KLM i linie kolejowe Thalys wspólnie będą wozić pasażerów

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i europejski przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego niedawno wspólnego przedsięwzięcia. W ramach współpracy KLM będzie kupował miejsca na pokładach ekspresowych pociągów Thalys relacji Bruksela-Amsterdam (w obie strony), a część pasażerów tranzytowych KLM będzie podróżowała na tym odcinku koleją.
Dzięki temu, na wspomnianej trasie, codziennie linia będzie mogła obsługiwać o jeden lot mniej. Większość podróżnych z/do Brukseli z/do Amsterdamu stanowią pasażerowie tranzytowi, którzy na lotnisku Schiphol przesiadają się na dalsze połączenia.
Celem współpracy między KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie. Połączenie kolejowe Bruksela-Amsterdam, które od wczoraj zastępuje jeden z codziennych rejsów KLM trwa około 1,5 godziny. Już od kilku lat, na tej trasie KLM oferuje swoim klientom tranzytowym możliwość wyboru pociągu zamiast samolotu, ale od teraz podróż pociąg plus samolot jest w pełni zintegrowana. Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października 2022 r., a po dogłębnej analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju air&rail.
Przedsięwzięcie stanowi pierwszy ważny krok we wdrażaniu przez KLM rządowego planu działania dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en Luchtvaart). Plan ten został wspólnie podpisany i ogłoszony pod koniec 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje – NS Dutch Railways. Określa on szczegółowe działania i środki, za sprawą których międzynarodowe podróże kolejowe staną się logiczną alternatywą, która uzupełni usługi lotnicze na trasach poniżej 700 km.
Samolot plus pociąg
Już od pewnego czasu KLM oferuje swoim pasażerom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu na odcinku Bruksela-Amsterdam-Bruksela, ale od teraz podróż jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg plus samolot oferowanego przez KLM jest podobne do doświadczenia z podróżą tranzytową samolot plus samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni. Przykładowo, podróżni mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii. Ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco informuje pasażerów o aktualizacjach dotyczących całej podróży. Poza zintegrowaniem usług i znaczą poprawą doświadczenia klienta, ważną korzyścią z air&rail jest też mniejszy wpływ na środowisko.
Przed pandemią Covid-19 osoby, które wybrały pociąg stanowiły 20-25 procent wszystkich podróżnych (co przekłada się na około 36 tysięcy klientów KLM na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.
Jednocześnie KLM współpracuje z NS Dutch Railways oraz innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi w celu zbadania możliwych opcji dla szybkich, wygodnych przejazdów pociągiem, z których mogliby korzystać pasażerowie tranzytowi z innych europejskich miast, w drodze do/z Amsterdamu.
„Nasza nowa usługa air&rail jest pierwszym konkretnym efektem w realizacji postanowień rządowego planu działania dla lotnictwa i kolei. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, lotniskiem Amsterdam Schiphol, ProRail i holenderskimi kolejami NS dążymy do zapewnienia bezproblemowych przewozów pasażerskich, w oparciu o zintegrowane usługi kolejowe i lotnicze” – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta w KLM.
Faza testowa air&rail ma potrwać do 29 października 2022 r., po czym zostanie przeprowadzona dogłębna analiza projektu, w ramach której partnerzy poddadzą ocenie opcje do dalszego wdrażania i rozwoju usługi.
Połączenie kolejowe Thalys, które zastępuje jeden lot KLM na trasie z/do Brukseli do/z Amsterdamu (stacja na lotnisku Schiphol) jest realizowane codziennie, a podróż trwa około 1,5 godziny.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










