Fly.pl – w lutym ponad 53 proc. klientów wybrało Egipt i Turcję. Polska na 4. miejscu

W lutym wśród klientów fly.pl, 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te trzy kraje przyniosły ok. 49 proc. miesięcznych obrotów. Ponad 22,5 proc. przyniosły Dominikana i Malediwy.

W lutym, podobnie jak w styczniu, udział kierunków egzotycznych w obrotach biura był znaczący. Dominikanę rezerwowało 5,03 proc. klientów, a ich wpłaty stanowiły 13,84 proc. styczniowych obrotów, Malediwy rezerwowało 3,77 proc. klientów, zaś ich wpłaty stanowiły 8,71 proc. obrotów.

Najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 36,48 proc., ich wpłaty stanowiły 28,16 proc. obrotów; Turcji – 16,98 proc. (15 proc. obrotów) i Hiszpanii – 6,29 proc. (5,42 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji styczniowych to:

Dominikana – 5,03 proc
Polska – 4,4 proc.
Maledywy – 3,77 proc.
Grecja – 3,77 proc.
Bułgaria – 3,77 proc.
Zanzibar – 2,52 proc.
Cypr – 2,52 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołową dziesiątka jest nieco inna:

Egipt – 28,16 proc.
Turcja – 15 proc.
Dominikana – 13,84 proc.
Malediwy – 8,71 proc.
Hiszpania – 5,42 proc.
Grecja – 4,39 proc.
Meksyk – 3,45 proc.
Zanzibar – 3,4 proc.
Bułgaria – 3,37 proc.
Kenia – 2,62 proc.

Obroty ze sprzedaży oferty polskiej (czwartej pod względem popularności) stanowiły 1,68 proc. wszystkich obrotów w lutym.

Luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,62 proc., marzec – 17.09 proc., maj – 15,82 proc. i luty – 15,19. Miesiące letnie na razie ciszą się umiarkowanym powodzeniem: lipcowe imprezy wybrało 8,23 proc. klientów, zaś sierpień – 8,86 proc.

Aż 92,99 proc, klientów wykupiło imprezy samolotowe – 92,99 proc., 5,73 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 1,27 proc. na wyjazdy autokarowe.

Zdecydowana większość wybrała hotele 5* (39,87 proc.) lub 4* (35,44 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 82,28 proc. klientów, HB – 10,76 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 7 700 zł (w ubiegłym roku było to ok. 5 500).

Najwięcej rezerwacji (na miesiące styczeń – wrzesień) w styczniu było robionych na luty – 19 proc., styczeń – 17 proc. oraz czerwiec – 13 proc. Pod względem obrotów najbardziej opłacalne były: luty – 25 proc., styczeń – 16 proc. i sierpień – 15 proc.

Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce we Fly.pl, powiedział: „Luty zakończyliśmy wynikami dość zadowalającymi jak na panujące warunki i obostrzenia w podróżowaniu. Klienci z umiarkowanym optymizmem rezerwują produkt na okres wakacyjny, a zdecydowanie największą popularnością cieszą się wyloty w najbliższych miesiącach. W lutym średnia cena rezerwacji po raz kolejny była stosunkowo wysoka do czego przyczyniła się sprzedaż wyjazdów na destynacje egzotyczne. Dominikana, Malediwy, Meksyk czy Zanzibar nigdy wcześniej nie miały tak dużego udziału w naszej strukturze sprzedaży jak ma to miejsce w sezonie jesień-zima 20/21.

W dalszym ciągu największą barierą w podróżowaniu jest konieczność odbywania kwarantanny oraz koszty testów PCR, które przy rezerwacjach egzotycznych nie stanową dużego udziału w cenie finalnej wyjazdu, ale utrzymanie konieczności testowania dla destynacji short haulowych w sezonie może okazać się bardzo dużą barierą dla klientów.”

Fly.pl: Egipt, Turcja i Grecja biorą połowę rynku

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center