Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce

W październiku Grupa eSky rozpoczęła działalność w czterech nowych krajach Afryki – Maroku, Egipcie, Kenii i Nigerii.
Mimo panującej epidemii Grupa eSky kontynuuje swoją strategię ekspansji międzynarodowej.
Łukasz Neska powiedział: „Wejście na nowe rynki w Afryce to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji. Ekspansji sprzyja większe zainteresowanie podróżami lotniczymi w krajach afrykańskich. Co ciekawe, w Maroku, jako jedynym kraju w regionie, prognozowana w br. Airline-seat będzie na podobnym poziomie, co w 2019 r.”
Rozpoczęcie działalności w kolejnych krajach afrykańskich podyktowane jest analizami penetracji rynku i jego rentownością. W 2019 roku w samym Egipcie branża turystyczna wygenerowała ponad 29,5 mld dolarów PKB i uplasowała się na 4. pozycji w rankingu najbardziej dochodowych w kraju, wyprzedzając branżę retail i usług finansowych. Co ciekawe, od zniesienia lockdown, w Egipcie stale rośnie liczba miejsc w samolotach (Airline-seat capacity), przy czym 94 proc. pochodzi rejsów międzynarodowych.
W Maroku, Kenii i Nigerii branża turystyczna także jest niezwykle ważna dla gospodarek krajów – plasuje się na 4. pozycji, zaraz po rolnictwie, przemyśle samochodowym i górnictwie. Co więcej, na przestrzeni ostatnich pięciu lat branża turystyczna generowała 1/4 nowych miejsc pracy w tych krajach.
Dywersyfikacja sprzedaży dzięki ekspansji
Dzięki wejściu na nowe rynki w 2020 r. Grupa eSky obecna będzie na prawie 60 rynkach światowych. W 2019 r. za 84 proc. TTV Grupy eSky odpowiadały inne, niż Polska, kraje.
Łukasz Neska, Wiceprezes eSky, podkreślił: “Dzięki ekspansji zagranicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat Polska już nie jest naszym jedynym corowym rynkiem pod względem sprzedaży. W tej chwili patrzymy na nasze obroty pod względem regionów i zdecydowanie najwięcej sprzedajemy w regionie CEE, gdzie posiadamy nasze biura w 3 krajach – Polsce, Bułgarii i Rumunii. Dalsza ekspansja w Afryce pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować sprzedaż i umocnić naszą pozycję na światowym rynku OTA.”
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty











[…] Grupa eSky weszła na 4 nowe rynki w Afryce […]