Jak stać się kierunkiem podróży luksusowych? Trójca ekspertów na XII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka luksusowa to nie tylko wyjątkowe destynacje czy hotele, ale i usługi „szyte na miarę” spełniające oczekiwania klientów i maksymalizujące personalizację produktu. Ta gałąź turystyki rozwijała się intensywnie w ciągu ostatnich lat, trend wzrostowy zatrzymała pandemia. Global Market Insights szacuje, że szybko się odbije i w ciągu następnej dekady osiągnie poziom 150 mld dol.
W debacie Trójcy Ekspertów o tym „Jak przyciągnąć turystę luksusowego?” udział wezmą: Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Kamila Przybylska, CEO Sound Travel, Angelika Ziemianin, hotel manager hotelu Warszawa w Warszawie.
Według raportu KPMG „Rynek Dóbr Luksusowych w Polsce”, opublikowanego w czerwcu 2022 roku, liczba osób w Polsce przekraczających drugi próg podatkowy to 1,76 mln, a ich łączny dochód brutto 403,8 mld zł. W 2021 roku cały rynek dóbr luksusowych w Polsce był wart prawie 30 mld zł. Jeśli chodzi o wartość rynku luksusowych usług hotelarskich i SPA te w 2020 roku spadły o 66 proc. i choć obecnie zaczął on odrabiać straty (576 mln zł, +13,1 proc. r/r) to zasadnicze przyspieszenie jest przewidywane na kolejne dwa lata.
Rynek dóbr luksusowych jest pod silnym wpływem trendu zrównoważonego rozwoju, który wynika wprost z oczekiwania klientów. Według Virtuoso, prestiżowej sieci biur podróży specjalizujących się
w podróżach luksusowych, 74 proc. klientów jest skłonnych zapłacić więcej, aby podróżować w sposób zrównoważony, pod warunkiem, że wiedzą, na co przeznaczane są ich pieniądze.
Zapytamy naszych ekspertów czy w Polsce mamy produkt luksusowy? Jak go promujemy? Czy zrównoważona oferta turystyczna jest ważna dla polskich klientów? Jak wygląda współpraca pomiędzy biznesem a organizacjami turystycznymi? Jakie są najnowsze trendy turystyki luksusowej?
Rejestracja i bilety: https://forumpromocjiturystycznej.pl/
Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl
Współorganizatorem jest: Hydropolis Centrum Edukacji Ekologicznej
Patronat Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej
Złoty Partner: Wrocław Miasto Spotkań
Srebrny partner: MerlinX
Partnerzy: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Top Tourstik, Visit Olsztyn
Patronaty: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, AM Art Media Agencja PR, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl
POWIĄZANE WPISY
7 czerwca 2023
Nowa kampania Wielkopolskiej ROT. Atrakcje Szlaku Piastowskiego polecają Kajko i Kokosz
Znani bohaterowie polskiego komiksu, Kajko i Kokosz wystąpią w nowej kampanii…
0 Komentarzy3 Minuty
5 czerwca 2023
Postępowanie UOKiK wobec Wizz Air i innych przewoźników. Chodzi o koszty połączeń z infolinią
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowania wyjaśniające…
0 Komentarzy4 Minuty
1 czerwca 2023
Katarzyna Szepczyńska nową dyrektorką departamentu ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia
Katarzyna Szepczyńska dołączyła do zespołu Europy Ubezpieczenia, wzmacniając ich pozycję…
0 Komentarzy2 Minuty
26 maja 2023
Polski szef kuchni zdobywa tytuł najlepszego managera Marriott na świecie
Piotr Lasecki, szef kuchni hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport, został…
0 Komentarzy3 Minuty
18 maja 2023
Travelist.pl: tegoroczne wakacje droższe niż kiedykolwiek wcześniej
Już tylko kilka tygodni pozostało do rozpoczęcia wakacji 2023. Niestety zapowiadają się…
0 Komentarzy5 Minuty
18 maja 2023
Rusza nowa kampania „Wrocław miasto przygody”. W tle poszukiwanie skarbu i dawna legenda
Opactwo benedyktynów, Skarb Ołbiński, pościgi i historia Wrocławia – właśnie to będą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2023
Pętla Szczyrkowska już po wiosennych przeglądach. TMR zaprasza na wędrówkę po Beskidzie Śląskim
Ośrodki turystyczne Szczyrk Mountain Resort i COS OPO Szczyrk zapraszają całe rodziny do…
0 Komentarzy1 Minuty
11 maja 2023
Kongres Impact’23: Ponad 4,5 mln zł wsparcia dla poznańskich firm i hoteli
Wczoraj w Poznaniu rozpoczęła się kolejna edycja międzynarodowego kongresu Impact’23, a…
0 Komentarzy3 Minuty
10 maja 2023
Mazowsze oficjalnie otwiera sezon turystyczny 2023. Rosnący ruch turystyczny i nowe inicjatywy promocyjne
Na pokładzie statku Info Barka w Warszawie oficjalnie otwarto sezon turystyczny 2023 na…
0 Komentarzy2 Minuty