni na kolejnych platformach: używanym na całym świecie Twitterze oraz WeChat, który jest medium społecznościowym numer jeden w Chinach. Celem naszej strategii w mediach społecznościowych jest być tam, gdzie obecnie znajdują się nasi klienci. Dziś jesteśmy o krok dalej, oferując naszym pasażerom wybór i możliwość otrzymania wszystkich istotnych dokumentów i informacji związanych z lotem poprzez platformę społecznościową, z której najchętniej korzystają. Uruchomienie naszego serwisu poprzez Twitter i WeChat pozwala nam ułatwiać podróż naszym klientom, którzy nie korzystają z Messengera. Jednocześnie wprowadzona innowacja umacnia pozycję KLM, jako lidera wśród linii lotniczych w praktycznym zastosowaniu nowych kanałów komunikacji, jakimi są media społecznościowe.”

Jakie usługi są dostępne przez Twitter i WeChat?

Podobnie jak w przypadku Facebook Messenger, za pośrednictwem Twittera i WeChat pasażerowie mogą otrzymywać potwierdzenie swojej rezerwacji, które jest zawsze wysyłane po sfinalizowaniu zakupu biletu KLM na klm.com. Oprócz tego w odpowiednim momencie otrzymamy przypomnienie o odprawie, a po jej dokonaniu – elektroniczną kartę pokładową, której będziemy wygodnie używać na lotnisku posługując się naszym telefonem. Messenger, Twitter, czy WeChat poinformuje nas też za każdym razem, jak zmieni się status naszego lotu np. pojawi się opóźnienie. Dodatkowo poprzez preferowany komunikator social media możemy skontaktować się z Działem Obsługi KLM, który jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Jak zamówić usługi poprzez Twitter, Messenger i WeChat?

Podczas dokonywania rezerwacji biletu na stronie klm.pl należy zaznaczyć, z której platformy społecznościowej chcemy korzystać: Messenger, Twitter, czy WeChat. Następnie poprzez wybrany przez nas kanał social media, KLM będzie wysyłał potwierdzenie naszej rezerwacji, kartę pokładową oraz powiadomienia o rozpoczęciu odprawy i inne informacje dotyczące naszego lotu. Jednocześnie poprzez ten sam kanał możemy skontaktować się z KLM w dowolnym momencie podróży, jeśli mamy jakiekolwiek pytania czy życzenia.

KLM na Twitterze i WeChat KLM ma obecnie ponad 2.2 miliona fanów na Twiterze, od których otrzymuje 25 tysięcy „twitów” tygodniowo. We wrześniu 2014 linie rozpoczęły działalność na serwisie WeChat, oferując obsługę klienta 24/7 oraz regularne informacje o swoich produktach, usługach i ofertach lotów. Serwis WeChat jest wiodącą platformą społecznościową w Chinach kontynentalnych, z której aktywnie korzysta 938 milionów użytkowników miesięcznie. Na WeChat KLM ma 120 tysięcy fanów i otrzymuje średnio 6 tysięcy zapytań tygodniowo, co dowodzi, że klienci z Chin cenią tą formę kontaktu z KLM.