Japońskie linie odleciały – sprzedają bilety z zabawkowych automatów, mają też bilet miesięczny bez limitów
Japończycy znowu zaskakują, bilety lotnicze z zabawkowych automatów i nielimitowany bilet miesięczny.
Pandemia wyzwoliła niesamowitą kreatywność marketingową w branży turystycznej. W sposób szczególny wyróżniały się tu linie lotnicze, bo właśnie one oberwały najbardziej. Pojawiły się więc loty wirtualne, loty widokowe czy wreszcie sprzedaż lotniczego cateringu. Japończycy z Peach Airways poszli jednak dużo dalej, zaczęli sprzedawać bilety z automatów kojarzonych z gadżetami/zabawkami.
Automat z biletami niespodziankami, każdy wygrywa
Naturalnie pomysł z automatami miał być w założeniu tylko wabikiem marketingowym. Zgodnie z zasadę: nieważne co mówią, byleby o nas mówili. Zainteresowanie klientów było tym bardziej istotne w czasie pandemii, gdy nie myśleli oni raczej o podróżach. Pomysł z automatem, doskonale wpisał się też w azjatyckie umiłowanie hazardu/loterii.
Kupując los za ekwiwalent 44 dolarów możemy liczyć na wygraną jednego z kilkunastu kierunków oferowanych przez linie Peach z Osaki. Każdy los wygrywał, naturalnie atrakcyjność kierunków była/jest różna, wiec jakość wygranej także. Linie gwarantowały jednak, że wartość wygranej będzie nie niższa, niż +20 proc. wartości losu, czyli ok. 53 dolary.
Zaskakująca sprzedaż kapsuł z biletami, po Osace jest automat w Tokyo
Pomysłodawcy liczyli na kilka /kilkanaście sprzedaży w miesiącu, okazało się jednak, że zainteresowanie przebiło ich oczekiwania. Sprzedaże sięgnęły bowiem nawet ponad 100 sztuk dziennie. To skłoniło linie do szybkiego działania, ogłoszono uruchomienie drugiego automatu tym razem usytuowanego w Tokyo. Oferującego loty z tokijskiego lotniska Narita, do trzynastu destynacji w Japonii.
Zarząd linii jasno podkreśla, że sprzedaż z maszyn niespodzianek, nie jest antidotum na problemy linii w czasie COVID-u, ma jednak kapitalne znaczenie w sferze marketingowej. Generuje wielki zainteresowanie potencjalnych klientów, także na przyszłość.
Miesięczny bilet bez limitu podróży za 173 dolarów
Sprzedaż biletów niespodzianek z maszyn to niejedyny rewolucyjny marketingowy pomysł Japończyków. Właśnie ogłosili oni wprowadzenie do sprzedaży biletu miesięcznego bez limitu podróży w cenie 173 dolarów. Oferta ma być ważna przez cały listopad.
Do sprzedaży trafiło 150 abonamentów tego typu, dających prawo do bez limitowych podróży na wszystkich 33 wewnętrznych trasach w Japonii. Także w tym przypadku liczba produktu wystawiona na sprzedaż każe domniemać, że także tutaj mamy do czynienia z narzędziem marketingowym.
Z drugiej, jednak strony linie lotnicze od dawna przymierzały się do wprowadzenia tego typu ofert, choć są one niewątpliwie dla nich trudne. Łamią bowiem kanony klasycznego zarządzania ceną. W sytuacji permanentnego kryzysu podobne oferty będę się coraz częściej pojawiać.
Pandemia wymusi kreatywność na liniach lotniczych – skorzystają nowe start-upy
Z pewnością okres pandemii znacznie przyspieszy innowacje linii lotniczych w zakresie sprzedaży. Konieczność ostrego skrętu w kierunku oferty turystycznej wydaje się też nieubłagana. Wiele tradycyjnych linii może nie przeżyć takiego wyzwania, kolejne historyczne linie sygnalizują bowiem konieczność sięgania po ponowną pomoc państwową.
Pytanie jak na takową będą patrzeć podatnicy. Tuż za granicą Polski, widzimy właśnie odbywająca się lotniczą rewolucje, nowe ukraińskie start-upy jak Sky-up, czy Bees Airlines, są przejawem nowego na lotniczym rynku. Stare modele lotniczego biznesu dadzą radę się obronić? Raczej trudno spodziewać się, że są one gotowe na wprowadzanie narzędzi i działań podobnych do tych jakie zafundowały klientom linie Peach.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
PLL LOT i Viasat podpisują umowę na dostawę internetu na pokłady Dreamlinerów
Polskie Linie Lotnicze LOT, w ramach modernizacji kabin samolotów Boeing 787 Dreamliner,…
0 Komentarzy3 Minuty
25 lipca 2024
Na lotnisku Charlesa de Gaulle’a powstały prywatne apartamenty lotniskowe i nowe lobby dla pasażerów pierwszej klasy
Air France udostępnił prywatne apartamenty lotniskowe dla pasażerów klasy pierwszej,…
0 Komentarzy5 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lipca 2024
PLL LOT uruchamia nowe połączenie do Lizbony. Codzienne loty od lutego 2025
Lizbona to po Madrycie i Barcelonie trzecia trasa rozkładowa PLL LOT łącząca Polskę z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Kolejne OTA przegrywa z Ryanairem. Booking.com skazany za naruszenie ustawy o oszustwach komputerowych
Sąd w Delaware wydał jednogłośny werdykt na korzyść Ryanair, stwierdzając, że Booking.com…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty