Grupa Orbis wybuduje 3 hotele w Rumunii
Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju sieci hoteli pod markami AccorHotels w Europie Środkowo-Wschodniej – a w szczególności na rynku rumuńskim, Orbis podpisał w ostatnim czasie 3 nowe umowy, na łącznie 370 pokoi.
Będą to: ibis Timisoara, w zachodniej Rumunii (200 pokoi, planowane otwarcie – 4 kw. 2020 r.): umowa o zarządzanie hotelem w centrum miasta; ibis Styles Bucharest Airport (85 pokoi, planowane otwarcie – 1kw. 2019r.): umowa o zarządzanie została zawarta z inwestorem – Liwa Properties S.R.L. i będzie to najbliższy hotel międzynarodowego lotniska Otopeni w Bukareszcie; Mercure Sibiu Airport (85 pokoi, otwarcie hotelu zaplanowane na 1 kw. 2019 r.): umowa franczyzy zawarta z firmą Pritax Invest, właścicielem obecnego hotelu Ana Airport Hotel, który dołączy do sieci Mercure po kompleksowej modernizacji. Hotel zlokalizowany jest blisko centrum miasta i jednocześnie tylko 2 minuty drogi do międzynarodowego lotniska w Sibiu, największego miasta w Transylwanii.
Grupa Orbis operuje w Rumunii 11 hotelami, działającymi pod takimi markami jak Pullman, Novotel, Mercure, ibis i ibis Styles.
Gilles Clavie prezes zarządu dyrektor generalny Orbis SA, powiedział: „Rumunia odgrywa istotną rolę w naszej strategii rozwoju. Jest atrakcyjnym rynkiem z dużym potencjałem dla takich marek hotelowych jak Pullman, Mercure, Novotel, ibis, ibis Styles i jeszcze jednej marki, której na tym rynku jeszcze nie ma. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, utrzymujemy wysokie tempo rozwoju marek AccorHotels. Orbis operuje już 129 hotelami w 12 krajach a to spory wyróżnik gdyż taka sieć jest wsparciem i ułatwieniem dla właścicieli hoteli.”
W połowie tego roku Orbis zainwestował 11 mln euro w zakup hotel Mercure Bucharest Unirii. Spółka jest bardzo aktywna na rynkach Europy Wschodniej poszukując okazji do przeprowadzenia potencjalnych transakcji.
Obecnie, 40 proc. hoteli w Grupie Orbis w Europie Wschodniej jest prowadzonych na podstawie umów zarządzania lub franczyzy, a ponad 40 proc. przychodów Orbisu generowanych jest poza granicami Polski. Jest to wynikiem strategii spółki, która uwzględnia dywersyfikację ryzyka.
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
11 lipca 2024
IGHP: czerwcowe obłożenie w hotelach niższe niż rok temu
W czerwcu hotele odnotowały gorsze obłożenie w porównaniu do zeszłego roku – wynika z…
0 Komentarzy6 Minuty
11 lipca 2024
Nowy hotel Campanile otwarty na warszawskim Żeraniu
Campanile Warszawa Północ to obiekt zlokalizowany przy ul. Modlińskiej 15a w Warszawie, w…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2024
Rafał Kincer nowym prezesem zarządu PHH
W dniu 15 lipca 2024 roku funkcję prezesa zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego sp. z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 lipca 2024
Nocowanie.pl: muzyczne gwiazdy przyciągają tłumy i podnoszą ceny noclegów
Im większe gwiazdy, tym droższe noclegi. Sezon festiwalowy w pełni, a wraz z nim rosną…
0 Komentarzy5 Minuty
1 lipca 2024
Nocowanie.pl: Mocny start wakacji i tłumy urlopowiczów
Polacy tłumnie ruszyli na wakacje. Zainteresowaniem cieszy się Kołobrzeg, Jastarnia i…
0 Komentarzy4 Minuty