IGHP promuje noclegi w hotelach. “Drodzy goście, tęsknimy za Wami”

„Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!” – to hasło kampanii organizowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Branża zachęca podróżujących do pobytu w hotelach, podkreślając odpowiednie przygotowanie do przyjęcia gości. Akcji towarzyszy kampania outdoorowa w największych miastach Polski oraz w mediach społecznościowych.
Branża hotelarska dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa – podkreśla IGHP. Po kilkutygodniowym przestoju od 4 maja hotelarze mogą ponownie przyjmować wszystkich gości, dbając przy tym o przestrzeganie nowego reżimu sanitarnego. Hotelarzom zależy na tym, by przekonać gości, że dołożyli wszelkich starań, aby pobyt w obiektach był bezpieczny. Tym samym branża chce zachęcić do rezerwacji pobytów w hotelach w Polsce. Dlatego IGHP zdecydowała się rozpocząć kampanię informacyjną, w której łączy powyższe cele.
Hotelarze tęsknią za gośćmi
“Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile. Bez obecności gości tracą swoją tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu swoich gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi” – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP.
Pomysłodawcą kampanii jest Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii – mówi Karol Weber.
Kampania rozpoczęła się oficjalnie 15 maja o godz. 11:00. W tym momencie hotele zaangażowane w akcję umieściły na swoich profilach w mediach społecznościowych wpisy dedykowane kampanii wraz z plakatem, nad którego koncepcją pracował zespół hotelarzy wspólnie z IGHP.
Plakaty te będzie można również zobaczyć na ulicach największych polskich miast. Pojawią się na ponad 300 nośnikach, m.in. na bilbordach oraz na przystankach komunikacji miejskiej. Akcja została opatrzona hasztagiem #WypocznijBezpiecznie, który oddaje ideę kampanii. Jej twórcy liczą na to, że będzie często pojawiał się we wpisach hoteli i ich gości w mediach społecznościowych.
Z myślą o hotelarzach i gościach IGHP uruchomiła również specjalną zakładkę na swojej stronie internetowej, gdzie przejrzyście prezentuje najważniejsze informacje o zasadach bezpiecznego pobytu w hotelach.
#WypocznijBezpiecznie
Kampania IGHP ma służyć promocji idei pobytu i wypoczynku w hotelach w Polsce, podkreślając jednocześnie profesjonalne przygotowanie obiektów pod kątem bezpieczeństwa sanitarnego.
W trakcie kilkutygodniowej przerwy w działalności hotele wdrażały wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia, przygotowując się do powtórnego przyjęcia gości. Przestrzeganie dodatkowych zasad sanitarnych sprawia, że pobyt w hotelu będzie wyglądał nieco inaczej niż kiedyś. Nie zostały jeszcze zniesione wszystkie obostrzenia rządowe, co oznacza, że do odwołania nie działają np. baseny, place zabaw, nie można skorzystać z sal konferencyjnych. Wychodząc naprzeciw sytuacji, niektóre obiekty proponują gościom nowe atrakcje, np. na świeżym powietrzu, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Od 18 maja będzie można ponownie korzystać z restauracji hotelowych, choć w określony sposób, przestrzegając nowych wytycznych. Będą one obowiązywać zarówno gości, jak i personel restauracji.
IGHP to ponad pół tysiąca hoteli członkowskich, a także tysiące pracowników hotelarstwa. Od wybuchu epidemii Izba jest bardzo zaangażowana w przekazywanie branży hotelarskiej praktycznej wiedzy na temat sposobu postępowania w dobie trwającego kryzysu. Według szacunków IGHP, w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 proc. hoteli. Wiele wskazuje, że w kolejnych tygodniach, po zniesieniu restrykcji dotyczących restauracji, liczba ta będzie rosła, ale do powrotu sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. W jej szybszym pokonaniu Izba chce wspierać hotelarzy poprzez różnorodne działania, wśród których jest kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów.
Dzięki pomocy partnerów Izby, a także zaangażowaniu członków IGHP powstała pierwsza ogólnopolska kampania, która promuje branżę hotelarską. – W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi, wszystkim hotelarzom, którzy bardzo intensywnie pracowali nad tą akcją – mówi Marcin Mączyński. – To bardzo budujące, że przy realizacji tej inicjatywy uzyskaliśmy tak wiele wsparcia – podkreśla.
Kampanię wspiera m.in. firma AMS, która bezpłatnie udostępniła IGHP nośniki reklamowe.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2021
Wizz Air – siedem nowych tras z Polski
Linia lotnicza Wizz Air ogłosiła uruchomienie siedmiu nowych tras z Polski od czerwca…
0 Komentarzy1 Minuty
22 stycznia 2021
Hotelarze liczą na otwarcie w lutym. Lockdown to utrata nie tylko pieniędzy, ale i zdrowia
Konsekwencje społeczne i zdrowotne zamknięcia gospodarki i aktywności – to według dr…
0 Komentarzy16 Minuty
22 stycznia 2021
Grupa eSky – Zanzibar popularniejszy o 280 proc.
W porównaniu do stycznia 2020 roku w serwisach Grupy eSky wzrosła liczba wyszukiwań…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2021
Lotnisko w Gdańsku – w 2020 roku o 68,2 proc. mniej pasażerów
W 2020 roku z usług Portu Lotniczego Gdańsk skorzystało 1 711 281 pasażerów, o 68,2 proc.…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2021
Chorwacja „Preferowaną Destynacją” ECTAA w 2021 roku
Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ( (ECTAA) i Chorwacka…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2021
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniżyła składkę członkowską
Dolnośląska Organizacja Turystyczna, jako pierwsza ROT w Polsce, zaoferowała pomoc…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2021
Enter Air otrzyma 287 mln zł pożyczki z PFR
Polski Fundusz Rozwoju przyznał Enter Air pożyczkę płynnościową w kwocie 287 mln zł.…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2021
Sun & Snow przedłuża promocyjne warunki
Firma Sun & Snow zarządzająca dwoma tysiącami apartamentów zdecydowała o przedłużeniu…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2021
Rainbow – start sprzedaży wyjazdów egzotycznych na zimę 2021/22
Biuro Rainbow Tours rozpoczęło przedsprzedaż oferty Egzotyka 2021/22. Po raz pierwszy,…
0 Komentarzy2 Minuty