Hotele: goście zostawiają wszystko – psy, wibratory…
Z ankiety przeprowadzonej po pierwszym miesiącu wakacji wśród pracowników 386 obiektów – partnerów portalu Nocleg.pl wynika, że większość z nas zostawia coś w hotelach – najczęściej: drobne kosmetyki, zabawki czy pojedyncze elementy garderoby.
Jednak aż 40 proc. gości zostawia w pokoju coś wartościowego: drogą biżuterię, w tym obrączki, diamentowe kolczyki czy złote zegarki, ale też ekskluzywne perfumy, telefony, albo akcesoria do nich – ładowarki, przewody, słuchawki. Protezy zębowe, aparaty słuchowe, a nawet dywanik modlitewny – tego typu pozostawione przedmioty nie robią już większego wrażenia na znalazcach. Jednak są i takie zguby, które nawet doświadczonych pracowników hoteli i innych obiektów turystycznych wprawiają w osłupienie, jak na przykład szczotka do włosów zamknięta w sejfie ze słoikiem ogórków kiszonych. Uśmiech budzi też ogromna różnorodność akcesoriów erotycznych od wibratorów, po dmuchaną lalkę.
Karolina Solis z Nocleg.pl, powiedziała: „Zdarzyło się, że ktoś zostawił w apartamencie kamizelkę kuloodporną i amunicję, w pokoju pewnego ośrodka znaleziono za to znak drogowy – konkretnie zakaz wjazdu. Szczególnie martwiliśmy się o pewnego porzuconego szczeniaka, znalezionego w hotelowym pokoju, rozpaczliwie czekającego na swojego pana, który wyłączył telefon. Na szczęście ten przypomniał sobie o zgubie i wrócił po pupila.”
Równie szybko klienci wracają po zagubione pieniądze, tak jak po pozostawioną w skarpecie w stoliku nocnym rolkę banknotów o wartości 5000 złotych. Co zrobią pracownicy hotelu, gdy znajdą naszą zgubę? Takie kwestie najczęściej doprecyzowują regulaminy obiektów.
Karolina Solis wyjaśniła: „Zazwyczaj pracownicy ośrodka starają się skontaktować z właścicielem, o ile oczywiście podał prawdziwe dane. Kiedy uda się nawiązać kontakt, ustalają zasady zwrotu. Jeśli nie uda się tego zrobić, przechowują przedmioty, tak długo, aż klient się po nie zgłosi.”
Koszty zwrotu najczęściej ponosi zapominalski gość, ale zdarza się, że ośrodek nastawiony na dobre relacje z klientem przesyła zgubę na własny koszt. Czasem potrzebne jest wsparcie z zewnątrz – tak jak w przypadku amunicji odnalezionej wraz z kamizelką kuloodporną w dolnośląskim ośrodku. Wezwana policja ustaliła, że jest to amunicja myśliwska, ale i tak zabezpieczono ją do wyjaśnienia.
TOP 10 najczęściej gubionych:
1. Bielizna
2. Kosmetyki
3. Zabawki
4. Perfumy
5. Ładowarka do telefonu
6. Drobna elektronika
7. Pieniądze
8. Erotyczne akcesoria
9. Książki
10. Czasopisma
POWIĄZANE WPISY
7 grudnia 2023
B&B Hotels: cztery nowe hotele i 40 proc. wzrost w Polsce w 2023 roku
Wdrożenie nowej strategii rozwoju, nowe hotele na mapie Polski, podjęcie dialogu z branżą…
0 Komentarzy5 Minuty
5 grudnia 2023
Bezpłatny wyjazd z Airbnb. „Szukamy elfów do pracy na Poczcie Głównej Świętego Mikołaja“
W okolicach nadchodzących świąt Bożego Narodzenia Poczta Główna Świętego Mikołaja w…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Grupa Accorinvest kontynuuje ekspansję w Polsce. Powstaje nowy hotel w Krakowie
Grupa AccorInvest, będąca właścicielem Orbis S.A. oraz inwestorem, operatorem i…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
Accor i Grupa Allenort podpisują umowę na budowę Mövenpick Hotel Gdynia
Accor nawiązał współpracę z Grupą Allenort na realizację projektu budowy hotelu Mövenpick…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
25 lat Polskiego Holdingu Hotelowego. Wartość spółki wzrosła do 2,2 mld zł
Historia Polskiego Holdingu Hotelowego liczy 25 lat. W 1998 roku Przedsiębiorstwo…
0 Komentarzy5 Minuty
22 listopada 2023
Szymon Wąsowski nowym dyrektorem hotelu Stradom House w Krakowie
Szymon Wąsowski został nowym dyrektorem operacyjnym pięciogwiazdkowego hotelu Stradom…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Czarna Góra Resort dołącza do portfolio Sun & Snow
Sun & Snow, operator zarządzający wynajmem ponad 2,5 tys. apartamentów, za sprawą…
0 Komentarzy2 Minuty
17 listopada 2023
IGHP: październik w hotelach słabszy niż rok temu
Wyniki hoteli w październiku były na satysfakcjonującym poziomie, ale wyraźnie słabsze od…
0 Komentarzy5 Minuty
16 listopada 2023
Hotelarze w obliczu podwyżek. Wzrost podatku VAT i droższe wyjazdy
Branża hotelarska w Polsce stoi przed kolejnym wyzwaniem. Po okresie pandemii, który…
0 Komentarzy3 Minuty