Fly.pl – w marcu prawie 2/3 klientów wybrało Egipt, Turcję lub Grecję

W marcu wśród klientów fly.pl, prawie 66 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Grecji. Te trzy kraje przyniosły ponad 57 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 15 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.

W marcu, wciąż jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 4,52 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 9,07 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 2,01 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 6,05 proc. obrotów.

Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 39,7 proc., ich wpłaty stanowiły 33,95 proc. obrotów; Turcji – 18,59 proc. (15,81 proc. obrotów) i Grecji – 7,54 proc. (7,43 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:

Dominikana – 4,52 proc
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 4,52 proc.
Bułgaria – 4,02 proc.
Hiszpania – 4,02 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Tunezja – 2,51 proc.
Meksyk – 1,51 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:

Egipt – 33,95 proc.
Turcja – 15,81 proc.
Dominikana – 9,07 proc.
Grecja – 7,43 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 6,87 proc.
Malediwy – 6,05 proc.
Bułgaria – 3,29 proc.
Meksyk – 3,13 proc.
Hiszpania – 2,51 proc.
Kenia – 2,2 proc.

Luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 32,16 proc., marzec – 29,15 proc., czerwiec – 12,56 proc. i lipiec – 10,05. Sierpniowe imprezy wybrało 3,52 proc. klientów, zaś wrzesień – 4,52 proc.

Aż 96,98 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 2,51 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,5 proc. na wyjazdy autokarowe.
Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (45 proc.) lub 4* (33 proc.)
Na formułę all inclusive zdecydowało się 83,92 proc. klientów, HB – 7,04 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w marcu 7 150 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).

Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Marzec był stosunkowo stabilnym miesiącem w sprzedaży do ostatnich dni, a mianowicie do czasu konferencji dotyczącej zmian w odbywaniu kwarantanny po powrocie do Polski. Zmiany, które zostały wprowadzone były przez rząd oraz mainstreamowe media komunikowane w sposób niekorzystny dla branży turystyki wyjazdowej.

Ostatnie dni to osłabienie popytu na usługi turystyczne, co wyraźnie widać w cenach ofert last minute. Ciągle stosunkowo wysoka średnia cena pakietu wynika z dużej reprezentacji rezerwacji na destynacje egzotyczne w strukturze sprzedaży. Uwagę zwraca stosunkowo niewielki udział sprzedaży Grecji, co spowodowane jest brakiem konkretnych informacji kiedy i na jakich zasadach zostanie otwarty ten kierunek na podróżujących z Polski.”

Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu

Marzena Markowska

Zastępca redaktora naczelnego portalu WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center