IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE
Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział 2350 wystawców – to wyniki tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie. Polska wyróżniła się w tym wydarzeniu narodowym stoiskiem, które przyciągnęło rekordową liczbę odwiedzających m.in. dzięki kreatywnym działaniom promocyjnym takim jak serwowanie kawy z solą z Wieliczki, oraz obecności przedstawicieli branży MICE.
W tegorocznych targach IBTM World 2024 w Barcelonie Polska pokazała się jako atrakcyjna i dynamicznie rozwijająca się destynacja MICE. Na polskim stoisku narodowym zaprezentowało się szerokie grono partnerów, w tym przedstawiciele convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów, firmy DMC, narodowy przewoźnik, a także obiekty kongresowe i targowe.
Targi były okazją do promocji Polski jako kraju, który jest nie tylko „destynacją do odkrycia”, ale również miejscem gotowym na organizację wydarzeń o najwyższych standardach.
„Tegoroczna edycja IBTM World odbywała się już po raz dwudziesty w Barcelonie, z perspektywy osoby, która uczestniczyła w tych targach dwadzieścia, piętnaście, dziesięć lat temu mogę tylko potwierdzić, iż nasza branżowa transformacja jest niesamowita” – powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.
„Obecnie bardzo świadomie budujemy nasz przekaz, a nasze stoisko jest chętnie odwiedzane, również przez osoby wpływowe w międzynarodowym środowisku, jak Rob Davidson, Shonali Devereaux, prowadzącą podcast New in Events IBTM czy też jak eventowy guru – Julius Solaris. Spontanicznie można było też u nas spotkać i posłuchać naszego muzycznego ambasadora Briana Allana z Rock Your Business”– dodała Aneta Książek.
Ofertę Polski na 20. Edycji IBTM prezentowali: Poznań Congress Center – Grupa MTP, Poznań Convention Bureau, Polskie Linie Lotnicze LOT, Mazurkas DMC Poland, ICE Kraków Congress Centre, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Travel Projekt DMC Poland, Bespoke DMC Poland, Silesia Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, Gdańsk Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław.
Kopalnia Soli Wieliczka również wzięła udział w targach, oferując odwiedzającym wyjątkowe atrakcje oparte na marketingu sensorycznym. Goście mieli okazję spróbować polskiej kawy z solą z Wieliczki, chilli i czekoladą przygotowywanej przez profesjonalnych baristów.
„To była bardzo udana edycja targów IBTM World. Czas spędzony na rozmowach był niezwykle wartościowy. Hosted Buyers mieli możliwość podejść do nas nie tylko na umówione spotkania, ale również spontanicznie, spokojnie usiąść i porozmawiać. My również mieliśmy ich pełną uwagę, co uważam za niezwykle cenne, ponieważ pozwalało to na lepsze zaprezentowanie Polski i naszych ofert” – skomentowała Ola Pietras, Managing Partner DMC Poland.
„Mam wrażenie, że Polska znajduje się obecnie w bardzo korzystnym momencie, który powinniśmy maksymalnie wykorzystać. Nadal jesteśmy postrzegani jako kraj do odkrycia – wciąż nieodkryta destynacja, ale taka, którą naprawdę warto poznać. To spostrzeżenie często pojawiało się w rozmowach prowadzonych na polskim stoisku podczas IBTM World w Barcelonie. Uważam, że teraz jest idealny czas, abyśmy intensywnie promowali Polskę i pozyskiwali zarówno duże, jak i mniejsze wydarzenia” – podsumowała Ola Pietras.
Targi były również okazją do wyświetlenia nowego spotu, w którym do Polski zapraszają znani polscy sportowcy: Katarzyna Niewiadoma (tegoroczna zwyciężczyni Tour de France Femmes) oraz Jeremy Sochan – koszykarz grający w lidze NBA oraz w reprezentacji Polski. „Poland. More than you expected” to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
POWIĄZANE WPISY
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
PHH podsumowuje trzy kwartały 2024: wyższe przychody i lepsze wskaźniki operacyjne
Polski Holding Hotelowy podsumował wyniki za trzy kwartały 2024 roku, notując przychody…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
12 grudnia 2024
Finnair świętuje 101-lecie. Odnowiona flota zmniejszy ślad węglowy
Finnair, jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie, uczcił 101-lecie działalności…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2024
Incentive Day 2024 – nowe trendy i kierunki w podróżach motywacyjnych
W hotelu Radisson Collection w Warszawie odbyła się konferencja zorganizowana przez…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
Wizz Air z zarzutami od UOKiK. Chodzi o zaniedbanie prawa konsumentów w sprawach reklamacji bagażowych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzuca linii lotniczej Wizz Air naruszanie…
0 Komentarzy4 Minuty