IHG Hotels & Resorts przejmuje Ruby. Nowa marka w globalnym portfolio
InterContinental Hotels Group PLC (IHG) nabyło od Ruby SARL markę Ruby oraz związane z nią prawa własności intelektualnej za początkową cenę zakupu wynoszącą 110,5 mln euro (~116 mln dolarów). Ruby to marka premium stawiająca na miejski styl życia, skierowana do nowoczesnych podróżników odwiedzających popularne lokalizacje.
Założona w 2013 roku marka Ruby zrządza 20 hotelami (łącznie 3 483 pokojami) w głównych miastach Europy, a kolejne 10 hoteli (2 235 pokoi) jest w budowie. Dziewięć hoteli znajduje się w Niemczech (w Kolonii, Düsseldorfie, Frankfurcie, Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie), trzy w Wielkiej Brytanii (w Londynie), trzy w Austrii (w Wiedniu), dwa w Szwajcarii (w Genewie i Zurychu) oraz po jednym we Włoszech, Irlandii i Holandii. Hotele w budowie mają zostać otwarte w ciągu najbliższych trzech lat w kolejnych europejskich miastach, m.in. w Edynburgu, Marsylii, Rzymie i Sztokholmie.
Ruby to 20. marka w portfolio IHG, która przyciągnie nowoczesnych podróżników przykładających dużą wagę do niebanalnego stylu życia. Właścicielom hoteli marka Ruby oferuje ekonomiczny i elastyczny koncept premium, w segmencie określanym jako „urban micro” (miejskie mikrohotele), charakteryzującym się wysoką barierą wejścia i ograniczeniami przestrzennymi.
Połączenie sił z IHG pozwoli hotelom Ruby na korzystanie z platformy systemów dystrybucji i technologii, a także z jednego z największych i najsilniejszych hotelowych programów lojalnościowych na świecie – IHG One Rewards. IHG spodziewa się, że segment „urban micro” będzie nadal cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych na całym świecie, co z kolei przełoży się ciągły wzrost podaży pokoi w tempie wyższym niż w całym globalnym przemyśle hotelarskim. Celem IHG jest rozwinięcie marki Ruby do ponad 120 hoteli w ciągu najbliższych 10 lat, a następnie przyspieszenie do ponad 250 hoteli w ciągu 20 lat na całym świecie.
„Bardzo nas cieszy przejęcie marki Ruby, która wzbogaca nasze portfolio o świetną, wyróżniającą się ofertę wysokiej jakości zarówno dla gości, jak I właścicieli hoteli w popularnych miejskich lokalizacjach. To przejęcie pokazuje, że koncentrujemy się na rynkach w dużych, atrakcyjnych segmentach branży oraz wykorzystaniu naszego doświadczenia w integracji i rozwoju marek oraz portfeli obiektów hotelowych. Segment urban micro to propozycja umożliwiająca model franczyzowy, atrakcyjna ekonomicznie dla właścicieli, a my widzimy doskonałe możliwości nie tylko na rozwój silnej bazy Ruby w Europie, ale także na szybkie wprowadzenie tej wyjątkowej marki na rynki obu Ameryk i Azji, tak jak z powodzeniem zrobiliśmy to przy poprzednich przejęciach I akwizycjach” – mówi Elie Maalouf, Chief Executive Officer, IHG Hotels & Resorts.
„Starannie wybraliśmy IHG jako odpowiedniego partnera, który pomoże wnieść markę Ruby i naszą międzynarodową ekspansję na kolejny poziom. Potężna platforma dystrybucji IHG, fakt, że Ruby doskonale uzupełnia portfolio IHG, a także doświadczenie IHG w udanym zachowywaniu tożsamości i kultury podczas integracji marek sprawia, że wchodzimy pewnym krokiem w ten nowy, wspólny rozdział. Połączenie globalnego zasięgu i zasobów IHG z efektywnością naszego modelu operacyjnego i budowlanego zapewni lepsze zwroty zarówno dla naszych inwestorów, jak i partnerów na rynku nieruchomości. Co więcej, moment nie mógłby być lepszy – nasze unikalne rozwiązania dotyczące efektywnej adaptacji przestrzeni biurowych są bardzo poszukiwane, co daje nam mocną pozycję do dalszego wzrostu” – dodaje Michael Struck, założyciel i CEO The Ruby Group.
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
IGHP: poprawa wyników hoteli w maju
Wyniki osiągnięte przez hotele w maju były zdecydowanie lepsze niż w kwietniu i…
0 Komentarzy6 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Letnie okazje od a&o Hostels: noclegi od 12 euro i rabaty dla klubowiczów
Sieć a&o Hostels ogłasza nowe promocje na lato. Zgodnie z mottem „Każdy może podróżować”,…
0 Komentarzy3 Minuty
10 czerwca 2025
Nocowanie.pl: wakacyjne rezerwacje ruszyły. Największym zainteresowaniem cieszy się Kołobrzeg
Za niespełna trzy tygodnie rozpoczną się wakacje. To czas, w którym większość turystów…
0 Komentarzy5 Minuty
5 czerwca 2025
B&B Hotels Polska wspiera bioróżnorodność
Choć ważą zaledwie kilka miligramów, ich rola w ekosystemie ma ogromne znaczenie. Owady…
0 Komentarzy3 Minuty
3 czerwca 2025
Błyskawiczna II faza Podlaskiego Bonu Turystycznego
1,5 mln złotych przeznaczonych na II fazę Podlaskiego Bonu Turystycznego rozdysponowano w…
0 Komentarzy2 Minuty
30 maja 2025
Mercure Warszawa Centrum zakończył dwuletnią modernizację
Hotel Mercure Warszawa Centrum zakończył dwuletni proces kompleksowej modernizacji…
0 Komentarzy2 Minuty
28 maja 2025
Druga faza Podlaskiego Bonu Turystycznego
Od pierwszego czerwca br. będzie można wygenerować Podlaski Bon Turystyczny ważny do…
0 Komentarzy2 Minuty