Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce
W październiku Grupa eSky rozpoczęła działalność w czterech nowych krajach Afryki – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.
Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej.
Łukasz Neska powiedział: „Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. Airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 r.”
Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (Airline-seat capacity), przy czym 94 proc. pochodzi rejsów międzynarodowych.
W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała 1/4 nowych miejsc pracy w tych krajach.
Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji
Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały inne, niż Polska, kraje.
Łukasz Neska, Wiceprezes eSky, podkreślił: “Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym corowym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA.”
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Rusza budowa centrum treningowego Ryanair w Krakowie
Ryanair rozpoczął dziś (28 marca) budowę Centrum Symulatorowo-Treningowego Grupy Ryanair…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
PLL LOT rozpoczęły nabór do kolejnej edycji programu stażowego
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają studentów i absolwentów uczelni wyższych do…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce […]