IHG Hotels & Resorts przejmuje Ruby. Nowa marka w globalnym portfolio

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) nabyło od Ruby SARL markę Ruby oraz związane z nią prawa własności intelektualnej za początkową cenę zakupu wynoszącą 110,5 mln euro (~116 mln dolarów). Ruby to marka premium stawiająca na miejski styl życia, skierowana do nowoczesnych podróżników odwiedzających popularne lokalizacje.

Założona w 2013 roku marka Ruby zrządza 20 hotelami (łącznie 3 483 pokojami) w głównych miastach Europy, a kolejne 10 hoteli (2 235 pokoi) jest w budowie. Dziewięć hoteli znajduje się w Niemczech (w Kolonii, Düsseldorfie, Frankfurcie, Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie), trzy w Wielkiej Brytanii (w Londynie), trzy w Austrii (w Wiedniu), dwa w Szwajcarii (w Genewie i Zurychu) oraz po jednym we Włoszech, Irlandii i Holandii. Hotele w budowie mają zostać otwarte w ciągu najbliższych trzech lat w kolejnych europejskich miastach, m.in. w Edynburgu, Marsylii, Rzymie i Sztokholmie.

Ruby to 20. marka w portfolio IHG, która przyciągnie nowoczesnych podróżników przykładających dużą wagę do niebanalnego stylu życia. Właścicielom hoteli marka Ruby oferuje ekonomiczny i elastyczny koncept premium, w segmencie określanym jako „urban micro” (miejskie mikrohotele), charakteryzującym się wysoką barierą wejścia i ograniczeniami przestrzennymi.

Połączenie sił z IHG pozwoli hotelom Ruby na korzystanie z platformy systemów dystrybucji i technologii, a także z jednego z największych i najsilniejszych hotelowych programów lojalnościowych na świecie – IHG One Rewards. IHG spodziewa się, że segment „urban micro” będzie nadal cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych na całym świecie, co z kolei przełoży się ciągły wzrost podaży pokoi w tempie wyższym niż w całym globalnym przemyśle hotelarskim. Celem IHG jest rozwinięcie marki Ruby do ponad 120 hoteli w ciągu najbliższych 10 lat, a następnie przyspieszenie do ponad 250 hoteli w ciągu 20 lat na całym świecie.

„Bardzo nas cieszy przejęcie marki Ruby, która wzbogaca nasze portfolio o świetną, wyróżniającą się ofertę wysokiej jakości zarówno dla gości, jak I właścicieli hoteli w popularnych miejskich lokalizacjach. To przejęcie pokazuje, że koncentrujemy się na rynkach w dużych, atrakcyjnych segmentach branży oraz wykorzystaniu naszego doświadczenia w integracji i rozwoju marek oraz portfeli obiektów hotelowych. Segment urban micro to propozycja umożliwiająca model franczyzowy, atrakcyjna ekonomicznie dla właścicieli, a my widzimy doskonałe możliwości nie tylko na rozwój silnej bazy Ruby w Europie, ale także na szybkie wprowadzenie tej wyjątkowej marki na rynki obu Ameryk i Azji, tak jak z powodzeniem zrobiliśmy to przy poprzednich przejęciach I akwizycjach” – mówi Elie Maalouf, Chief Executive Officer, IHG Hotels & Resorts.

„Starannie wybraliśmy IHG jako odpowiedniego partnera, który pomoże wnieść markę Ruby i naszą międzynarodową ekspansję na kolejny poziom. Potężna platforma dystrybucji IHG, fakt, że Ruby doskonale uzupełnia portfolio IHG, a także doświadczenie IHG w udanym zachowywaniu tożsamości i kultury podczas integracji marek sprawia, że wchodzimy pewnym krokiem w ten nowy, wspólny rozdział. Połączenie globalnego zasięgu i zasobów IHG z efektywnością naszego modelu operacyjnego i budowlanego zapewni lepsze zwroty zarówno dla naszych inwestorów, jak i partnerów na rynku nieruchomości. Co więcej, moment nie mógłby być lepszy – nasze unikalne rozwiązania dotyczące efektywnej adaptacji przestrzeni biurowych są bardzo poszukiwane, co daje nam mocną pozycję do dalszego wzrostu” – dodaje Michael Struck, założyciel i CEO The Ruby Group.