Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Tunezja = prawie 80 proc. klientów

AG

W ostatnim tygodniu, po raz pierwszy w tym roku, liczba rezerwacji wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o 22,66 proc., zaś liczba klientów – 21,69 proc. Pierwsza piątka krajów w ostatnim tygodniu „zgarnęła” 79,6 proc. klientów.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły aż 95,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,3 proc. a autokarowe – 2,8 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny już tydzień jest Grecja, której udział w sprzedaży wyniósł znowu ponad 30 proc. (30,1 proc.), na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce układ pozostał bez zmian: Turcja (15 proc.), Hiszpania (13,7 proc.), Egipt (13,2 proc.), Tunezja (7,6 proc.), Bułgaria (2,5 proc.), Włochy (2,1 proc.), Cypr (1,9 proc.), Portugalia (1,1 proc.) oraz Chorwacja (0,9 proc.) .
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (pięć lotnisk). Miejsca na podium zajęły : turecka Antalya oraz greckie Heraklion i egipska Hurghada.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Hurghada (1919 zł) i Grecji – Korfu (2100 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2738 zł) i w Chanii (2451 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 17,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.

Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 27,6 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 90,1 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie od rozpoczęcia sprzedaży, sytuacja taka sama, jak tydzień wcześniej – na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (24,8 proc. udziału w rynku). Dalej zaś: Turcja (15,1 proc.), Egipt (13,1 proc.), Hiszpania (10,9 proc.), Bułgaria (5 proc.), Tunezja (5 proc.), Włochy (3,3 proc.), Maroko (1,6 proc.), Portugalia (1,6 proc.) i Chorwacja (1,6 proc.).