IGHP promuje noclegi w hotelach. „Drodzy goście, tęsknimy za Wami”

„Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!” – to hasło kampanii organizowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Branża zachęca podróżujących do pobytu w hotelach, podkreślając odpowiednie przygotowanie do przyjęcia gości. Akcji towarzyszy kampania outdoorowa w największych miastach Polski oraz w mediach społecznościowych.
Branża hotelarska dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa – podkreśla IGHP. Po kilkutygodniowym przestoju od 4 maja hotelarze mogą ponownie przyjmować wszystkich gości, dbając przy tym o przestrzeganie nowego reżimu sanitarnego. Hotelarzom zależy na tym, by przekonać gości, że dołożyli wszelkich starań, aby pobyt w obiektach był bezpieczny. Tym samym branża chce zachęcić do rezerwacji pobytów w hotelach w Polsce. Dlatego IGHP zdecydowała się rozpocząć kampanię informacyjną, w której łączy powyższe cele.
Hotelarze tęsknią za gośćmi
„Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile. Bez obecności gości tracą swoją tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu swoich gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi” – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP.
Pomysłodawcą kampanii jest Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii – mówi Karol Weber.
Kampania rozpoczęła się oficjalnie 15 maja o godz. 11:00. W tym momencie hotele zaangażowane w akcję umieściły na swoich profilach w mediach społecznościowych wpisy dedykowane kampanii wraz z plakatem, nad którego koncepcją pracował zespół hotelarzy wspólnie z IGHP.
Plakaty te będzie można również zobaczyć na ulicach największych polskich miast. Pojawią się na ponad 300 nośnikach, m.in. na bilbordach oraz na przystankach komunikacji miejskiej. Akcja została opatrzona hasztagiem #WypocznijBezpiecznie, który oddaje ideę kampanii. Jej twórcy liczą na to, że będzie często pojawiał się we wpisach hoteli i ich gości w mediach społecznościowych.
Z myślą o hotelarzach i gościach IGHP uruchomiła również specjalną zakładkę na swojej stronie internetowej, gdzie przejrzyście prezentuje najważniejsze informacje o zasadach bezpiecznego pobytu w hotelach.
#WypocznijBezpiecznie
Kampania IGHP ma służyć promocji idei pobytu i wypoczynku w hotelach w Polsce, podkreślając jednocześnie profesjonalne przygotowanie obiektów pod kątem bezpieczeństwa sanitarnego.
W trakcie kilkutygodniowej przerwy w działalności hotele wdrażały wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia, przygotowując się do powtórnego przyjęcia gości. Przestrzeganie dodatkowych zasad sanitarnych sprawia, że pobyt w hotelu będzie wyglądał nieco inaczej niż kiedyś. Nie zostały jeszcze zniesione wszystkie obostrzenia rządowe, co oznacza, że do odwołania nie działają np. baseny, place zabaw, nie można skorzystać z sal konferencyjnych. Wychodząc naprzeciw sytuacji, niektóre obiekty proponują gościom nowe atrakcje, np. na świeżym powietrzu, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.
Od 18 maja będzie można ponownie korzystać z restauracji hotelowych, choć w określony sposób, przestrzegając nowych wytycznych. Będą one obowiązywać zarówno gości, jak i personel restauracji.
IGHP to ponad pół tysiąca hoteli członkowskich, a także tysiące pracowników hotelarstwa. Od wybuchu epidemii Izba jest bardzo zaangażowana w przekazywanie branży hotelarskiej praktycznej wiedzy na temat sposobu postępowania w dobie trwającego kryzysu. Według szacunków IGHP, w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 proc. hoteli. Wiele wskazuje, że w kolejnych tygodniach, po zniesieniu restrykcji dotyczących restauracji, liczba ta będzie rosła, ale do powrotu sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. W jej szybszym pokonaniu Izba chce wspierać hotelarzy poprzez różnorodne działania, wśród których jest kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów.
Dzięki pomocy partnerów Izby, a także zaangażowaniu członków IGHP powstała pierwsza ogólnopolska kampania, która promuje branżę hotelarską. – W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi, wszystkim hotelarzom, którzy bardzo intensywnie pracowali nad tą akcją – mówi Marcin Mączyński. – To bardzo budujące, że przy realizacji tej inicjatywy uzyskaliśmy tak wiele wsparcia – podkreśla.
Kampanię wspiera m.in. firma AMS, która bezpłatnie udostępniła IGHP nośniki reklamowe.
POWIĄZANE WPISY
21 maja 2025
Sieć hoteli ibis rozszerza się o nowe lokalizacje w Europie
Sieć hoteli ibis kontynuuje rozwój na rynku europejskim, rozszerzając swoją obecność o…
0 Komentarzy3 Minuty
21 maja 2025
Renata Gut nowym dyrektorem hotelu Metropol w Warszawie
Daniel Salamon, dotychczasowy dyrektor hotelu Metropol, zakończył współpracę z firmą po…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
LOT wprowadza na pokłady autorskie wafelki SKAWA
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają na pokłady swoich samolotów wafelki wyprodukowane…
0 Komentarzy2 Minuty
21 maja 2025
Nowy pies do zadań operacyjnych w Porcie Lotniczym Łódź
Do zespołu Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta dołączył nowy pies do zadań…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
Jamajka stawia na turystykę zrównoważoną
Jamajka, znana z tropikalnych plaż, muzyki reggae i wyspiarskiego rytmu życia, coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 maja 2025
Wizz Air przedstawił plan osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku
Wizz Air opublikował strategię „Flying Towards Net Zero” - kompleksowy plan osiągnięcia…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2025
Bolt uruchamia śledzenie lotów dla zarezerwowanych przejazdów na kolejnych sześciu lotniskach w Polsce
Od maja, funkcja „Śledzenie lotów” dostępna jest na kolejnych lotniskach w Polsce. W ten…
0 Komentarzy2 Minuty
19 maja 2025
Obchody Dnia Strażaka na lotnisku Rzeszów-Jasionka
W Porcie Lotniczym Rzeszów-Jasionka odbyły się uroczyste obchody Dnia Strażaka,…
0 Komentarzy1 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty