Klienci licznie wrócili do biur
W ostatnim tygodniu akcje promocyjne wielu biur zrobiły swoje – klienci wrócili do biur podróży i było ich o jedną piątą więcej niż o tej samej porze przed rokiem. Liczba klientów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 wzrosła o 20,9 proc., zaś liczba rezerwacji wzrosła o 20,5 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 86,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9 proc. a autokarowe – 4,8 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych wzrosła 0 21,1 4,2 proc., liczba imprez autokarowych – o 6,1 proc, i liczba imprez z dojazdem własnym – o 28 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, ósmy tydzień z rzędu, była Grecja,, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce również bez większych zmian: Turcja, Egipt, Hiszpania, Włochy, Tunezja, Bułgaria, Portugalia, Maroko, Cypr.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazły się trzy lotniska greckie i po dwa egipskie, turecki i hiszpańskie.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (2267 zł) i w Tunezji – Enfidha (2099 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2715 zł) i na Teneryfie (2811 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zima2015 i lato 2015 wzrosła o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 10,4 proc., imprez z dojazdem własnym – o 16,8 proc samolotówki wzrosły zaś o 1,5 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 1,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 82,4 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to czołówka nie zmienia się. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem – +1,1 proc.). Dalej zaś: Egipt (+11 proc.), Turcja (minus 3,3 proc.), Hiszpania (+ 7,2 proc.), Włochy (+24 proc.), Tunezja (minus 9 proc.), Bułgaria (minus 5,3 proc.), Portugalia (minus 4,9 proc.), Maroko (minus 29,5 proc.) i Cypr (+4 proc.).
POWIĄZANE WPISY
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty