Hostele a&o udzieliły 2,5 miliona noclegów w 2020 roku

Sieć hosteli udzieliła ponad 200 000 „alternatywnych” noclegów. Łącznie w 2020 r. udzielono 2,5 miliona noclegów. Przychód spadł prawie o 60 proc. w stosunku do 2019 r. W następnych latach a&o stawia na dalszy zrównoważony rozwój oraz powstawanie nowych obiektów.
Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny sieci hosteli a&o, powiedział: „Inaczej planowaliśmy obchody naszej rocznicy. Mimo wszystko, wykorzystaliśmy ten roku jak najlepiej i możemy być z tego dumni. Cały czas możliwe były rezerwacje we wszystkich naszych obiektach, z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego, przez co staliśmy się jeszcze bardziej widoczni. A to bardzo pomogło marce. Ciężka praca pozwoliła nam przetrwać ten rok. Za ten sukces odpowiada niezwykle oddany zespół i produkt odporny na kryzys. Współpraca z miastami, gminami i różnymi instytucjami społecznymi zapewniła nam „alternatywne” noclegi, np. a&o stało się zamiennikiem biura domowego, a rozwiązania długoterminowe stworzyły nowy popyt.”
Rozpoznawalność marki znacząco wzrasta pomimo mniejszej liczby udzielonych noclegów. Obiekty a&o przestrzegają kompleksowych i certyfikowanych zasad sanitarnych.
Koronawirus przyspieszył cyfryzację hoteli. Jeszcze przed kryzysem 50 proc. rezerwacji było dokonywanych online. Automaty do samodzielnego zameldowania i cyfrowe klucze do pokoi w aplikacji mobilnej mają być dostępne w kolejnych obiektach do końca przyszłego roku. Internetowe zameldowanie jest już dostępne w 80 proc. obiektów a&o. Specjaliści ds. higieny, obecni w hotelach a&o, spotkali się również z dużym poparciem gości.
Ochrona środowiska
„Zero emisji do 2025 r.” to cel berlińskiej sieci hosteli. Przez 20 lat istnienia firmy, zrównoważony rozwój pełnił bardzo ważną rolę. W 2021 r. powinien znaleźć się w centrum uwagi. Obecnie na jeden nocleg udzielony przez a&o przypada 5-6 kilogramów CO2. Jest to o ponad dwie trzecie mniej niż w innych tego typu niskobudżetowych hotelach.
Oliver Winter skomentował „Średni wiek naszych gości to 27 lat. Nasza grupa docelowa jest młoda, a to oznacza, że jest świadoma wykorzystania zrównoważonych rozwiązań. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko. Jeśli podróże mają być możliwe w przyszłości, to już teraz każdy musi wziąć na siebie odpowiedzialność za środowisko. Zaczęliśmy to robić dawno temu i wkrótce będziemy przedstawiać nowe projekty z tym związane”.
Trzy nowe obiekty
Historia sukcesu największej sieci hosteli w Europie rozpoczęła się wraz z otwarciem pierwszego obiektu w Berlinie Friedrichshain w 2000 r. Obecnie do a&o należy 39 hosteli w 23 miastach w 8 europejskich krajach. Berlińska grupa stale się rozrasta – także i w tym roku zostały otwarte hostele w Warszawie i Budapeszcie, a w październiku w Kopenhadze otwarto drugi hostel a&o. Firma ma plany ekspansji na całą Europę: „Od Lizbony po Stambuł, od Rzymu po Reykjavik”. Łącznie do końca 2023 r. a&o ma być obecna w 50 lokalizacjach.
2021: ważna druga połowa roku
Oliver Winter podkreślił: „Widzimy światełko w tunelu. Pojawienie się szczepionki i duży popyt na podróże pozwalają Winterowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zwłaszcza w drugiej połowie 2021 r. spodziewamy się ożywienia rynku, przynajmniej na rynkach krajowych. Spodziewam się, że od wiosny z usług a&o ponownie będą korzystać wycieczki szkolne i grupowy zorganizowane, które zwykle stanowią 35 proc. całej działalności.”
a&o w katalogu firmy specjalizującej się w podróżach bez barier
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










