Groupon – nasz klient jest kobietą lubiącą góry

Z badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród Klientów Groupon wynika, że kupujący usługi turystyczne w Internecie to najczęściej kobiety, mieszkanki dużych miast i aglomeracji.
Blisko 76,8 proc. konsumentów posiada wyższe lub średnie (22,3 proc.) wykształcenie, a 86 proc. to osoby w wieku 25-54 lata, zarabiające powyżej średniej krajowej. Jak wynika z analizy sprzedażowej oferty Travel, dostępnej na Groupon, statystyczny Polak jedzie na 7-dniowy urlop, jeśli wypoczywa w Polsce to najczęściej w górach, a na wakacje dla dwóch osób wydaje od 3-5,5 tysięcy złotych.
Groupon Travel Polska oferuje ponad 750 wyjazdów dostępnych na stronie lub przez aplikację mobilną, z czego blisko 61 proc. ofert turystycznych to wycieczki krajowe jak wynika z wewnętrznych danych platformy zebranych od marca do lipca 2015 r. Według statystyk Travel najchętniej wybieranym kierunkiem są góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. W 2014 roku klienci Groupona najchętniej wypoczywali nad polskim morzem, w tym 1/3 klientów kupiła wycieczki nad Bałtyk a 14 proc. klientów wybiera odpoczynek nad jeziorem.
Natomiast o kierunkach zagranicznych, Tomasz Wacławski, dyrektor działu Travel, Groupon Polska, powiedział: „Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi Klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej.”
88,2 proc. klientów Groupona planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt, przy czym 43 proc. już w przeciągu najbliższego roku.
POWIĄZANE WPISY
6 listopada 2025
Travelist.pl z najdłuższą wyprzedażą w historii portalu – Black Month Sale 2025
Od 3 listopada do 2 grudnia portal rezerwacyjny Travelist.pl prowadzi akcję promocyjną…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
Albania nowym kierunkiem w ofercie Itaki z Zielonej Góry
Biuro podróży Itaką ogłosiło uruchomienie nowego kierunku wakacyjnego z Portu Lotniczego…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Wakacje.pl: Wzrost rezerwacji na długi weekend listopadowy. Polacy stawiają na Egipt, Turcję i Cypr
Długi weekend z 11 listopada cieszy się dużym zainteresowaniem. Według danych Wakacje.pl…
0 Komentarzy4 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
eSky sprawdza, gdzie wypoczywają Polacy w listopadzie. Króluje Malta
Biuro podróży eSky.pl przygotowało zestawienie kierunków, które Polacy najczęściej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Artur Makolągwa nowym marketing i e-commerce managerem w Exim Tours
Do zespołu Exim Tours dołączył Artur Makolągwa, obejmując stanowisko marketing i…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Nekera: Austria utrzymuje pozycję lidera zimowych wyjazdów narciarskich Polaków
Nekera otwiera sezon zimowy 2025/26 w Austrii. Tegoroczna edycja Skiopening odbędzie się…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Rainbow pokazuje, jak świat wita Nowy Rok
Biuro podróży Rainbow przygotowało zestawienie najciekawszych i największych obchodów…
0 Komentarzy5 Minuty
3 listopada 2025
Skyscanner prezentuje najpopularniejsze kierunki na listopadowy city break
Jesień to czas, w którym coraz więcej podróżnych decyduje się na krótki, miejski…
0 Komentarzy2 Minuty










