Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce

W październiku Grupa eSky rozpoczęła działalność w czterech nowych krajach Afryki – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.
Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej.
Łukasz Neska powiedział: „Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. Airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 r.”
Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (Airline-seat capacity), przy czym 94 proc. pochodzi rejsów międzynarodowych.
W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała 1/4 nowych miejsc pracy w tych krajach.
Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji
Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały inne, niż Polska, kraje.
Łukasz Neska, Wiceprezes eSky, podkreślił: “Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym corowym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty











[…] Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce […]