Grochowski i Nasiłowski odznaczeni Krzyżami Zasługi

Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku Krzyże Zasługi nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę otrzymali dwaj przedstawiciele branży turystycznej: Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche oraz Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
Podczas obchodów Dnia Przedsiębiorcy w Białymstoku, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Minister Andrzej Dera wręczył, nadane przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę, ordery i odznaczenia zasłużonym przedsiębiorcom.
Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski został odznaczony Władysław Grochowski, prezes zarządu Grupy Arche.
Srebrnym Krzyżem Zasługi odznaczony został Sebastian Nasiłowski – Skarbnik Polskiej Izby Turystyki, Przewodniczący Zespołu Roboczego ds. Turystyki, Przemysłu Spotkań i Czasu Wolnego Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MiSP, Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej, Właściciel Biura Podroży Tourist Polska oraz serwisu noclegowego Lulubeds.pl.

Na liście najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce w roku 2021, Władysław Grochowski zajął 24 pozycję, Sebastian Nasiłowski – 64.
Krzyż Zasługi ustanowiony w 1923 r. nadawany jest osobom, które położyły zasługi dla państwa lub obywateli spełniając czyny przekraczające zakres ich zwykłych obowiązków, a przynoszące znaczną korzyść państwu lub obywatelom.
Prezydent Andrzej Duda w liście do uczestników obchodów Dnia Przedsiębiorcy, napisał m.in.: „Cieszę się, że już po raz trzeci z inicjatywy Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw obchodzone jest święto tej ważnej grupy zawodowej. Warto podkreślić, że małe i średnie firmy odpowiadają już niemal za połowę polskiego PKB, a udział ten stale rośnie. W sektorze tym pracuje ponad sześć i pół miliona osób. To liczby, które mówią same za siebie. Przedsiębiorczość jest kołem zamachowym polskiej gospodarki, źródłem naszych gospodarczych sukcesów i jednym z fundamentów rozwoju.
Nie bez znaczenia jest fakt, że małe i średnie przedsiębiorstwa to często firmy rodzinne, to odpowiedź na potrzeby lokalnych społeczności, to nie tylko działalność biznesowa, ale przede wszystkim relacje. To wreszcie z firm rodzinnych, z małych i średnich przedsiębiorstw, wywodzą się silne polskie marki i polski kapitał.
POWIĄZANE WPISY
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Michał Laskowski kończy współpracę z Qtravel
Michał Laskowski ogłosił zakończenie 13-letniej współpracy z Qtravel.pl/Qtravel.ai. W…
0 Komentarzy1 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Michał Laskowski kończy współpracę z Qtravel
Michał Laskowski ogłosił zakończenie 13-letniej współpracy z Qtravel.pl/Qtravel.ai. W…
0 Komentarzy1 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty