Grzegorz Soszyński prezesem nowo utworzonej krakowskiej LOT

Grzegorz Soszyński Jan-pol
Grzegorz Soszyński, wieloletni były prezes Jan-Pola

Doświadczony krakowski przedsiębiorca turystyczny, Grzegorz Soszyński, został wybrany prezesem Lokalnej Organizacji Turystycznej Królewskiego Miasta Krakowa. Ukonstytuowanie się zarządu jest kolejnym krokiem na drodze do powołania do życia projektu będącego inicjatywą Urzędu Miejskiego.

Prezesem powołanej niedawno LOT w Krakowie został Grzegorz Soszyński, przed laty współtwórca znanej krakowskiej marki turystycznej Jan-Pol. Jak się dowiadujemy, w głosowaniu, które odbyło się 28 czerwca 2023 roku jego kontrkandydatem był były prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szlachta. Jak na razie zarząd nowej LOT jest jednoosobowy. Statut organizacji został już przyjęty, wcześniej ukonstytuowała się jedenastoosobowa rada, w skład której wchodzi pięcioro przedstawicieli instytucji publicznych i sześcioro przedsiębiorców.

LOT w Krakowie rozpoczyna działalność

Jak na razie w skład LOT wchodzi 38 członków założycieli, w tym Urząd Miejski Krakowa, który powołał organizację do życia i wniósł do niej najwyższą składkę. Kolejnym krokiem ma być rejestracja organizacji w KRS i stworzenie regulaminów działalności, a następnie rozmowy z interesariuszami kluczowymi z punktu widzenia krakowskiej turystyki.

„Przed nami jeszcze część biurokratycznego procesu związanego z rejestracją organizacji, której strukturę trzeba zbudować od podstaw. To trochę potrwa, jednak nie jest tak, że dopiero teraz zaczyna się tworzyć koncepcja działalności LOT. Od około dwóch lat trwały prace nad stworzeniem polityki rozwoju turystyki w Krakowie i pewne założenia, które są tam wpisane mogą, mogą być zarzewiem naszej strategii działalności” – mówi nam Grzegorz Soszyński.

Połączyć interesy, by promować miasto

„Wśród pierwszych kroków, które trzeba będzie podjąć, będą również rozmowy z interesariuszami na krakowskim rynku turystycznym. Kluczowe będzie zbudowanie relacji KIT, PIT, IGHP, najważniejszymi graczami i instytucjami, takimi jak Tauron Arena czy ICE Kraków. Bez partnerstwa z nimi trudno sobie wyobrazić, żeby LOT skutecznie działał. Istotne będzie również to, czy uda się pozyskać szybko finansowanie zewnętrzne do realizacji projektów. Zależeć mi będzie na pozyskaniu partnerów spoza ścisłego sektora usług turystycznych, ale również z obszarów interferencyjnych, mających wpływ na całą branżę hospitality w Krakowie. Z perspektywy budowy marki Krakowa również firmy spoza turystyki bardzo dobrze się wpisują w strategię promocyjną. Ponieważ organizacja ma działać w modelu korporacyjnym, wyzwaniem będzie też znalezienie dobrych fachowców posługujących się językami obcymi, do pracy w organizacji” – dodaje.

Grzegorz Soszyński: turystyka to nieprzespane noce, ale jeszcze do niej wrócę