Kiwi.com: turyści z krajów Zatoki i Australii coraz chętniej odwiedzają Polskę

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym kierunkiem turystycznym dla podróżnych z krajów Zatoki. Dane Kiwi.com wskazują na niemal czterokrotny wzrost liczby turystów z Australii oraz ponad dwukrotny wzrost przyjazdów z Kataru, Bahrajnu i Omanu w tym sezonie wakacyjnym. Nasz kraj przyciąga turystów nie tylko stabilną pogodą i konkurencyjnością cenową, ale także wyjątkowymi walorami krajobrazowymi, które porównywane są do „polskiej Toskanii” czy „polskich Malediwów”.
Polska z roku na rok zyskuje na popularności wśród coraz szerszej gamy narodowości, które decydują się spędzić tu swój wakacyjny urlop. W ubiegłym roku prawdziwe oblężenie przeżywało Zakopane, które podbiło serca turystów z krajów arabskich. W tym roku, jak wskazują dane Kiwi.com, jest ich jeszcze więcej i nie tylko w Zakopanem. Kraków to kolejna miejscowość, która cieszy się ogromną popularnością wśród gości z Zatoki.
Dane Kiwi.com wskazują na silny i stały popyt wśród turystów z Europy Zachodniej, zwłaszcza z Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec Francji, a także krajów nordyckich, głównie z Norwegii i ze Szwecji.
Jeśli chodzi o najbardziej spektakularny wzrost popularności, jaki Polska odnotowała w tym roku, to należy on do Australijczyków – wedle danych Kiwi.com, liczba odwiedzających Polskę w tym roku w porównaniu z ubiegłym wzrosła o 368 proc. Tuż za nimi uplasowali się mieszkańcy Kataru ze wzrostem podróżujących o 225 proc., Bahrajnu z wynikiem dwukrotnie większym niż w roku ubiegłym (200 proc.), a także z Omanu (175 proc.).
Polska coraz częściej przyciąga również turystów z bardziej odległych zakątków świata, jak Ameryka Południowa – w tym roku ich liczba w porównaniu z 2023 rokiem odnotowała imponujący trzycyfrowy wzrost. Na pierwszym miejscu uplasował się Meksyk (140 proc.), na drugim Urugwaj (131 proc.), a na trzecim Salwador (112 proc.).
W tym sezonie Polacy najczęściej odwiedzają…
Z analizy Kiwi.com wynika, że najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi nadal są te, w których możemy liczyć na solidną dawkę słońca i gwarancję dobrej pogody, choć w top 20 rezerwowanych pojawiają się kierunki mniej typowe. W preferencjach polskich użytkowników widać także rosnący trend podróżowania o nazwie coolcationing, czyli wybieraniem nieco chłodniejszych kierunków, aby uniknąć letnich upałów, z Danią na czele. O ile dotychczas (rezerwacje dokonane od 1 stycznia do 25 czerwca) większość lotów została zarezerwowana na czerwiec i początek lipca, to dane całoroczne za rok 2023 pokazują, że sierpień ogółem cieszy się większą popularnością wśród polskich podróżnych. Najwięcej osób w podróż wyruszy z Okęcia, lotniska w Krakowie (Kraków-Balice), a na trzecim miejscu uplasował się port lotniczy w Gdańsku.
Wśród najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji znalazły się: Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania, Norwegia, Niemcy, Grecja, Francja, Holandia, USA, Dania, Portugalia, Chorwacja, Turcja, Szwecja, Albania, Cypr, Szwajcaria, Malta, Bułgaria oraz Tajlandia.
O badaniu
*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37, w dniach 13-18 maja 2024
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty