Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels w Budapeszcie

17 zespołów z 10 krajów wzięło udział w międzynarodowym hakatonie zorganizowanym przez Grupę AccorHotels w Budapeszcie.
Uczestnicy zaprezentowali przed jury projekty technologicznych rozwiązań oraz pomysły na hotelowe pokoje przyszłości.
Jury nagrodziło uczestników w trzech kategoriach: „Komunikacja”, „Dobre Samopoczucie” i „Efekt Wow”. Zwycięzcy w każdej z kategorii dostają możliwość kontynuacji pracy nad swoim pomysłem, który ma szansę na implementację w jednym z hoteli grupy. Projekt jest kontynuacją zapoczątkowanego w Warszawie hakatonu, podczas którego uczestnicy prezentowali pomysły na hotelową łazienkę przyszłości
Hakaton w Budapeszcie jest kontynuacją pilotażowego konkursu w Warszawie, przeprowadzonego w grudniu 2017 roku, którego tematem przewodnim była hotelowa łazienka przyszłości. W stolicy Węgier, rozszerzając projekt o kolejne przestrzenie hotelowe, jury poprosiło uczestników o innowacyjne rozwiązania dla pokoi.
W wydarzeniu wzięło udział 86 uczestników, tworząc 17 zespołów. Mieli oni 48 godzin na stworzenie nowatorskiego technologicznie rozwiązania, które znacząco wpłynie na guest experience w hotelowych pokojach przyszłości, a następnie 5 minut na ich zaprezentowanie przed jury. Wielu uczestników pochodziło z regionu, w którym odbywał się konkurs – byli to reprezentanci Węgier, Serbii, Bułgarii, Słowacji, Austrii oraz Rosji.
Sterowany głosem inteligentny pokój
Zaprezentowane rozwiązania pokazały skrajnie różne podejścia do tego samego tematu. Pojawiły się pomysły nastawione na ochronę środowiska, inne kładły nacisk na umożliwienie maksymalnej personalizacji pokoi hotelowych, nie zabrakło również rozwiązań dla klientów indywidualnych. W trakcie wydarzenia wręczone zostały trzy nagrody główne oraz trzy nagrody specjalne. Nagrodę specjalną, miesięczną możliwość współpracy z ekspertami moskiewskiego akceleratora NUMA, zdobył zespół Infinity Imagine. Ich pomysł polegał na stworzeniu kontrolowanego głosem, wirtualnego asystenta, którego zadaniem byłoby ułatwianie komunikacji z obsługą hotelową.
Zwycięski zespół w kategorii „Komunikacja” pokazał pomysł na proaktywną organizację wydarzeń, w kategorii „Dobre Samopoczucie” – rozwiązania poprawiające sen, natomiast w kategorii „Efekt Wow” zwyciężył inteligentny pokój sterowany głosem. Uczestnicy wszystkich nagrodzonych zespołów wygrali wyjazd do Paryża, gdzie będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed Central Innovation Unit grupy AccorHotels. Będą mogli ponadto kontynuować pracę nad realizacją swoich koncepcji, jako projektów pilotażowych.
Po ogłoszeniu wyników, Luc Gesvret, jeden z członków jury powiedział: „Duże zainteresowanie wydarzeniem, wyjątkowość i koloryt pomysłów, przerosły nasze oczekiwania. Decyzja o wyborze Budapesztu, jako miejsca na konkurs podyktowana była tym, że stolica Węgier uchodzi za światową mekkę szybko rozwijających się start-up’ów. Naszym celem jest wyjście poza utarte ścieżki hotelarstwa, aby szukać, znajdować i wprowadzać rewolucyjne pomysły, które podniosą poziom guest experience poprzez łączenie start up’ów z inkubatorami przedsiębiorczości.”
W jury konkursowym znaleźli się: Luc Gesvret, CEO of AccorHotels Hungary and VP Sales, Distribution, Marketing, Revenue Management and Loyalty for Eastern Europe, Jean-Yves Besnard, Director of Eastern-European digital projects AccorHotels, Yannick Tranchier, założyciel NUMA Moscow, Ricardo Maia, Corporate Affairs Leader for Global Startup Awards i Peter Takacs, reprezentujący LogMeIn i Microsoft.
POWIĄZANE WPISY
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Letnie okazje od a&o Hostels: noclegi od 12 euro i rabaty dla klubowiczów
Sieć a&o Hostels ogłasza nowe promocje na lato. Zgodnie z mottem „Każdy może podróżować”,…
0 Komentarzy3 Minuty
10 czerwca 2025
Nocowanie.pl: wakacyjne rezerwacje ruszyły. Największym zainteresowaniem cieszy się Kołobrzeg
Za niespełna trzy tygodnie rozpoczną się wakacje. To czas, w którym większość turystów…
0 Komentarzy5 Minuty
5 czerwca 2025
B&B Hotels Polska wspiera bioróżnorodność
Choć ważą zaledwie kilka miligramów, ich rola w ekosystemie ma ogromne znaczenie. Owady…
0 Komentarzy3 Minuty
3 czerwca 2025
Błyskawiczna II faza Podlaskiego Bonu Turystycznego
1,5 mln złotych przeznaczonych na II fazę Podlaskiego Bonu Turystycznego rozdysponowano w…
0 Komentarzy2 Minuty
30 maja 2025
Mercure Warszawa Centrum zakończył dwuletnią modernizację
Hotel Mercure Warszawa Centrum zakończył dwuletni proces kompleksowej modernizacji…
0 Komentarzy2 Minuty
28 maja 2025
Druga faza Podlaskiego Bonu Turystycznego
Od pierwszego czerwca br. będzie można wygenerować Podlaski Bon Turystyczny ważny do…
0 Komentarzy2 Minuty
27 maja 2025
B&B Hotel Kalisz Centrum przyjmuje pierwszych gości
Na początku maja odbyło się oficjalne otwarcie B&B Hotel Kalisz Centrum. W trakcie…
0 Komentarzy2 Minuty
27 maja 2025
Rainbow wprowadza nową linię produktową – Hotele Blisko Natury
Biuro podróży Rainbow wprowadza nową linię produktową „Hotele Blisko Natury” – odpowiedź…
0 Komentarzy1 Minuty