Japońskie linie odleciały – sprzedają bilety z zabawkowych automatów, mają też bilet miesięczny bez limitów
Japończycy znowu zaskakują, bilety lotnicze z zabawkowych automatów i nielimitowany bilet miesięczny.
Pandemia wyzwoliła niesamowitą kreatywność marketingową w branży turystycznej. W sposób szczególny wyróżniały się tu linie lotnicze, bo właśnie one oberwały najbardziej. Pojawiły się więc loty wirtualne, loty widokowe czy wreszcie sprzedaż lotniczego cateringu. Japończycy z Peach Airways poszli jednak dużo dalej, zaczęli sprzedawać bilety z automatów kojarzonych z gadżetami/zabawkami.
Automat z biletami niespodziankami, każdy wygrywa
Naturalnie pomysł z automatami miał być w założeniu tylko wabikiem marketingowym. Zgodnie z zasadę: nieważne co mówią, byleby o nas mówili. Zainteresowanie klientów było tym bardziej istotne w czasie pandemii, gdy nie myśleli oni raczej o podróżach. Pomysł z automatem, doskonale wpisał się też w azjatyckie umiłowanie hazardu/loterii.
Kupując los za ekwiwalent 44 dolarów możemy liczyć na wygraną jednego z kilkunastu kierunków oferowanych przez linie Peach z Osaki. Każdy los wygrywał, naturalnie atrakcyjność kierunków była/jest różna, wiec jakość wygranej także. Linie gwarantowały jednak, że wartość wygranej będzie nie niższa, niż +20 proc. wartości losu, czyli ok. 53 dolary.
Zaskakująca sprzedaż kapsuł z biletami, po Osace jest automat w Tokyo
Pomysłodawcy liczyli na kilka /kilkanaście sprzedaży w miesiącu, okazało się jednak, że zainteresowanie przebiło ich oczekiwania. Sprzedaże sięgnęły bowiem nawet ponad 100 sztuk dziennie. To skłoniło linie do szybkiego działania, ogłoszono uruchomienie drugiego automatu tym razem usytuowanego w Tokyo. Oferującego loty z tokijskiego lotniska Narita, do trzynastu destynacji w Japonii.
Zarząd linii jasno podkreśla, że sprzedaż z maszyn niespodzianek, nie jest antidotum na problemy linii w czasie COVID-u, ma jednak kapitalne znaczenie w sferze marketingowej. Generuje wielki zainteresowanie potencjalnych klientów, także na przyszłość.
Miesięczny bilet bez limitu podróży za 173 dolarów
Sprzedaż biletów niespodzianek z maszyn to niejedyny rewolucyjny marketingowy pomysł Japończyków. Właśnie ogłosili oni wprowadzenie do sprzedaży biletu miesięcznego bez limitu podróży w cenie 173 dolarów. Oferta ma być ważna przez cały listopad.
Do sprzedaży trafiło 150 abonamentów tego typu, dających prawo do bez limitowych podróży na wszystkich 33 wewnętrznych trasach w Japonii. Także w tym przypadku liczba produktu wystawiona na sprzedaż każe domniemać, że także tutaj mamy do czynienia z narzędziem marketingowym.
Z drugiej, jednak strony linie lotnicze od dawna przymierzały się do wprowadzenia tego typu ofert, choć są one niewątpliwie dla nich trudne. Łamią bowiem kanony klasycznego zarządzania ceną. W sytuacji permanentnego kryzysu podobne oferty będę się coraz częściej pojawiać.
Pandemia wymusi kreatywność na liniach lotniczych – skorzystają nowe start-upy
Z pewnością okres pandemii znacznie przyspieszy innowacje linii lotniczych w zakresie sprzedaży. Konieczność ostrego skrętu w kierunku oferty turystycznej wydaje się też nieubłagana. Wiele tradycyjnych linii może nie przeżyć takiego wyzwania, kolejne historyczne linie sygnalizują bowiem konieczność sięgania po ponowną pomoc państwową.
Pytanie jak na takową będą patrzeć podatnicy. Tuż za granicą Polski, widzimy właśnie odbywająca się lotniczą rewolucje, nowe ukraińskie start-upy jak Sky-up, czy Bees Airlines, są przejawem nowego na lotniczym rynku. Stare modele lotniczego biznesu dadzą radę się obronić? Raczej trudno spodziewać się, że są one gotowe na wprowadzanie narzędzi i działań podobnych do tych jakie zafundowały klientom linie Peach.
POWIĄZANE WPISY
11 lipca 2025
„Modlin wraca do gry, Radom to tylko dodatek” – Michael O’Leary o nowej strategii Ryanaira w Polsce
Ryanair wraca do Modlina z ambitnym planem wzrostu. Po podpisaniu sześcioletniej umowy z…
0 Komentarzy4 Minuty
11 lipca 2025
Rekordowy czerwiec i kolejne sukcesy Lotniska Chopina
Lotnisko Chopina zakończyło czerwiec imponującym wynikiem, ustanawiając dwa rekordy w…
0 Komentarzy4 Minuty
10 lipca 2025
Wizz Air połączy Gdańsk z Bukaresztem
Linia lotnicza Wizz Air ogłosiła uruchomienie nowego bezpośredniego połączenia między…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Wizz Air wprowadza nową funkcję w aplikacji mobilnej – „My Journey”
Wizz Air ogłasza wprowadzenie nowej funkcji w aplikacji mobilnej - „My Journey”. Dzięki…
0 Komentarzy1 Minuty
9 lipca 2025
KLM rozszerza ofertę lotów na lato 2025
W sezonie letnim 2025 linie lotnicze KLM oferują podróżnym dostęp do 161 kierunków na…
0 Komentarzy1 Minuty
8 lipca 2025
Ryanair podpisał umowę z Modlinem
Ryanair wspólnie z Lotniskiem Warszawa-Modlin ogłosili dziś podpisanie nowej,…
0 Komentarzy2 Minuty
8 lipca 2025
PLL LOT z misją MEDEVAC w unijnym programie rescEU
Polskie Linie Lotnicze LOT podpisały umowę z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lipca 2025
Czerwiec kolejnym miesiącem wzrostów na Lotnisku Zielona Góra-Babimost
Czerwiec 2025 roku przyniósł kolejny wzrost liczby obsłużonych pasażerów na Lotnisku…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lipca 2025
Ryanair przewiózł 19,9 mln pasażerów w czerwcu 2025 roku
Linia lotnicza Ryanair opublikowała dane dotyczące ruchu pasażerskiego za czerwiec br. W…
0 Komentarzy1 Minuty