Grupa Orbis wybuduje 3 hotele w Rumunii

Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju sieci hoteli pod markami AccorHotels w Europie Środkowo-Wschodniej – a w szczególności na rynku rumuńskim, Orbis podpisał w ostatnim czasie 3 nowe umowy, na łącznie 370 pokoi.

Będą to: ibis Timisoara, w zachodniej Rumunii (200 pokoi, planowane otwarcie – 4 kw. 2020 r.): umowa o zarządzanie hotelem w centrum miasta; ibis Styles Bucharest Airport (85 pokoi, planowane otwarcie – 1kw. 2019r.): umowa o zarządzanie została zawarta z inwestorem – Liwa Properties S.R.L. i będzie to najbliższy hotel międzynarodowego lotniska Otopeni w Bukareszcie; Mercure Sibiu Airport (85 pokoi, otwarcie hotelu zaplanowane na 1 kw. 2019 r.): umowa franczyzy zawarta z firmą Pritax Invest, właścicielem obecnego hotelu Ana Airport Hotel, który dołączy do sieci Mercure po kompleksowej modernizacji. Hotel zlokalizowany jest blisko centrum miasta i jednocześnie tylko 2 minuty drogi do międzynarodowego lotniska w Sibiu, największego miasta w Transylwanii.

Grupa Orbis operuje w Rumunii 11 hotelami, działającymi pod takimi markami jak Pullman, Novotel, Mercure, ibis i ibis Styles.

Gilles Clavie prezes zarządu  dyrektor generalny Orbis SA, powiedział: „Rumunia odgrywa istotną rolę w naszej strategii rozwoju. Jest atrakcyjnym rynkiem z dużym potencjałem dla takich marek hotelowych jak Pullman, Mercure, Novotel, ibis, ibis Styles i jeszcze jednej marki, której na tym rynku jeszcze nie ma. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, utrzymujemy wysokie tempo rozwoju marek AccorHotels. Orbis operuje już 129 hotelami w 12 krajach a to spory wyróżnik gdyż taka sieć jest wsparciem i ułatwieniem dla właścicieli hoteli.”

W połowie tego roku Orbis zainwestował 11 mln euro w zakup hotel Mercure Bucharest Unirii. Spółka jest bardzo aktywna na rynkach Europy Wschodniej poszukując okazji do przeprowadzenia potencjalnych transakcji.

Obecnie, 40 proc. hoteli w Grupie Orbis w Europie Wschodniej jest prowadzonych na podstawie umów zarządzania lub franczyzy, a ponad 40 proc. przychodów Orbisu generowanych jest poza granicami Polski. Jest to wynikiem strategii spółki, która uwzględnia dywersyfikację ryzyka.