IGHP: zyski przyjdą dopiero po koniec 2021 roku
Z najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wynika, że jedna trzecia hoteli miała w lipcu zajętych więcej niż 60 proc. pokoi, a blisko połowa hoteli realizuje niższe ceny niż w roku ubiegłym.
Działalność wznowiła już zdecydowana większość ankietowanych hoteli (99 proc.). Najliczniejszą grupę wśród nich stanowią hotele obsługujące ruch biznesowy (40 proc.) i łączące segment biznesowy z turystycznym (33 proc.). Hotele specjalizujące się w turystyce wypoczynkowej stanowią 28 proc.
Wciąż niska frekwencja
W lipcu 34 proc. hoteli odnotowało średnią frekwencję poniżej 30 proc. Taka sama grupa ankietowanych osiągnęła frekwencję do 60 proc. Frekwencję powyżej 60 proc. zadeklarowało 32 proc. hoteli.
Niższe ceny nie pomagają, brak gości zagranicznych
Blisko połowa hoteli realizuje niższe ceny niż w roku ubiegłym.
W lipcu było to 48 proc. obiektów, z czego 28 proc. zanotowało spadki wyższe niż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Nadal na bardzo niskim poziomie utrzymuje się ruch gości zagranicznych – 82 proc. hoteli odnotowało udział poniżej 10 proc.
Również segment tzw. przyjęć okolicznościowych, pomimo zniesienia kolejnych ograniczeń dotyczących wesel, notuje słaby wynik – 79 proc. hoteli wskazało udział poniżej 10 proc.
Coraz mniej rezerwacji
63 proc. hoteli deklaruje stan rezerwacji na sierpień nieprzekraczający 40 proc. posiadanych pokoi. Odpowiednio dla września jest to już 91 proc. hoteli, a dla października 97 proc.
Zyski najwcześniej pod koniec przyszłego roku
Blisko połowa ankietowanych hoteli (49 proc.) ma trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej. Aż 96 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności operacyjnej wcześniej niż na koniec 2021 roku, 59 proc. nie wcześniej niż w 2022 roku.
Podobnie hotele prognozują powrót do poziomu obrotów z lat 2018-19: 90 proc. nie wcześniej niż w roku 2022 roku.
W ankiecie lipcowej pojawiło się również po raz pierwszy pytanie dotyczące zmian nastrojów branży hotelarskiej. 52 proc. hoteli odnotowało brak zmiany w stosunku do czerwca, a 24 proc. wskazało na bardziej pesymistyczny.
W ostatnim tygodniu lipca hotele mogły rejestrować się w katalogu bazy przedsiębiorców turystycznych ZUS, aby wziąć udział w programie „Polski Bon Turystyczny” – 79 proc. hoteli już tego dokonało.
W ankiecie organizowanej przez IGHP wzięło udział 215 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. 28 proc. to obiekty sieciowe, a 66 proc. hoteli położonych jest w miastach. Większość ankietowanych stanowiły hotele liczące do 150 pokoi (82 proc.) oraz reprezentujące mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (84 proc). Badanie online trwało od 31 lipca do 6 sierpnia 2020 roku.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty