Jak stać się kierunkiem podróży luksusowych? Trójca ekspertów na XII Forum Promocji Turystycznej

Turystyka luksusowa to nie tylko wyjątkowe destynacje czy hotele, ale i usługi „szyte na miarę” spełniające oczekiwania klientów i maksymalizujące personalizację produktu. Ta gałąź turystyki rozwijała się intensywnie w ciągu ostatnich lat, trend wzrostowy zatrzymała pandemia. Global Market Insights szacuje, że szybko się odbije i w ciągu następnej dekady osiągnie poziom 150 mld dol. 

W debacie Trójcy Ekspertów o tym „Jak przyciągnąć turystę luksusowego?” udział wezmą: Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Kamila Przybylska, CEO Sound Travel, Angelika Ziemianin, hotel manager hotelu Warszawa w Warszawie.

Według raportu KPMG „Rynek Dóbr Luksusowych w Polsce”, opublikowanego w czerwcu 2022 roku, liczba osób w Polsce przekraczających drugi próg podatkowy to 1,76 mln, a ich łączny dochód brutto 403,8 mld zł. W 2021 roku cały rynek dóbr luksusowych w Polsce był wart prawie 30 mld zł. Jeśli chodzi o wartość rynku luksusowych usług hotelarskich i SPA te w 2020 roku spadły o 66 proc. i choć obecnie zaczął on odrabiać straty (576 mln zł, +13,1 proc. r/r) to zasadnicze przyspieszenie jest przewidywane na kolejne dwa lata. 

Rynek dóbr luksusowych jest pod silnym wpływem trendu zrównoważonego rozwoju, który wynika wprost z oczekiwania klientów. Według Virtuoso, prestiżowej sieci biur podróży specjalizujących się
w podróżach luksusowych, 74 proc. klientów jest skłonnych zapłacić więcej, aby podróżować w sposób zrównoważony, pod warunkiem, że wiedzą, na co przeznaczane są ich pieniądze. 

Zapytamy naszych ekspertów czy w Polsce mamy produkt luksusowy? Jak go promujemy? Czy zrównoważona oferta turystyczna jest ważna dla polskich klientów? Jak wygląda współpraca pomiędzy biznesem a organizacjami turystycznymi? Jakie są najnowsze trendy turystyki luksusowej? 

Rejestracja i bilety: https://forumpromocjiturystycznej.pl/

Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl

Współorganizatorem jest: Hydropolis Centrum Edukacji Ekologicznej

Patronat Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej

Złoty Partner: Wrocław Miasto Spotkań

Srebrny partner: MerlinX

Partnerzy: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Top Tourstik, Visit Olsztyn

Patronaty: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, AM Art Media Agencja PR, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl