IGHP: start Programu dobrych praktyk
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego opracowała Program dobrych praktyk IGHP dla zawodu technik hotelarstwa. W pierwszej edycji akcji aktualnie uczestniczy ponad 50 szkół i ponad 20 hoteli, które otrzymały już certyfikaty „Hotel Dobrych Praktyk IGHP”. To kolejna inicjatywa Izby, po konferencji dla kadry szkół średnich i branżowych, związana z działaniami służącymi odbudowie prestiżu pracy w branży hotelarskiej.
Program dobrych praktyk IGHP dla zawodu technik hotelarstwa został przygotowany przez ekspertów IGHP, hotelarzy praktyków: Agnieszkę Maszner-Paprocką, Michała Walczaka, Piotra Dwurnika, Beatę Krawczyńską, Tomasza Waścińskiego i Macieja Knyrka.
Celem programu jest przede wszystkim praktyczna nauka zawodu technika hotelarstwa oraz umożliwienie uczniom w praktyce poznania zasad i organizacji pracy w hotelu, nabycie umiejętności komunikacji i pracy w zespole, rozpoznawania potrzeb klientów, a także motywację do wyboru przyszłej drogi zawodowej w branży.
Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP, powiedział: „Ten program jest kolejnym dowodem na to, że kwestia edukacji przyszłych kadr hoteli jest dla IGHP niezwykle ważna. Konsekwentnie realizujemy nowe inicjatywy z tego obszaru i cieszy nas, że spotykają się one z pozytywnym odzewem zarówno ze strony hoteli, jak i szkół.”
Cykl praktyk zawodowych składa się z czterech części i obejmuje łącznie 280 godzin. Pierwsza z nich to szkolenie wstępne BHP i PPOŻ. Kolejna to m.in. czas na poznanie hotelu, jego struktury organizacyjnej, ścieżek kariery w obiekcie oraz wstęp do RODO. Trzecia część to zajęcia praktyczne obejmujące zagadnienia z obszaru służby pięter, gastronomii i recepcji. W ostatnim etapie ma miejsce podsumowanie praktyk i wystawienie praktykantowi referencji.
W Programie dobrych praktyk IGHP mogą wziąć udział wyłącznie hotele będące członkami Izby. Po spełnieniu określonych warunków certyfikat jest przyznawany na 12 miesięcy. Regulamin programu i formularze są dostępne w biurze IGHP.
IGHP: rekordowo wysokie koszty prowadzenia hoteli, wzrost cen i słabe prognozy na ostatni kwartał
POWIĄZANE WPISY
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta
4 września 2024
Itaka wprowadza ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 24/25 i lato 25
Biuro Podróży Itaka informuje o wprowadzeniu do sprzedaży oferty rejsów wycieczkowych na…
0 Komentarzy5 Minuty
3 września 2024
Ryanair: 20,5 mln pasażerów w sierpniu
W sierpniu liniami Ryanair poleciało 20,5 mln pasażerów. To drugi miesiąc z rzędu, kiedy…
0 Komentarzy1 Minuta