Hostele a&o udzieliły 2,5 miliona noclegów w 2020 roku

Sieć hosteli udzieliła ponad 200 000 „alternatywnych” noclegów. Łącznie w 2020 r. udzielono 2,5 miliona noclegów. Przychód spadł prawie o 60 proc. w stosunku do 2019 r. W następnych latach a&o stawia na dalszy zrównoważony rozwój oraz powstawanie nowych obiektów.
Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny sieci hosteli a&o, powiedział: „Inaczej planowaliśmy obchody naszej rocznicy. Mimo wszystko, wykorzystaliśmy ten roku jak najlepiej i możemy być z tego dumni. Cały czas możliwe były rezerwacje we wszystkich naszych obiektach, z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego, przez co staliśmy się jeszcze bardziej widoczni. A to bardzo pomogło marce. Ciężka praca pozwoliła nam przetrwać ten rok. Za ten sukces odpowiada niezwykle oddany zespół i produkt odporny na kryzys. Współpraca z miastami, gminami i różnymi instytucjami społecznymi zapewniła nam „alternatywne” noclegi, np. a&o stało się zamiennikiem biura domowego, a rozwiązania długoterminowe stworzyły nowy popyt.”
Rozpoznawalność marki znacząco wzrasta pomimo mniejszej liczby udzielonych noclegów. Obiekty a&o przestrzegają kompleksowych i certyfikowanych zasad sanitarnych.
Koronawirus przyspieszył cyfryzację hoteli. Jeszcze przed kryzysem 50 proc. rezerwacji było dokonywanych online. Automaty do samodzielnego zameldowania i cyfrowe klucze do pokoi w aplikacji mobilnej mają być dostępne w kolejnych obiektach do końca przyszłego roku. Internetowe zameldowanie jest już dostępne w 80 proc. obiektów a&o. Specjaliści ds. higieny, obecni w hotelach a&o, spotkali się również z dużym poparciem gości.
Ochrona środowiska
„Zero emisji do 2025 r.” to cel berlińskiej sieci hosteli. Przez 20 lat istnienia firmy, zrównoważony rozwój pełnił bardzo ważną rolę. W 2021 r. powinien znaleźć się w centrum uwagi. Obecnie na jeden nocleg udzielony przez a&o przypada 5-6 kilogramów CO2. Jest to o ponad dwie trzecie mniej niż w innych tego typu niskobudżetowych hotelach.
Oliver Winter skomentował „Średni wiek naszych gości to 27 lat. Nasza grupa docelowa jest młoda, a to oznacza, że jest świadoma wykorzystania zrównoważonych rozwiązań. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko. Jeśli podróże mają być możliwe w przyszłości, to już teraz każdy musi wziąć na siebie odpowiedzialność za środowisko. Zaczęliśmy to robić dawno temu i wkrótce będziemy przedstawiać nowe projekty z tym związane”.
Trzy nowe obiekty
Historia sukcesu największej sieci hosteli w Europie rozpoczęła się wraz z otwarciem pierwszego obiektu w Berlinie Friedrichshain w 2000 r. Obecnie do a&o należy 39 hosteli w 23 miastach w 8 europejskich krajach. Berlińska grupa stale się rozrasta – także i w tym roku zostały otwarte hostele w Warszawie i Budapeszcie, a w październiku w Kopenhadze otwarto drugi hostel a&o. Firma ma plany ekspansji na całą Europę: „Od Lizbony po Stambuł, od Rzymu po Reykjavik”. Łącznie do końca 2023 r. a&o ma być obecna w 50 lokalizacjach.
2021: ważna druga połowa roku
Oliver Winter podkreślił: „Widzimy światełko w tunelu. Pojawienie się szczepionki i duży popyt na podróże pozwalają Winterowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zwłaszcza w drugiej połowie 2021 r. spodziewamy się ożywienia rynku, przynajmniej na rynkach krajowych. Spodziewam się, że od wiosny z usług a&o ponownie będą korzystać wycieczki szkolne i grupowy zorganizowane, które zwykle stanowią 35 proc. całej działalności.”
a&o w katalogu firmy specjalizującej się w podróżach bez barier
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










